Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovných vlivů, konkrétně se zaměřuje
na vliv mezigeneračních výchovných vzorců a míry jejich přenosu na výchovný styl dnešního rodiče. Teoretická část obsahuje poznatky z oblasti výchovy, rodiny, socializace jedince a mezigeneračních i jiných výchovných vlivů.
Cílem výzkumu v praktické části bakalářské práce je vyhodnotit míru souvislosti mezi výchovou, jíž prošel současný rodič ve svém dětství a tou, kterou sám praktikuje při výchově svých potomků. Výzkum se zabývá souvislostmi se vzděláním, věkem, pohlavím rodiče a zdroji jeho inspirace pro výchovu dětí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of educational influences, specifically focuses on the influence of intergenerational educational patterns and the extent of their transmission on the educational style of current parent. The theoretical part contains knowledge from the area of education, family, socialization of an individual and intergenerational and other educational influences. The aim of the research in the practical part of the bachelor thesis is to evaluate the degree of connection between the upbringing of the current parent in his childhood and the one he himself practices in raising his children. The research deals with the relationship with education, age, sex of a parent and his inspiration source for ubringing of a child.
Klíčová slova
Výchova, vzdělávání, rodina, výchovný styl, mezigenerační přenosy, sociální faktory.
Klíčová slova v angličtině
Upbringing, education, family, educational style, intergenerational transfers, social factors
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovných vlivů, konkrétně se zaměřuje
na vliv mezigeneračních výchovných vzorců a míry jejich přenosu na výchovný styl dnešního rodiče. Teoretická část obsahuje poznatky z oblasti výchovy, rodiny, socializace jedince a mezigeneračních i jiných výchovných vlivů.
Cílem výzkumu v praktické části bakalářské práce je vyhodnotit míru souvislosti mezi výchovou, jíž prošel současný rodič ve svém dětství a tou, kterou sám praktikuje při výchově svých potomků. Výzkum se zabývá souvislostmi se vzděláním, věkem, pohlavím rodiče a zdroji jeho inspirace pro výchovu dětí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of educational influences, specifically focuses on the influence of intergenerational educational patterns and the extent of their transmission on the educational style of current parent. The theoretical part contains knowledge from the area of education, family, socialization of an individual and intergenerational and other educational influences. The aim of the research in the practical part of the bachelor thesis is to evaluate the degree of connection between the upbringing of the current parent in his childhood and the one he himself practices in raising his children. The research deals with the relationship with education, age, sex of a parent and his inspiration source for ubringing of a child.
Klíčová slova
Výchova, vzdělávání, rodina, výchovný styl, mezigenerační přenosy, sociální faktory.
Klíčová slova v angličtině
Upbringing, education, family, educational style, intergenerational transfers, social factors
Zásady pro vypracování
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou míry vlivu mezigeneračního přenosu výchovných stylů na současného rodiče dítěte.
V teoretické části budou zpracovávány okruhy témat vztahující se ke zvolenému tématu bakalářské práce.
Praktickou část bude tvořit výzkumné šetření, jehož cílem bude analyzovat míru jednotlivých vlivů na výchovu jedince se zaměřením především na vliv mezigeneračního přenosu výchovných stylů. Výzkum bude realizován dotazníkovým šetřením. Na základě výsledků tohoto výzkumného šetření budou zpracována doporučení pro pedagogickou praxi.
Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Zásady pro vypracování
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou míry vlivu mezigeneračního přenosu výchovných stylů na současného rodiče dítěte.
V teoretické části budou zpracovávány okruhy témat vztahující se ke zvolenému tématu bakalářské práce.
Praktickou část bude tvořit výzkumné šetření, jehož cílem bude analyzovat míru jednotlivých vlivů na výchovu jedince se zaměřením především na vliv mezigeneračního přenosu výchovných stylů. Výzkum bude realizován dotazníkovým šetřením. Na základě výsledků tohoto výzkumného šetření budou zpracována doporučení pro pedagogickou praxi.
Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Seznam doporučené literatury
ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2993-0.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-7315-185-0.
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., rozš. české vyd. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3.
JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Pohodoví rodiče - pohodové děti: podporujeme vývoj dítěte. 2., rozš. české vyd. Praha: Portál, 2009. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-536-3.
PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém: podporujeme vývoj dítěte. 2., rozš. české vyd. Ostrava: Amosium Servis, 1995. Dědictví Komenského (Amosium servis). ISBN 80-854-9827-8.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika: podporujeme vývoj dítěte. 2., rozš. české vyd. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3470.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. 2., rozš. české vyd. Praha: Portál, 2000. Pedagogika (Grada). ISBN 80-717-8308-0.
Seznam doporučené literatury
ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2993-0.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-7315-185-0.
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., rozš. české vyd. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3.
JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Pohodoví rodiče - pohodové děti: podporujeme vývoj dítěte. 2., rozš. české vyd. Praha: Portál, 2009. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-536-3.
PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém: podporujeme vývoj dítěte. 2., rozš. české vyd. Ostrava: Amosium Servis, 1995. Dědictví Komenského (Amosium servis). ISBN 80-854-9827-8.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika: podporujeme vývoj dítěte. 2., rozš. české vyd. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3470.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. 2., rozš. české vyd. Praha: Portál, 2000. Pedagogika (Grada). ISBN 80-717-8308-0.