Bakalářská práce je zaměřena na téma pohybová aktivita dětí předškolního věku. Cílem teoretické části je shrnout základní informace z odborné literatury, vymezit pojmy týkající se tématu a charakterizovat jednotlivá vývojová stádia dítěte předškolního věku. V praktické části je využita výzkumná metoda - dotazníkové šetření. Hlavním cílem praktické části je analyzovat postoje zákonných zástupců k pohybové aktivitě ve volném čase a domácím prostředí dětí. Dalším stěžejním cílem výzkumu je zjistit, do jaké míry jsou rodiče dětí předškolního věku na Kladensku informováni o nabídce organizovaných pohybových aktivit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is aimed at the topic of pre-school children physical activity. The goal of the theoretical part is to summarize expert literature, specify terms related to the topic and to characterise particular development stages of a pre-school child. The practical part of the thesis deals with analyzing the attitude of parents towards the physical activity of their children in their spare time and at home. Questionnaires are used as a research method in this part. Another fundamental goal is to find out to what extent parents of preschool children in Kladno district are informed about the organized physical activities.
Klíčová slova
pohybová aktivita, předškolní věk, vývoj, pohyb, děti
Klíčová slova v angličtině
physical activity, preschool age, development, movement, children
Rozsah průvodní práce
58 s. (67 315 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na téma pohybová aktivita dětí předškolního věku. Cílem teoretické části je shrnout základní informace z odborné literatury, vymezit pojmy týkající se tématu a charakterizovat jednotlivá vývojová stádia dítěte předškolního věku. V praktické části je využita výzkumná metoda - dotazníkové šetření. Hlavním cílem praktické části je analyzovat postoje zákonných zástupců k pohybové aktivitě ve volném čase a domácím prostředí dětí. Dalším stěžejním cílem výzkumu je zjistit, do jaké míry jsou rodiče dětí předškolního věku na Kladensku informováni o nabídce organizovaných pohybových aktivit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is aimed at the topic of pre-school children physical activity. The goal of the theoretical part is to summarize expert literature, specify terms related to the topic and to characterise particular development stages of a pre-school child. The practical part of the thesis deals with analyzing the attitude of parents towards the physical activity of their children in their spare time and at home. Questionnaires are used as a research method in this part. Another fundamental goal is to find out to what extent parents of preschool children in Kladno district are informed about the organized physical activities.
Klíčová slova
pohybová aktivita, předškolní věk, vývoj, pohyb, děti
Klíčová slova v angličtině
physical activity, preschool age, development, movement, children
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi PF UJEP.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
4. Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných pramenů.
5. Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat postoje zákonných zástupců k pohybové aktivitě ve volném čase a domácím prostředím dětí na Kladensku.
6. Obsahem teoretické části je seznámení s teoretickými východisky práce -vymezení základních pojmů, význam pohybové aktivity u dětí v předškolním věku, charakteristika dětí předškolního věku...
7. Příprava dotazníkového šetření, výběr souboru - soubor tvoří zákonní zástupci dětí předškolního věku na Kladensku.
8. Distribuce dotazníku, sběr dat, analýza a vyhodnocení získaných dat a formulace závěrů.
10. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi PF UJEP.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
4. Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných pramenů.
5. Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat postoje zákonných zástupců k pohybové aktivitě ve volném čase a domácím prostředím dětí na Kladensku.
6. Obsahem teoretické části je seznámení s teoretickými východisky práce -vymezení základních pojmů, význam pohybové aktivity u dětí v předškolním věku, charakteristika dětí předškolního věku...
7. Příprava dotazníkového šetření, výběr souboru - soubor tvoří zákonní zástupci dětí předškolního věku na Kladensku.
8. Distribuce dotazníku, sběr dat, analýza a vyhodnocení získaných dat a formulace závěrů.
10. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K., MAROTZ, L. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.
FRÖMEL, K., SVOZIL, Z., NOVOSAD, J. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže: [monografie pro studijní účely]. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. ISBN 80-7067-945-X.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
KUČERA, M., KOLÁŘ, P., DYLEVSKÝ I. Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén, c2011. ISBN 978-80-7262-712-7.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ D. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0044-7.
SIGMUND, E., SIGMUNDOVÁ, D. Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2811-6.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K., MAROTZ, L. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.
FRÖMEL, K., SVOZIL, Z., NOVOSAD, J. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže: [monografie pro studijní účely]. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. ISBN 80-7067-945-X.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
KUČERA, M., KOLÁŘ, P., DYLEVSKÝ I. Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén, c2011. ISBN 978-80-7262-712-7.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ D. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0044-7.
SIGMUND, E., SIGMUNDOVÁ, D. Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2811-6.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.