Úvod: Je prokázáno, že vzdělávací prostředí na fakultách má přímý vliv na spokojenost studentů se studiem, na jejich psychický stav a na utváření akademických ambicí. Vzdělávací prostředí je prvek snadno měřitelný a snadno ovlivnitelný, proto lze díky němu bez obtíží vypozorovat efektivnost změn zavedených na nich.
Metodika: Veškeré relevantní studie byly vyhledány pomocí 13 vyhledávacích elektronických informačních databází. DREEM je univerzální diagnostický nástroj, z jehož pomocí je možné relevantně hodnotit vzdělávací prostředí na lékařských a zdravotnických fakultách.
Výsledky: Pomocí vyhledávacích informačních databází byly nalezeny studie z 34 zemí. Dle celkového hodnocení od studentů se ideální vzdělávací prostředí vyskytuje pouze na dvou univerzitách. Žádná univerzita není čistě negativní, ale pět univerzit má dle studentů značné problémy.
Závěr: I přes četná omezení dotazníku lze touto metodou vytvořit komplexní mapu kvality vzdělávacího prostředí.
Anotace v angličtině
Introductions: It is proven that the educational environment on faculties has direct impact on student's satisfaction with the studies, their mental health and on the creation of academic ambitions. Learning environment is easily measurable and influenceable, that's why it can be used to monitor the effects of changes implemented on faculties. Methodology: All relevant studies were obtained by 13 search engines in scientific databases. DREEM is a universal diagnostic tool used to relevantly measure learning environment on medical and health science faculties.
Results: Studies from 34 countries were fond using search engines. Based on total score only two universities have ideal learning. No university had purely negative evaluation, but five universities were evaluated as having multiple problems.
Conclusion: Although DREEM has many issues, it can still be used to map learning environment of faculties focused on health care.
Klíčová slova
DREEM - vzdělávací prostředí - zdravotnické obory
Klíčová slova v angličtině
DREEM - educational environment - healthcare
Rozsah průvodní práce
51 s. + 18 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Úvod: Je prokázáno, že vzdělávací prostředí na fakultách má přímý vliv na spokojenost studentů se studiem, na jejich psychický stav a na utváření akademických ambicí. Vzdělávací prostředí je prvek snadno měřitelný a snadno ovlivnitelný, proto lze díky němu bez obtíží vypozorovat efektivnost změn zavedených na nich.
Metodika: Veškeré relevantní studie byly vyhledány pomocí 13 vyhledávacích elektronických informačních databází. DREEM je univerzální diagnostický nástroj, z jehož pomocí je možné relevantně hodnotit vzdělávací prostředí na lékařských a zdravotnických fakultách.
Výsledky: Pomocí vyhledávacích informačních databází byly nalezeny studie z 34 zemí. Dle celkového hodnocení od studentů se ideální vzdělávací prostředí vyskytuje pouze na dvou univerzitách. Žádná univerzita není čistě negativní, ale pět univerzit má dle studentů značné problémy.
Závěr: I přes četná omezení dotazníku lze touto metodou vytvořit komplexní mapu kvality vzdělávacího prostředí.
Anotace v angličtině
Introductions: It is proven that the educational environment on faculties has direct impact on student's satisfaction with the studies, their mental health and on the creation of academic ambitions. Learning environment is easily measurable and influenceable, that's why it can be used to monitor the effects of changes implemented on faculties. Methodology: All relevant studies were obtained by 13 search engines in scientific databases. DREEM is a universal diagnostic tool used to relevantly measure learning environment on medical and health science faculties.
Results: Studies from 34 countries were fond using search engines. Based on total score only two universities have ideal learning. No university had purely negative evaluation, but five universities were evaluated as having multiple problems.
Conclusion: Although DREEM has many issues, it can still be used to map learning environment of faculties focused on health care.
