Ve své diplomové práci jsem vytvořila koncepci designového papírnictví Panoply zaměřeného na ozdoby vhodné pro nejrůznější typy oslav, ale nejen pro ně. Společným jmenovatelem všech navržených produktů je láska k slavení a k papíru. Všechny produkty jsou z recyklovatelných materiálů a vyrobené v Česku. Dalšími základní vlastností produktů, které jsem si stanovila, byla snadná manipulace a opětovná využitelnost. Proto jsem navrhla ozdoby tak, aby se po oslavě daly znovu složit a uschovat pro další příležitosti.
Přes běžné skládačky papíru a origami jsem dospěla až k vlastnímu autorskému principu skládání. Ten se nakonec ukázal natolik variablilní, že mi umožnil založit na něm většinu ozdob a zároveň dosáhnout široké škály prostorových tvarů. Vznikla jedna abstraktní geometrická řada produktů Panoply Originál a jedna tématická řada produktů Panoply Speciál - Vesmír.
Vedle produktů značky Panoply, které prodává Panoply Obchod, mají zákazníci možnost využít služby Panoply Pop-up. Ta nabízí ozdobení jakékoliv akce na klíč za použití vlastních produktů
Snažila jsem se tento nový autorský princip co nejvíce prozkoumat, a tak v procesu mé práce vzniklo okolo 60 originálních autorských tvarů. Vidím v tomto principu veliký potenciál a stále mě napadají nové a nové tvary, které by se mohly hodit pro další řady.
Annotation in English
In my diploma work I created the concept of the Panoply design papershop focused on decorations suitable for various types of celebrations, but not only there. The common theme of all designed products is love for celebration and for paper. All products are made from recyclable materials and manufactured in the Czech Republic. Another core feature of the products I have set for myself was easy handling and reusability. That is why I designed decorations so that they can be placed back in box after the party and kept for other occasions.
Through ordinary paper and origami puzzles, I have come to my own pop-up principle. It did eventually proved to be so variable that it allowed me to base most of the decorations on it while achieving a wide range of shapes. I did create one abstract geometric products series called Panoply Original and one thematic products series called Panoply SpecialUniverse.
In addition to Panoply's products sold by Panoply Store, customers can use Panoply Pop-up service. It offers the decoration of any event using Panoply products.
I tried to explore this new authorial principle as much as possible, and in the process of my work something about 60 original author shapes were created. I see great potential in this principle, and I still create new and new shapes that might come in handy for the next series.
Keywords
Panoply, papírová dekorace, oslavy z papíru, autorské ozdoby
Keywords in English
Panoply, paper decorations, authorial principle, paper celebrations
Length of the covering note
51 s. (56 361 znaků)
Language
CZ
Annotation
Ve své diplomové práci jsem vytvořila koncepci designového papírnictví Panoply zaměřeného na ozdoby vhodné pro nejrůznější typy oslav, ale nejen pro ně. Společným jmenovatelem všech navržených produktů je láska k slavení a k papíru. Všechny produkty jsou z recyklovatelných materiálů a vyrobené v Česku. Dalšími základní vlastností produktů, které jsem si stanovila, byla snadná manipulace a opětovná využitelnost. Proto jsem navrhla ozdoby tak, aby se po oslavě daly znovu složit a uschovat pro další příležitosti.
Přes běžné skládačky papíru a origami jsem dospěla až k vlastnímu autorskému principu skládání. Ten se nakonec ukázal natolik variablilní, že mi umožnil založit na něm většinu ozdob a zároveň dosáhnout široké škály prostorových tvarů. Vznikla jedna abstraktní geometrická řada produktů Panoply Originál a jedna tématická řada produktů Panoply Speciál - Vesmír.
Vedle produktů značky Panoply, které prodává Panoply Obchod, mají zákazníci možnost využít služby Panoply Pop-up. Ta nabízí ozdobení jakékoliv akce na klíč za použití vlastních produktů
Snažila jsem se tento nový autorský princip co nejvíce prozkoumat, a tak v procesu mé práce vzniklo okolo 60 originálních autorských tvarů. Vidím v tomto principu veliký potenciál a stále mě napadají nové a nové tvary, které by se mohly hodit pro další řady.
Annotation in English
In my diploma work I created the concept of the Panoply design papershop focused on decorations suitable for various types of celebrations, but not only there. The common theme of all designed products is love for celebration and for paper. All products are made from recyclable materials and manufactured in the Czech Republic. Another core feature of the products I have set for myself was easy handling and reusability. That is why I designed decorations so that they can be placed back in box after the party and kept for other occasions.
Through ordinary paper and origami puzzles, I have come to my own pop-up principle. It did eventually proved to be so variable that it allowed me to base most of the decorations on it while achieving a wide range of shapes. I did create one abstract geometric products series called Panoply Original and one thematic products series called Panoply SpecialUniverse.
In addition to Panoply's products sold by Panoply Store, customers can use Panoply Pop-up service. It offers the decoration of any event using Panoply products.
I tried to explore this new authorial principle as much as possible, and in the process of my work something about 60 original author shapes were created. I see great potential in this principle, and I still create new and new shapes that might come in handy for the next series.
Keywords
Panoply, papírová dekorace, oslavy z papíru, autorské ozdoby
Keywords in English
Panoply, paper decorations, authorial principle, paper celebrations
Research Plan
1. Rešerše svatebních, párty a dětských produktů určených k oslavám.
2. Vývoj systému autorských papírových ozdob.
3. Návrh pilotní řady produktů Panoply.
Research Plan
1. Rešerše svatebních, párty a dětských produktů určených k oslavám.
2. Vývoj systému autorských papírových ozdob.
3. Návrh pilotní řady produktů Panoply.
Recommended resources
OGILVY, David. Zpověď muže, který umí reklamu. Praha: Pragma, 178 s. ISBN 80-720-5824-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
NES, Irene van. Dynamic identities: how to create a living brand. Amsterdam: BIS Publishers, 2012. ISBN 15-842-3445-8.
KLANTEN, Robert. Tactile: High Touch Visuals. Die Gestalten Verlag (November 1, 2007). ISBN-13: 978-3899552003
Recommended resources
OGILVY, David. Zpověď muže, který umí reklamu. Praha: Pragma, 178 s. ISBN 80-720-5824-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
NES, Irene van. Dynamic identities: how to create a living brand. Amsterdam: BIS Publishers, 2012. ISBN 15-842-3445-8.
KLANTEN, Robert. Tactile: High Touch Visuals. Die Gestalten Verlag (November 1, 2007). ISBN-13: 978-3899552003