Bakalářská práce se zabývá integrací těžce sluchově postižených žáků do výuky angličtiny na běžných školách hlavního vzdělávacího proudu. V první části se věnujeme otázce integrace sluchově postižených žáků obecně. V druhé části se zaměřujeme konkrétně na výuku anglického jazyka v inkluzivní třídě. Soustředíme se na výuku řečových dovedností, slovní zásoby, gramatiky a výslovnosti a možnosti osvojení si anglického jazyka u TSP žáků. V závěru analyzujeme výsledky dotazníku, který nám zodpověděli učitelé anglického jazyka na běžných školách s integrovaným TSP žákem ve výuce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with integrating pupils with severe hearing impairments into English teaching at mainstream schools. The first part deals with the question of the integration of hearing impaired pupils to mainstream schools in general. In the second part, we focus specifically on the teaching of English in an inclusive class. We focus on the teaching of language skills, vocabulary, grammar and pronunciation and the ability of SHI pupils to acquire the English language. In conclusion, we analyze the results of a questionnaire answered by English language teachers at regular schools with an integrated SHI pupil in teaching.
Klíčová slova
Neslyšící, nedoslýchavý, inkluze, integrace, asistent pedagoga, tlumočník, výuka anglického jazyka
Klíčová slova v angličtině
Deaf, hard of hearing, inclusion, integration, teacher assistant, interpreter, English Language Teaching
Rozsah průvodní práce
53 s. (99 482 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá integrací těžce sluchově postižených žáků do výuky angličtiny na běžných školách hlavního vzdělávacího proudu. V první části se věnujeme otázce integrace sluchově postižených žáků obecně. V druhé části se zaměřujeme konkrétně na výuku anglického jazyka v inkluzivní třídě. Soustředíme se na výuku řečových dovedností, slovní zásoby, gramatiky a výslovnosti a možnosti osvojení si anglického jazyka u TSP žáků. V závěru analyzujeme výsledky dotazníku, který nám zodpověděli učitelé anglického jazyka na běžných školách s integrovaným TSP žákem ve výuce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with integrating pupils with severe hearing impairments into English teaching at mainstream schools. The first part deals with the question of the integration of hearing impaired pupils to mainstream schools in general. In the second part, we focus specifically on the teaching of English in an inclusive class. We focus on the teaching of language skills, vocabulary, grammar and pronunciation and the ability of SHI pupils to acquire the English language. In conclusion, we analyze the results of a questionnaire answered by English language teachers at regular schools with an integrated SHI pupil in teaching.
Klíčová slova
Neslyšící, nedoslýchavý, inkluze, integrace, asistent pedagoga, tlumočník, výuka anglického jazyka
Klíčová slova v angličtině
Deaf, hard of hearing, inclusion, integration, teacher assistant, interpreter, English Language Teaching
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá integrací těžce sluchově postižených žáků do výuky angličtiny na běžných školách hlavního vzdělávacího proudu. Cílem této práce je zmapovat situaci jazykového vzdělávání neslyšících a těžce nedoslýchavých žáků a jejich integrace do výuky anglického jazyka na běžných školách. Naším záměrem je seznámit učitele s výběrem vhodných postupů organizace výuky anglického jazyka pro žáky s TSP, který ocení i žáci běžně slyšící a kladou tak minimální nároky na sestavování individuálního plánu.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá integrací těžce sluchově postižených žáků do výuky angličtiny na běžných školách hlavního vzdělávacího proudu. Cílem této práce je zmapovat situaci jazykového vzdělávání neslyšících a těžce nedoslýchavých žáků a jejich integrace do výuky anglického jazyka na běžných školách. Naším záměrem je seznámit učitele s výběrem vhodných postupů organizace výuky anglického jazyka pro žáky s TSP, který ocení i žáci běžně slyšící a kladou tak minimální nároky na sestavování individuálního plánu.
Seznam doporučené literatury
BELANSKÁ, Milena. Angličtina ako povinný predmet u ťažko sluchovo postihnutých žiakov. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, 2012.
HRUBÝ, Jaroslav. Úvod do výchovy a vzdělávání sluchově postižených. 1. Praha: Tiché učení, c2010. ISBN 978-80-904786-1-9.
JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0944-7.
MACHOVÁ, Pavla. Specifika cizojazyčného vzdělávání žáků se sluchovým postižením na střední škole. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-613-1.
STRNADOVÁ, Věra. Hádej, co říkám aneb Odezírání je nejisté umění. 2. dopl. vyd. Praha: Helix, ASNEP za finanční spoluúčasti Ministerstva zdravotnictví ČR, 2001. ISBN 80-903035-0-1.
Seznam doporučené literatury
BELANSKÁ, Milena. Angličtina ako povinný predmet u ťažko sluchovo postihnutých žiakov. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, 2012.
HRUBÝ, Jaroslav. Úvod do výchovy a vzdělávání sluchově postižených. 1. Praha: Tiché učení, c2010. ISBN 978-80-904786-1-9.
JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0944-7.
MACHOVÁ, Pavla. Specifika cizojazyčného vzdělávání žáků se sluchovým postižením na střední škole. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-613-1.
STRNADOVÁ, Věra. Hádej, co říkám aneb Odezírání je nejisté umění. 2. dopl. vyd. Praha: Helix, ASNEP za finanční spoluúčasti Ministerstva zdravotnictví ČR, 2001. ISBN 80-903035-0-1.