Informace o kvalifikační práci Analýza výuky pohybových aktivit v přírodě na středních školách v Ústeckém kraji, z pohledu současných bezpečnostních aspektů.
Na základě provedeného výzkumu, diplomová práce zjišťuje, jakým způsobem je realizována výuka pohybových aktivit a aktivit v přírodě na středních školách v Ústeckém kraji. Zkoumá, zda tuto činnost realizují aprobovaní učitelé tělesné výchovy nebo pracovníci s požadovaným vzděláním. Ověřuje, jestli jsou řešeny bezpečnostní aspekty, především s ohledem na současné moderní trendy. Ze zpracovaných teoretických východisek a získaných dat vyplynou formulované závěry.
Anotace v angličtině
The diploma work tackles the realization of the methodology in the teaching of physical outdoor activities. It concerns High schools level teaching in the Ústí region. The actual work is based on a conducted research. It probes if the teaching activities are performed by certified teachers of physical fitness or workers with proper education. It further verifies the application of the safety protocol in the regard to the compliance with the contemporary trends. The processed theoretical conclusions and gathered data provide the basis for the final conclusions.
Klíčová slova
aktivity v přírodě, kurz, střední škola, Ústecký kraj
Klíčová slova v angličtině
outdoor activities, course, high school, Ústí region
Rozsah průvodní práce
98 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Na základě provedeného výzkumu, diplomová práce zjišťuje, jakým způsobem je realizována výuka pohybových aktivit a aktivit v přírodě na středních školách v Ústeckém kraji. Zkoumá, zda tuto činnost realizují aprobovaní učitelé tělesné výchovy nebo pracovníci s požadovaným vzděláním. Ověřuje, jestli jsou řešeny bezpečnostní aspekty, především s ohledem na současné moderní trendy. Ze zpracovaných teoretických východisek a získaných dat vyplynou formulované závěry.
Anotace v angličtině
The diploma work tackles the realization of the methodology in the teaching of physical outdoor activities. It concerns High schools level teaching in the Ústí region. The actual work is based on a conducted research. It probes if the teaching activities are performed by certified teachers of physical fitness or workers with proper education. It further verifies the application of the safety protocol in the regard to the compliance with the contemporary trends. The processed theoretical conclusions and gathered data provide the basis for the final conclusions.
Klíčová slova
aktivity v přírodě, kurz, střední škola, Ústecký kraj
Klíčová slova v angličtině
outdoor activities, course, high school, Ústí region
Zásady pro vypracování
1. Seznámení se zadanou problematikou
2. Vytvoření metodologie práce
3. Provedení sběru dat
4. Zpracování zjištěných dat a poznatků.
5. Diskuse a závěry práce
Zásady pro vypracování
1. Seznámení se zadanou problematikou
2. Vytvoření metodologie práce
3. Provedení sběru dat
4. Zpracování zjištěných dat a poznatků.
5. Diskuse a závěry práce
Seznam doporučené literatury
Hendl, J. Úvod do kvalitativního výzkumu, Praha, Karolinum 1997
Kovář, R., Blahuš, P. Aplikace vybraných statistikých metod v antropomotorice, Praha, UK 1989
Travers, B. Úvod do Pedagogického výzkumu, Praha, SPN 1968
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha, Karolinum 1995
Louka, O. aj. Zákl. turistiky a sportů v přírodě. UJEP. Ústí n. L. 2010 ISBN 978-80-7414-302-1
Doležal,T. a Málek, P. Ekologické aspekty tělesné výchovy, sportu a turistiky. 1.vyd. Praha:
Karolinum, 2000. ISBN 382-112-00
Směrnice MŠMT ČR
Český horolezecký svaz: ČHS [online]. 2016 [cit. 2016-04-04]. Dostupné z: http://www.horosvaz.cz/metodika-medicina/metodicka-komise//
Horská služba [online]. Krkonoše, 2015 [cit. 2016-04-18]. Dostupné z: https://www.horskasluzba.cz/cz/aktualni-informace/aktualne/aktuality/1997-kurz-horsky-pruvodce
Horský vůdce: Česká asociace horských vůdců [online]. Praha, 2006 [cit. 2016-04-03]. Dostupné z: http://www.horskyvudce.com/horsky-vudce-fa
Seznam doporučené literatury
Hendl, J. Úvod do kvalitativního výzkumu, Praha, Karolinum 1997
Kovář, R., Blahuš, P. Aplikace vybraných statistikých metod v antropomotorice, Praha, UK 1989
Travers, B. Úvod do Pedagogického výzkumu, Praha, SPN 1968
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha, Karolinum 1995
Louka, O. aj. Zákl. turistiky a sportů v přírodě. UJEP. Ústí n. L. 2010 ISBN 978-80-7414-302-1
Doležal,T. a Málek, P. Ekologické aspekty tělesné výchovy, sportu a turistiky. 1.vyd. Praha:
Karolinum, 2000. ISBN 382-112-00
Směrnice MŠMT ČR
Český horolezecký svaz: ČHS [online]. 2016 [cit. 2016-04-04]. Dostupné z: http://www.horosvaz.cz/metodika-medicina/metodicka-komise//
Horská služba [online]. Krkonoše, 2015 [cit. 2016-04-18]. Dostupné z: https://www.horskasluzba.cz/cz/aktualni-informace/aktualne/aktuality/1997-kurz-horsky-pruvodce
Horský vůdce: Česká asociace horských vůdců [online]. Praha, 2006 [cit. 2016-04-03]. Dostupné z: http://www.horskyvudce.com/horsky-vudce-fa