Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu takzvaného clickbait v anglicky psaných internetových médiích. Cílem této práce je konceptualizace technik clickbait založená na kvalitativní a kvantitativní analýze nadpisů shromážděným z vybraných webových stránek. Tato práce navíc představuje dva nové koncepty v analýze clickbait: Viralitu a Atraktivitu - prvky, které ovlivňují způsob, jakým je clickbait prezentován čtenáři. Teoretická část obsahuje obecné informace o tvorbě clickbait, četnost použití a také roli v médiích a společnosti. Pojmy Viralita a Atraktivita jsou také představeny a vysvětleny. Praktická část se sestává ze sběru dat pro výzkum a také kvalitativní a kvantitativní analýzi těchto dat. Zpracovaná data umožní ustanovení základního konceptu clickbait, který je představen v závěrečné sekci praktické části.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the analysis of the so-called "clickbait" phenomenon in written internet media published in English. The goal of this thesis is to conceptualize clickbait techniques based on quantitative and qualitative analysis of the headline samples collected from selected websites. Furthermore this thesis presents new concepts in clickbait analysis: Virality and Attractivity - features, which influence the way clickbait is presented to the reader. The theoretical part provides readers with general information about clickbait's production, frequency of use as well as the role of clickbait in the media and society. Concepts of Virality and Attractivity are also presented and explained. The practical part consists of the process of collecting data for the research as well as quantitative and qualitative analysis of obtained data. The processed data then allows for establishing the concept of clickbait, which is presented at the end of the theoretical part.
Clickbait, Internet media, Discourse analysis, Virality, Attractivity
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu takzvaného clickbait v anglicky psaných internetových médiích. Cílem této práce je konceptualizace technik clickbait založená na kvalitativní a kvantitativní analýze nadpisů shromážděným z vybraných webových stránek. Tato práce navíc představuje dva nové koncepty v analýze clickbait: Viralitu a Atraktivitu - prvky, které ovlivňují způsob, jakým je clickbait prezentován čtenáři. Teoretická část obsahuje obecné informace o tvorbě clickbait, četnost použití a také roli v médiích a společnosti. Pojmy Viralita a Atraktivita jsou také představeny a vysvětleny. Praktická část se sestává ze sběru dat pro výzkum a také kvalitativní a kvantitativní analýzi těchto dat. Zpracovaná data umožní ustanovení základního konceptu clickbait, který je představen v závěrečné sekci praktické části.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the analysis of the so-called "clickbait" phenomenon in written internet media published in English. The goal of this thesis is to conceptualize clickbait techniques based on quantitative and qualitative analysis of the headline samples collected from selected websites. Furthermore this thesis presents new concepts in clickbait analysis: Virality and Attractivity - features, which influence the way clickbait is presented to the reader. The theoretical part provides readers with general information about clickbait's production, frequency of use as well as the role of clickbait in the media and society. Concepts of Virality and Attractivity are also presented and explained. The practical part consists of the process of collecting data for the research as well as quantitative and qualitative analysis of obtained data. The processed data then allows for establishing the concept of clickbait, which is presented at the end of the theoretical part.
Clickbait, Internet media, Discourse analysis, Virality, Attractivity
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na fenomén tak zvané techniky clickbait a analýzu jazykových prostředků užívaných v rámci moderních internetových médií. Teoretická část se zaměří na obecné aspekty clickbait, principy a cíle jeho použití, frekvence výskytu a její kategorizaci. Autor práce se zaměří na lingvistickou charakteristiku jazykových prostředků na rovině morfologické, syntaktické i stylistické. Praktická část práce bude obsahovat analýzu obsahu webů, které jsou zaměřeny na publikaci clickbaitu. Autor práce provede analýzu tzv. clickbait nadpisů, které budou hodnoceny podle kritérií formálních i obsahových. Autor porovná obsahy článků s jejich nadpisy. Lingvistickou analýzu doplní dotazníkové šetření. Autor předloží koncept lingcistických struktur užívaných při tvorbě clickbait nadpisů a bude se zabývat též technikami na odhalování potenciálně zavádějícího obsahu.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na fenomén tak zvané techniky clickbait a analýzu jazykových prostředků užívaných v rámci moderních internetových médií. Teoretická část se zaměří na obecné aspekty clickbait, principy a cíle jeho použití, frekvence výskytu a její kategorizaci. Autor práce se zaměří na lingvistickou charakteristiku jazykových prostředků na rovině morfologické, syntaktické i stylistické. Praktická část práce bude obsahovat analýzu obsahu webů, které jsou zaměřeny na publikaci clickbaitu. Autor práce provede analýzu tzv. clickbait nadpisů, které budou hodnoceny podle kritérií formálních i obsahových. Autor porovná obsahy článků s jejich nadpisy. Lingvistickou analýzu doplní dotazníkové šetření. Autor předloží koncept lingcistických struktur užívaných při tvorbě clickbait nadpisů a bude se zabývat též technikami na odhalování potenciálně zavádějícího obsahu.
