Předmětem kvalifikační práce je zhodnotit přínos Pošty Partner při dosahování cílů nově implementované strategie ČSOB Pojišťovny a.s., která má za cíl zvýšení podílu na trhu pojistných produktů v ČR. Teoretická část práce je zaměřená na obecné seznámení s ČSOB Pojišťovnou a jejím postavením na trhu pojistných produktů. Stěžejní teoretickou část pak tvoří detailní rozbor nové strategie společnosti. Součástí teoretické části jsou odpovědi vedení pojišťovny na vybrané otázky. Praktická část je zaměřená na detailní rozbor možného řešení efektivního dosažení stanoveného cíle na základě provozování poboček Pošta Partner. Hodnocení efektivnosti tohoto nového prvku strategie je založeno především na kvantitativní analýze jednotlivých možných variant provozování.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to evaluate the benefits of Pošta Partner
in achieving goals of the newly implemented strategy of ČSOB Pojišťovna, a. s. which main goal is to increase proportion on insurance products market in Czech Republic. The theoretical part is focused on general explanation of ČSOB Pojišťovna and its position
in insurance products market. The crucial theoretical part consists of detailed analysis of new company strategy. A part of the theoretical part forms the answers of company management on selected questions. The practical part is focused on detailed analysis of possible solution for effective achievement of set goal on the grounds of Pošta Partner branch management. The efficiency evaluation of this new strategy component is mainly based on the qualitative analysis of single possible variants of management.
Klíčová slova
Pojišťovnictví, pojistný trh, strategie, ČSOB Pojišťovna, franšíza, Česká pošta
Klíčová slova v angličtině
System of insurance, insurance market, strategy, ČSOB Insurance, franchise, Czech Post
Rozsah průvodní práce
46 s. (66 254 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem kvalifikační práce je zhodnotit přínos Pošty Partner při dosahování cílů nově implementované strategie ČSOB Pojišťovny a.s., která má za cíl zvýšení podílu na trhu pojistných produktů v ČR. Teoretická část práce je zaměřená na obecné seznámení s ČSOB Pojišťovnou a jejím postavením na trhu pojistných produktů. Stěžejní teoretickou část pak tvoří detailní rozbor nové strategie společnosti. Součástí teoretické části jsou odpovědi vedení pojišťovny na vybrané otázky. Praktická část je zaměřená na detailní rozbor možného řešení efektivního dosažení stanoveného cíle na základě provozování poboček Pošta Partner. Hodnocení efektivnosti tohoto nového prvku strategie je založeno především na kvantitativní analýze jednotlivých možných variant provozování.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to evaluate the benefits of Pošta Partner
in achieving goals of the newly implemented strategy of ČSOB Pojišťovna, a. s. which main goal is to increase proportion on insurance products market in Czech Republic. The theoretical part is focused on general explanation of ČSOB Pojišťovna and its position
in insurance products market. The crucial theoretical part consists of detailed analysis of new company strategy. A part of the theoretical part forms the answers of company management on selected questions. The practical part is focused on detailed analysis of possible solution for effective achievement of set goal on the grounds of Pošta Partner branch management. The efficiency evaluation of this new strategy component is mainly based on the qualitative analysis of single possible variants of management.
Klíčová slova
Pojišťovnictví, pojistný trh, strategie, ČSOB Pojišťovna, franšíza, Česká pošta
Klíčová slova v angličtině
System of insurance, insurance market, strategy, ČSOB Insurance, franchise, Czech Post
Zásady pro vypracování
Cílem je zhodnotit přínosnost a efektivnost Pošty Partner při dosahování cílů nově implementované strategie ČSOB Pojišťovny a.s., která má za cíl zvýšení podílu na trhu pojistných produktů v ČR. Hodnocení efektivnosti na základě kvantitativní analýzy jednotlivých možných variant provozování.
Struktura (obsah) práce:
1. Charakteristika nové strategie na zvýšení podílu na trhu a její stávající výsledky
2. Pošta Partner - varianty provozování
3. Vyhodnocení efektivity jednotlivých variant zavedení Pošta Partner z pohledu naplnění nově implementované strategie ČSOB Pojišťovny a.s.
