Bakalářská práce se zabývá stavem výuky úpolů na středních školách v ústeckém
kraji. Ve výzkumu jsme se zaměřili na zjištění úrovně a četnosti výuky úpolů do hodin tělesné výchovy v uvedeném regionu, dále na vědomosti studentů v oblasti úpolů. Data jsme zjišťovali pomocí standardizovaného dotazníku. Práci jsme rozdělili na několik oblastí. První část byla zaměřena na teoretická východiska práce. Věnujeme se zde historii úpolů, charakteristice a systematice úpolů a významu úpolů ve školní tělesné výchově. V hlavní části práce jsme se zabývali samotným výzkumem. Výsledky výzkumu jsme zpracovali pomocí statistických metod a provedli celkové hodnocení stavu výuky úpolů na středních školách v Ústeckém kraji.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis with applicants for combat training at secondary schools in the Ústí nad Labem region. In the research, we focused on finding the results and reading combat lessons for physical education classes in the region, as well as on the interests of students in the field of combat. / data were obtained using a standardized questionnaire. We divided the work into several areas. The first part was focused on the theoretical basis of the work. We deal with the history of combat, characteristic and systematic combat and available combat in school physical education. In the main part of the work we dealt with the research itself. We processed the results of the research using statistical methods and proved the evaluation of the evaluation of combat training at secondary schools in the Ústí nad Labem region.
Klíčová slova
úpoly, dotazník, výzkum, stav výuky, střední školy
Klíčová slova v angličtině
fights, questionnaire, research, state of teaching, secondary schools
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá stavem výuky úpolů na středních školách v ústeckém
kraji. Ve výzkumu jsme se zaměřili na zjištění úrovně a četnosti výuky úpolů do hodin tělesné výchovy v uvedeném regionu, dále na vědomosti studentů v oblasti úpolů. Data jsme zjišťovali pomocí standardizovaného dotazníku. Práci jsme rozdělili na několik oblastí. První část byla zaměřena na teoretická východiska práce. Věnujeme se zde historii úpolů, charakteristice a systematice úpolů a významu úpolů ve školní tělesné výchově. V hlavní části práce jsme se zabývali samotným výzkumem. Výsledky výzkumu jsme zpracovali pomocí statistických metod a provedli celkové hodnocení stavu výuky úpolů na středních školách v Ústeckém kraji.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis with applicants for combat training at secondary schools in the Ústí nad Labem region. In the research, we focused on finding the results and reading combat lessons for physical education classes in the region, as well as on the interests of students in the field of combat. / data were obtained using a standardized questionnaire. We divided the work into several areas. The first part was focused on the theoretical basis of the work. We deal with the history of combat, characteristic and systematic combat and available combat in school physical education. In the main part of the work we dealt with the research itself. We processed the results of the research using statistical methods and proved the evaluation of the evaluation of combat training at secondary schools in the Ústí nad Labem region.
Klíčová slova
úpoly, dotazník, výzkum, stav výuky, střední školy
Klíčová slova v angličtině
fights, questionnaire, research, state of teaching, secondary schools
Zásady pro vypracování
Úpoly-charakteristika, historie
Úpoly ve vzdělávacím programu na středních školách v České republice.
Didaktika úpolů, bezpečnost při výuce úpolů
Výzkum výuky úpolových sportů na středních školách v Ústeckém kraji
Výzkumný nástroj - dotazník: pomocí dotazníku chci zjistit na jaké úrovni je výuka úpolů na středních školách v Ústeckém kraji. Podle výsledků bych chtěl také porovnat Ústecký kraj s dalšími kraji, ve kterých byl tento výzkum prováděn.
Zásady pro vypracování
Úpoly-charakteristika, historie
Úpoly ve vzdělávacím programu na středních školách v České republice.
Didaktika úpolů, bezpečnost při výuce úpolů
Výzkum výuky úpolových sportů na středních školách v Ústeckém kraji
Výzkumný nástroj - dotazník: pomocí dotazníku chci zjistit na jaké úrovni je výuka úpolů na středních školách v Ústeckém kraji. Podle výsledků bych chtěl také porovnat Ústecký kraj s dalšími kraji, ve kterých byl tento výzkum prováděn.
Seznam doporučené literatury
Jiří REICHEL, Kapitoly metodologie sociálních výzkumů, 1.vyd., Praha 2009.
Jan HENDL, Kvalitativní výzkum, 1.vyd., Praha 2005.
Zdenko REGULI - Miroslav ĎURECH - Michal VÍT, Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově, Brno 2007.
Zdenko REGULI, Úpolové sporty: distanční studijní text, Brno 2005.
Zdenko REGULI, Taxonomie úpolů z pohledu školní tělesné výchovy, Sport a kvalita života. 1. vyd., Brno 2004.
Antonín RYCHTECKÝ - Ludmila FIALOVÁ, Didaktika školní tělesné výchovy, 2. přeprac. vyd., Praha 2002.
Dušan TOMAJKO, Úvod do studia úpolů a sebeobrany, Olomouc 1995.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY, Rámcový vzdělávací program pro obory vzdělání středního odborného vzdělání, Praha 2008 dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/stredni-vzdelavani/vydani-ramcovych-vzdelavacich-programu
Seznam doporučené literatury
Jiří REICHEL, Kapitoly metodologie sociálních výzkumů, 1.vyd., Praha 2009.
Jan HENDL, Kvalitativní výzkum, 1.vyd., Praha 2005.
Zdenko REGULI - Miroslav ĎURECH - Michal VÍT, Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově, Brno 2007.
Zdenko REGULI, Úpolové sporty: distanční studijní text, Brno 2005.
Zdenko REGULI, Taxonomie úpolů z pohledu školní tělesné výchovy, Sport a kvalita života. 1. vyd., Brno 2004.
Antonín RYCHTECKÝ - Ludmila FIALOVÁ, Didaktika školní tělesné výchovy, 2. přeprac. vyd., Praha 2002.
Dušan TOMAJKO, Úvod do studia úpolů a sebeobrany, Olomouc 1995.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY, Rámcový vzdělávací program pro obory vzdělání středního odborného vzdělání, Praha 2008 dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/stredni-vzdelavani/vydani-ramcovych-vzdelavacich-programu