Seznam doporučené literatury
Guerini, Marco, and Jacopo Staiano. "Deep Feelings: A Massive Cross-Lingual Study on the Relation between Emotions and Virality." Proceedings of the 24th International Conference on World Wide Web - WWW ?15 Companion, 2015.
Rony, Md Main Uddin, et al. "Diving Deep into Clickbaits." Proceedings of the 2017 IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining 2017
Bazaco, A, et al. "Clickbait as a Strategy of Viral Journalism: Conceptualisation and Methods." RLCS, Revista Latina De Comunicación Social, Jan. 2019,
Guerini, et al. "Exploring text virality in social networks." In Proceedings of ICWSM-11, Barcelona, Spain, July 2011.
Bradley, Margaret, and Peter J. Lang. "Measuring emotion: the self-assessment manikin and the semantic differential." Journal of behavior therapy and experimental psychiatry, 1994
Warriner, Amy Beth, et al. ?Norms of Valence, Arousal, and Dominance for 13,915 English Lemmas.? Behavior Research Methods, vol. 45, no. 4, 2013, pp. 1191?1207.,
Richardson, John E. Analysing Newspapers: an Approach from Critical Discourse Analysis. Red Globe Press, 2007.
Black, Elizabeth. Pragmatic Stylistics: Edinburgh Textbooks in Applied Linguistics. Edinburgh University Press, 2005.
Huang, Yan. Oxford Handbook of Pragmatics. Oxford University Press, 2017.
Kroeger, Paul. Analyzing Meaning: an Introduction to Semantics and Pragmatics. Language Science Press, 2019.
Bednarek, Monika, and Helen Caple. The Discourse of News Values: How News Organizations Create Newsworthiness. Oxford University Press, 2017.
Seznam doporučené literatury
Guerini, Marco, and Jacopo Staiano. "Deep Feelings: A Massive Cross-Lingual Study on the Relation between Emotions and Virality." Proceedings of the 24th International Conference on World Wide Web - WWW ?15 Companion, 2015.
Rony, Md Main Uddin, et al. "Diving Deep into Clickbaits." Proceedings of the 2017 IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining 2017
Bazaco, A, et al. "Clickbait as a Strategy of Viral Journalism: Conceptualisation and Methods." RLCS, Revista Latina De Comunicación Social, Jan. 2019,
Guerini, et al. "Exploring text virality in social networks." In Proceedings of ICWSM-11, Barcelona, Spain, July 2011.
Bradley, Margaret, and Peter J. Lang. "Measuring emotion: the self-assessment manikin and the semantic differential." Journal of behavior therapy and experimental psychiatry, 1994
Warriner, Amy Beth, et al. ?Norms of Valence, Arousal, and Dominance for 13,915 English Lemmas.? Behavior Research Methods, vol. 45, no. 4, 2013, pp. 1191?1207.,
Richardson, John E. Analysing Newspapers: an Approach from Critical Discourse Analysis. Red Globe Press, 2007.
Black, Elizabeth. Pragmatic Stylistics: Edinburgh Textbooks in Applied Linguistics. Edinburgh University Press, 2005.
Huang, Yan. Oxford Handbook of Pragmatics. Oxford University Press, 2017.
Kroeger, Paul. Analyzing Meaning: an Introduction to Semantics and Pragmatics. Language Science Press, 2019.
Bednarek, Monika, and Helen Caple. The Discourse of News Values: How News Organizations Create Newsworthiness. Oxford University Press, 2017.