4. Závěrečné shrnutí a formulace závěrů
Zásady pro vypracování
Cílem je zhodnotit přínosnost a efektivnost Pošty Partner při dosahování cílů nově implementované strategie ČSOB Pojišťovny a.s., která má za cíl zvýšení podílu na trhu pojistných produktů v ČR. Hodnocení efektivnosti na základě kvantitativní analýzy jednotlivých možných variant provozování.
Struktura (obsah) práce:
1. Charakteristika nové strategie na zvýšení podílu na trhu a její stávající výsledky
2. Pošta Partner - varianty provozování
3. Vyhodnocení efektivity jednotlivých variant zavedení Pošta Partner z pohledu naplnění nově implementované strategie ČSOB Pojišťovny a.s.
4. Závěrečné shrnutí a formulace závěrů
Seznam doporučené literatury
Anketa: Jak bude vypadat budoucnost pojistného trhu? (2016). Pojistný Obzor: Časopis Českého Pojišťovnictví, 2016, 27-29.
Aliapulios, J., & Prokeš, J. (2017). ČSOB má nejlepší banku i životní pojišťovnu. Bodovala hlavně z pohledu akcionářů [Online]. Hospodářské Noviny.
AZARNOUSH ANSARI a ARASH RIASI. Modelling and evaluating customer loyalty using neural networks: Evidence from startup insurance companies. Future Business Journal, Vol 2, Iss 1, Pp 15-30 (2016) [online]. 2016, 2(1), 15-30 [cit. 2018-11-24]. DOI: 10.1016/j.fbj.2016.04.001. ISSN 23147210.
Cigánik, J. (2016). Michaela Koller: Regulace musí být co nejefektivnější. Pojistný Obzor: Časopis Českého Pojišťovnictví, 2016, 4-5.
ČSOB Pojišťovna - Výroční zpráva 2015 [Online]. (2016). In . Retrieved from https://www.csobpoj.cz/o-spolecnosti/kdo-jsme
ČSOB Pojišťovna ZPRÁVA O SOLVENTNOSTI A FINANČNÍ SITUACI [Online]. (2017).
ETICKÝ KODEX ZAMĚSTNANCŮ SKUPINY ČSOB, ČLENA SKUPINY KBC. Praha.
Fialka, J. (2016). Jak mít rád pojištění? Pojistný Obzor: Časopis Českého Pojišťovnictví, 2016, 30-31.
Financial Stability of the Czech Insurance Business [Online]. (2009). E+M Ekonomie A Management, 68-76. Retrieved from http://www.ekonomie-management.cz/download/1331826702_8230/07_rybysarova_lelek.pdf
Gascoigne, R., Šimurda, M., & Kotaška, M. (2017). Český pojistný trh v roce 2020: Jste připraveni na digitální revoluci? [Online]. Praha: Willis Towers Watson. Retrieved from https://www.willistowerswatson.com/-/.../Czech-insurance-market-in-2020-Czech-version.pdf
Hrdý, M. (2015). Co nedá spát ředitelům pojišťoven? Pojistný Obzor: Časopis Českého Pojišťovnictví, 2015(92), 34-35.
Němcová, M. (2015). Pošta Partner [Online]. Veřejná Správa - Dobrá Praxe, 20-21. Retrieved from www.mvcr.cz/soubor/21-2015-dobra-praxe-20-21-pdf.aspx
Piljan Ivan, Piljan Tatjana, & Cogoljević Dušan. (2016). The aplication of electronic commerce in the distribution of insurance services. Trendovi
u Poslovanju, Vol 4, Iss 2, Pp 55-65 (2016), (2), 55. https://doi.org/10.5937/trendpos1602055P
Pošta Partner: Napsali o nás - Co se děje na poštách Partner [Online]. Retrieved March 19, 2018, from https://partnercp.cz/napsali-o-nas/?&p=2
Pošta Partner roste [Online]. (2016). Retrieved March 19, 2018, from http://franchising.cz/clanek/2735/posta-partner-roste/
Prof. Ing. Jaroslav Daňhel, CSc., & Prof. Ing. Eva Ducháčková, CSc. (2018). Pojistný trh roku 2018 se ponese ve znamení intenzivnější regulace [Online]. Časopis Českého Pojišťovnictví: Pojistný Obzor, 2018(1), 52. Retrieved from https://www.pojistnyobzor.cz/images/archiv/2018-1/casopis.pdf
Seznam doporučené literatury
Anketa: Jak bude vypadat budoucnost pojistného trhu? (2016). Pojistný Obzor: Časopis Českého Pojišťovnictví, 2016, 27-29.
