V mé bakalářské práci se budu zabývat hipoterapií, která slouží jako doplňková metoda v rámci léčby dětí s dětskou mozkovou obrnou.
Cílem práce je shromáždit základní data o dětské mozkové obrně. Nejdůležitější je včasná diagnostika s následnou včasnou léčbou a s dlouhodobou aktivní terapií.
V bakalářské práci se snažím přiblížit veřejnosti poznatky o hipoterapii a jejím pozitivním vlivu na člověka. Součástí je také praktická část, ve které se budu zabývat pacientkou se spastickou kvadruparetickou formou dětské mozkové obrny.
Hipoterapie příznivě ovlivňuje snížení svalové spasticity u dětí s DMO a pozitivně působí na jejich psychiku.
V bakalářské práci se budu snažit objasnit veřejnosti vliv hipoterapie a její kladné působení na člověka.
Anotace v angličtině
In my thesis I will analyse hipporehabilitatio which is a praktise that serves as a supplementary method of treatment for patients with infantile cerebral palsy.
The goal od the thesis is compilitation of information about infantille cerebral palsy. The most important aspect of treatment is early diagnosis complemented by treatment and long-timeactive therapy.
In my thesis I am to describe hipporehabilitation and its positive effects on patients to the general public. One part of my work is from terrain. I will describe one patient spastic quadruplegic form of infantile cerebral palsy.
Hippotherapy positively effects muscular spasticity of children with cerebral palsy and has positive psychological effects as well.
In my thesis i will try to clarify the term hippotherapy to general public and also its positives effects on people.
Klíčová slova
dětská mozková obrna, hipoterapie, spasticita, kvadruparetická forma DMO
V mé bakalářské práci se budu zabývat hipoterapií, která slouží jako doplňková metoda v rámci léčby dětí s dětskou mozkovou obrnou.
Cílem práce je shromáždit základní data o dětské mozkové obrně. Nejdůležitější je včasná diagnostika s následnou včasnou léčbou a s dlouhodobou aktivní terapií.
V bakalářské práci se snažím přiblížit veřejnosti poznatky o hipoterapii a jejím pozitivním vlivu na člověka. Součástí je také praktická část, ve které se budu zabývat pacientkou se spastickou kvadruparetickou formou dětské mozkové obrny.
Hipoterapie příznivě ovlivňuje snížení svalové spasticity u dětí s DMO a pozitivně působí na jejich psychiku.
V bakalářské práci se budu snažit objasnit veřejnosti vliv hipoterapie a její kladné působení na člověka.
Anotace v angličtině
In my thesis I will analyse hipporehabilitatio which is a praktise that serves as a supplementary method of treatment for patients with infantile cerebral palsy.
The goal od the thesis is compilitation of information about infantille cerebral palsy. The most important aspect of treatment is early diagnosis complemented by treatment and long-timeactive therapy.
In my thesis I am to describe hipporehabilitation and its positive effects on patients to the general public. One part of my work is from terrain. I will describe one patient spastic quadruplegic form of infantile cerebral palsy.
Hippotherapy positively effects muscular spasticity of children with cerebral palsy and has positive psychological effects as well.
In my thesis i will try to clarify the term hippotherapy to general public and also its positives effects on people.
Klíčová slova
dětská mozková obrna, hipoterapie, spasticita, kvadruparetická forma DMO
Souhrn teoretických poznatků a dosud aplikované léčby u pacientů s DMO.
Rozbor dostupné odborné literatury týkající se problematiky.
Vstupní a kontrolní kineziologický rozbor vhodného pacienta.
Stanovení a aplikování krátkodobého fyzioterapeutického plánu dle výsledků vstupního kineziologického rozboru, úprava terapeutické náplně dle kontrolních výsledků.
Stanovení dlouhodobého rehabilitačního plánu a režimových opatření vzhledem k proběhlé fyzioterapeutické intervenci a výsledků výstupního kineziologického rozboru.
Zásady pro vypracování
Souhrn teoretických poznatků a dosud aplikované léčby u pacientů s DMO.
Rozbor dostupné odborné literatury týkající se problematiky.
Vstupní a kontrolní kineziologický rozbor vhodného pacienta.
Stanovení a aplikování krátkodobého fyzioterapeutického plánu dle výsledků vstupního kineziologického rozboru, úprava terapeutické náplně dle kontrolních výsledků.
Stanovení dlouhodobého rehabilitačního plánu a režimových opatření vzhledem k proběhlé fyzioterapeutické intervenci a výsledků výstupního kineziologického rozboru.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, P. 2009, Rehabilitace v klinické praxi 1. vyd. Praha: Galén, 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1.
TROJAN, S. 2005. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka: Třetí, přepracované a doplněné vydání. Praha. Grada. 240s. ISBN 8024766183.
SEIDL, Z. 2008. Neurologie- pro nelékařské zdravotnické obory 1. vyd. Praha. Grada. 168s. ISBN 8024727331.
PFEIFFER, J. 2007. Neurologie v rehabilitaci: pro studium a praxi. Praha. Grada. 351s. ISBN 8024711354.
ČIHÁK, R. 2016. Anatomie 3: Třetí, upravené a doplněné vydání. 3. vyd. Praha. Grada. 832s. ISBN 978-80-247-5636-3.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, P. 2009, Rehabilitace v klinické praxi 1. vyd. Praha: Galén, 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1.
TROJAN, S. 2005. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka: Třetí, přepracované a doplněné vydání. Praha. Grada. 240s. ISBN 8024766183.
SEIDL, Z. 2008. Neurologie- pro nelékařské zdravotnické obory 1. vyd. Praha. Grada. 168s. ISBN 8024727331.
PFEIFFER, J. 2007. Neurologie v rehabilitaci: pro studium a praxi. Praha. Grada. 351s. ISBN 8024711354.
ČIHÁK, R. 2016. Anatomie 3: Třetí, upravené a doplněné vydání. 3. vyd. Praha. Grada. 832s. ISBN 978-80-247-5636-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala bakalářskou práci, jejímž tématem bylo: "Hipoterapie jako léčba u dětí s DMO". Během prezentace seznámila členy komise pro Státní zkoušky s teoretickými východisky, cílem, úkoly, výsledky práce a vyjádřila se ke splnění cíle a úkolů práce. Vedoucí a oponent práce nevznesli žádné dotazy. Členové komise nevznesli doplňující dotazy. Návrh klasifikace vedoucího práce byla známka 4 a návrh klasifikace oponenta práce byla známka 3. Členové komise navrhli klasifikovat obhajobu závěrečné práce studentky známkami: 4, 4, 4, 4. Členové komise hlasovali o návrhu klasifikace 4 (4 hlasy pro, 0 hlasů proti). Členové komise klasifikovali obhajobu bakalářské práce studentky známkou 4 a doporučují přepracovat práci (opravit zejména formální nedostatky) podle posudků oponenta a vedoucího práce.