Klíčová slova
DREEM - vzdělávací prostředí - zdravotnické obory
Klíčová slova v angličtině
DREEM - educational environment - healthcare
Zásady pro vypracování
1. Plán rešeršní činnosti (vyhledávací kritéria, výběr databází, vyřazovací kritéria) duben 2019 - červenec 2019
2. Práce s informacemi (literatura, odborné časopisy, výzkumné zprávy) srpen 2019 - říjen 2019
3. Analýza informací - zpracování literární rešerše (stav dané problematiky v ČR a v zahraničí) listopad 2019 - prosinec 2019
4. Sumarizace teoretických východisek leden 2020 - únor 2020
5. Diskuse, komparace výsledků, závěr, doporučení pro praxi březen 2020, duben 2020 odevzdání práce
Zásady pro vypracování
1. Plán rešeršní činnosti (vyhledávací kritéria, výběr databází, vyřazovací kritéria) duben 2019 - červenec 2019
2. Práce s informacemi (literatura, odborné časopisy, výzkumné zprávy) srpen 2019 - říjen 2019
3. Analýza informací - zpracování literární rešerše (stav dané problematiky v ČR a v zahraničí) listopad 2019 - prosinec 2019
4. Sumarizace teoretických východisek leden 2020 - únor 2020
5. Diskuse, komparace výsledků, závěr, doporučení pro praxi březen 2020, duben 2020 odevzdání práce
Seznam doporučené literatury
AL-HAZIMI, A., Zaini, R., Al-Hyiani, A., Hassanm N., Gunaid, A., Ponnamperuma, G., Karunthathilake, I., Roff, S., McAleer, S., Davis, M., 2004. Educational environment in traditional and innovative medical schools: a study in four undergraduate medical schoolls. Educ. Health. 17, 192-203
Cross V., Hicks C., Parle J., Field S. Perception of the learning environment in higher specialist training of doctors: implications forrecruitment and retention. Med educ. 2006;40:121 128
Dyrbye L.N., Thomas M.R., Shanafelt T.D. Systematic Review of Depression, Anxiety, and Other Indicatiors of Psychological Distress Among U.S. and Canadian Medical Students. Acad Med. 2006;21(3):212-218
Maida AM, Vásquez A., Herskovic V., et al. A report n student abuse furing medical training. Med Teach. 2003;25(5):497-501
Rautio A., Sunnari V., Nuutinen M., et al. Mistreatment of university students most common during medical studies. BMC Med Educ. 2005;5:36
Seznam doporučené literatury
AL-HAZIMI, A., Zaini, R., Al-Hyiani, A., Hassanm N., Gunaid, A., Ponnamperuma, G., Karunthathilake, I., Roff, S., McAleer, S., Davis, M., 2004. Educational environment in traditional and innovative medical schools: a study in four undergraduate medical schoolls. Educ. Health. 17, 192-203
Cross V., Hicks C., Parle J., Field S. Perception of the learning environment in higher specialist training of doctors: implications forrecruitment and retention. Med educ. 2006;40:121 128
Dyrbye L.N., Thomas M.R., Shanafelt T.D. Systematic Review of Depression, Anxiety, and Other Indicatiors of Psychological Distress Among U.S. and Canadian Medical Students. Acad Med. 2006;21(3):212-218
Maida AM, Vásquez A., Herskovic V., et al. A report n student abuse furing medical training. Med Teach. 2003;25(5):497-501
Rautio A., Sunnari V., Nuutinen M., et al. Mistreatment of university students most common during medical studies. BMC Med Educ. 2005;5:36
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zpracovala bakalářskou práci na téma: Hodnocení kvality vzdělávacího prostředí na Fakultě zdravotnických studií pohledem studenta
Téma práce je rozděleno na Úvod: Je prokázáno, že vzdělávací prostředí na fakultách má přímý vliv na spokojenost studentů se studiem, na jejich psychický stav a na utváření akademických ambicí. Vzdělávací prostředí je prvek snadno měřitelný a snadno ovlivnitelný, proto lze díky němu bez obtíží vypozorovat efektivnost změn zavedených na nich.
Metodika: Veškeré relevantní studie byly vyhledány pomocí 13 vyhledávacích elektronických informačních databází. DREEM je univerzální diagnostický nástroj, z jehož pomocí je možné relevantně hodnotit vzdělávací prostředí na lékařských a zdravotnických fakultách.
Výsledky: Pomocí vyhledávacích informačních databází byly nalezeny studie z 34 zemí. Dle celkového hodnocení od studentů se ideální vzdělávací prostředí vyskytuje pouze na dvou univerzitách. Žádná univerzita není čistě negativní, ale pět univerzit má dle studentů značné problémy.
Závěr: I přes četná omezení dotazníku lze touto metodou vytvořit komplexní mapu kvality vzdělávacího prostředí.
Studentka odpověděla na všechny výborně. Studentka prokázala erudovanost v dané problematice. Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou výborně.