Aliapulios, J., & Prokeš, J. (2017). ČSOB má nejlepší banku i životní pojišťovnu. Bodovala hlavně z pohledu akcionářů [Online]. Hospodářské Noviny.
AZARNOUSH ANSARI a ARASH RIASI. Modelling and evaluating customer loyalty using neural networks: Evidence from startup insurance companies. Future Business Journal, Vol 2, Iss 1, Pp 15-30 (2016) [online]. 2016, 2(1), 15-30 [cit. 2018-11-24]. DOI: 10.1016/j.fbj.2016.04.001. ISSN 23147210.
Cigánik, J. (2016). Michaela Koller: Regulace musí být co nejefektivnější. Pojistný Obzor: Časopis Českého Pojišťovnictví, 2016, 4-5.
ČSOB Pojišťovna - Výroční zpráva 2015 [Online]. (2016). In . Retrieved from https://www.csobpoj.cz/o-spolecnosti/kdo-jsme
ČSOB Pojišťovna ZPRÁVA O SOLVENTNOSTI A FINANČNÍ SITUACI [Online]. (2017).
ETICKÝ KODEX ZAMĚSTNANCŮ SKUPINY ČSOB, ČLENA SKUPINY KBC. Praha.
Fialka, J. (2016). Jak mít rád pojištění? Pojistný Obzor: Časopis Českého Pojišťovnictví, 2016, 30-31.
Financial Stability of the Czech Insurance Business [Online]. (2009). E+M Ekonomie A Management, 68-76. Retrieved from http://www.ekonomie-management.cz/download/1331826702_8230/07_rybysarova_lelek.pdf
Gascoigne, R., Šimurda, M., & Kotaška, M. (2017). Český pojistný trh v roce 2020: Jste připraveni na digitální revoluci? [Online]. Praha: Willis Towers Watson. Retrieved from https://www.willistowerswatson.com/-/.../Czech-insurance-market-in-2020-Czech-version.pdf
Hrdý, M. (2015). Co nedá spát ředitelům pojišťoven? Pojistný Obzor: Časopis Českého Pojišťovnictví, 2015(92), 34-35.
Němcová, M. (2015). Pošta Partner [Online]. Veřejná Správa - Dobrá Praxe, 20-21. Retrieved from www.mvcr.cz/soubor/21-2015-dobra-praxe-20-21-pdf.aspx
Piljan Ivan, Piljan Tatjana, & Cogoljević Dušan. (2016). The aplication of electronic commerce in the distribution of insurance services. Trendovi
u Poslovanju, Vol 4, Iss 2, Pp 55-65 (2016), (2), 55. https://doi.org/10.5937/trendpos1602055P
Pošta Partner: Napsali o nás - Co se děje na poštách Partner [Online]. Retrieved March 19, 2018, from https://partnercp.cz/napsali-o-nas/?&p=2
Pošta Partner roste [Online]. (2016). Retrieved March 19, 2018, from http://franchising.cz/clanek/2735/posta-partner-roste/
Prof. Ing. Jaroslav Daňhel, CSc., & Prof. Ing. Eva Ducháčková, CSc. (2018). Pojistný trh roku 2018 se ponese ve znamení intenzivnější regulace [Online]. Časopis Českého Pojišťovnictví: Pojistný Obzor, 2018(1), 52. Retrieved from https://www.pojistnyobzor.cz/images/archiv/2018-1/casopis.pdf