Tato práce se zabývá dětskou skupinou jako alternativou předškolní výchovy.
Teoretická část se zaměřuje na cíle předškolní výchovy a vzdělávání. Představí dětskou skupinu jako jednu z forem předškolní výchovy. Zaměří se i na popis dalších forem předškolního vzdělávání.
V praktické části ověřuji očekáváním rodičů od předškolní výchovy a v jaké míře došlo k jejich naplnění. Dále pak důvody, které vedou rodiče k poptávce po službách dětských skupin.
Na základě kvantitativního průzkumu bude zmapováno naplnění očekávání rodičů od dětských skupin a do jaké míry jsou tyto potřeby naplněny.
Anotace v angličtině
This work deals with a children's group as an alternative to preschool education.
The theoretical part focuses on the objectives of preschool education and education. It will introduce the children's group as one of the forms of preschool education. It will also focus on describing other forms of preschool education.
In the practical part, I verify the expectations of parents from preschool education and the extent to which they have been fulfilled. Furthermore, the reasons that lead parents to demand the services of children's groups.
On the basis of a quantitative survey, the fulfilment of parents' expectations of children's groups and the extent to which these needs are met will be mapped.
Klíčová slova
Dětská skupina, mateřská škola, předškolní výchova, předškolní vzdělávání, rodina
Klíčová slova v angličtině
Children's group, kindergarten, preschool education, preschool education, family
Rozsah průvodní práce
68 s. (79 713 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá dětskou skupinou jako alternativou předškolní výchovy.
Teoretická část se zaměřuje na cíle předškolní výchovy a vzdělávání. Představí dětskou skupinu jako jednu z forem předškolní výchovy. Zaměří se i na popis dalších forem předškolního vzdělávání.
V praktické části ověřuji očekáváním rodičů od předškolní výchovy a v jaké míře došlo k jejich naplnění. Dále pak důvody, které vedou rodiče k poptávce po službách dětských skupin.
Na základě kvantitativního průzkumu bude zmapováno naplnění očekávání rodičů od dětských skupin a do jaké míry jsou tyto potřeby naplněny.
Anotace v angličtině
This work deals with a children's group as an alternative to preschool education.
The theoretical part focuses on the objectives of preschool education and education. It will introduce the children's group as one of the forms of preschool education. It will also focus on describing other forms of preschool education.
In the practical part, I verify the expectations of parents from preschool education and the extent to which they have been fulfilled. Furthermore, the reasons that lead parents to demand the services of children's groups.
On the basis of a quantitative survey, the fulfilment of parents' expectations of children's groups and the extent to which these needs are met will be mapped.
Klíčová slova
Dětská skupina, mateřská škola, předškolní výchova, předškolní vzdělávání, rodina
Klíčová slova v angličtině
Children's group, kindergarten, preschool education, preschool education, family
Zásady pro vypracování
Při zpracování bakalářské práce se řídit novelou směrnice děkana PF UJEP č.9/2018 "Pokyny pro psaní a odevzdání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP".
Prostudovat odbornou literaturu vztahující se k danému tématu, včetně článků v odborných časopisech a souvisejících zákonů ČR.
Stanovit cíl bakalářské práce a zpracovat teoretická východiska. Teoretickou část zaměřit na problematiku týkající se tématu. Teoretická část se bude týkat předškolního vzdělávání v mateřské škole a výchovné péče v dětské skupině.
Přílohová část bakalářské práce bude obsahovat dokumentaci potřebnou pro individuální výchovnou činnost v dětské skupině.
Cílem praktické části bude připravit, realizovat a vyhodnotit důvody, které vedou rodiče k zařazení dítěte do dětské skupiny, zaměří se na očekávání rodičů od dětské skupiny z hlediska fungování a možného rozvoje jejich dětí a jak tato jejich očekávání jsou naplněna. Před vlastní přípravou výzkumného šetření prostudovat odbornou metodologickou literaturu.
Vybrat výzkumný vzorek a stanovit postup řešení. Realizovat vlastní výzkumná šetření, zpracovat získané údaje, prezentovat a vyhodnotit výsledky.
Na základě zjištěných výsledků kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím případové studie vyhodnotit závěry.
Zásady pro vypracování
Při zpracování bakalářské práce se řídit novelou směrnice děkana PF UJEP č.9/2018 "Pokyny pro psaní a odevzdání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP".
Prostudovat odbornou literaturu vztahující se k danému tématu, včetně článků v odborných časopisech a souvisejících zákonů ČR.
Stanovit cíl bakalářské práce a zpracovat teoretická východiska. Teoretickou část zaměřit na problematiku týkající se tématu. Teoretická část se bude týkat předškolního vzdělávání v mateřské škole a výchovné péče v dětské skupině.
Přílohová část bakalářské práce bude obsahovat dokumentaci potřebnou pro individuální výchovnou činnost v dětské skupině.
Cílem praktické části bude připravit, realizovat a vyhodnotit důvody, které vedou rodiče k zařazení dítěte do dětské skupiny, zaměří se na očekávání rodičů od dětské skupiny z hlediska fungování a možného rozvoje jejich dětí a jak tato jejich očekávání jsou naplněna. Před vlastní přípravou výzkumného šetření prostudovat odbornou metodologickou literaturu.
Vybrat výzkumný vzorek a stanovit postup řešení. Realizovat vlastní výzkumná šetření, zpracovat získané údaje, prezentovat a vyhodnotit výsledky.
Na základě zjištěných výsledků kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím případové studie vyhodnotit závěry.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada, 2004, 184 s. ISBN 978-80-247-0870-6.
CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2016, 256 s. ISBN 978-80-247-5326-3.
PRŮCHA, J., KOŤÁTKOVÁ, S. Předškolní pedagogika. Praha: Portál, 2013, 184 s. ISBN 978-80-262-0495-4.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014, 384 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005, 312 s. ISBN 80-7178-942-9.
PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, 936 s. ISBN 978-80-7367-546-2.
KOLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a preprimární pedagogika. Praha: Portál, 2010, 456 s. ISBN 978-80-7367-828-9.
MAREŠ, J., Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013, 704 s. ISBN 978-80-262-0174-8.
NAKONEČNÝ, M., Základy psychologie. Praha: Academia, 1998, 590 s. ISBN 80-200-0689-3.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada, 2004, 184 s. ISBN 978-80-247-0870-6.
CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2016, 256 s. ISBN 978-80-247-5326-3.
PRŮCHA, J., KOŤÁTKOVÁ, S. Předškolní pedagogika. Praha: Portál, 2013, 184 s. ISBN 978-80-262-0495-4.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014, 384 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005, 312 s. ISBN 80-7178-942-9.
PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, 936 s. ISBN 978-80-7367-546-2.
KOLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a preprimární pedagogika. Praha: Portál, 2010, 456 s. ISBN 978-80-7367-828-9.
MAREŠ, J., Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013, 704 s. ISBN 978-80-262-0174-8.
NAKONEČNÝ, M., Základy psychologie. Praha: Academia, 1998, 590 s. ISBN 80-200-0689-3.