Předložená diplomová práce se zabývá vlivem inovativnosti učitele na vztah žáka k matematice. V teoretické části bude vymezena motivace, osobnost a kvalita učitele, teorie difuze inovací a také důležitá kapitola Rogersova teorie difuze inovací.
Praktická část bude založena výzkumu, který probíhal na školách běžného typu, které nemají navýšené hodiny matematiky. Výzkumné šetření bylo prováděno formou dotazníků, kterého se zúčastnilo 108 učitelů a 283 žáků.
Anotace v angličtině
This thesis is about the influence of the teacher's innovator on the pupil's relationship to mathematics. In the theoretical part, the motivation, the personality and quality of the teacher, the diffusion theory of innovations and the important chapter of Rogers innovation diffusion theory will be defined.
The practical part will be based on research that took place in regular schools that do not have math lessons. The research was conducted in the form of questionnaires, attended by 108 teachers and 283 pupils.
Předložená diplomová práce se zabývá vlivem inovativnosti učitele na vztah žáka k matematice. V teoretické části bude vymezena motivace, osobnost a kvalita učitele, teorie difuze inovací a také důležitá kapitola Rogersova teorie difuze inovací.
Praktická část bude založena výzkumu, který probíhal na školách běžného typu, které nemají navýšené hodiny matematiky. Výzkumné šetření bylo prováděno formou dotazníků, kterého se zúčastnilo 108 učitelů a 283 žáků.
Anotace v angličtině
This thesis is about the influence of the teacher's innovator on the pupil's relationship to mathematics. In the theoretical part, the motivation, the personality and quality of the teacher, the diffusion theory of innovations and the important chapter of Rogers innovation diffusion theory will be defined.
The practical part will be based on research that took place in regular schools that do not have math lessons. The research was conducted in the form of questionnaires, attended by 108 teachers and 283 pupils.
1. Rešerše literatury 2. Seznámení s dostupným materiálem 3. Vypracování teoretických východisek diplomové práce (Hodnocení kvality učitele, rogersova teorie, přehled relevantních výzkumů, motivace, problematika vyučování ICT na prvním stupni). 4. Vypracování metodologie (výzkumná otázka, výzkumný problém deskriptivního typu, cíle) 5. Úprava nástroje pro hromadný sběr dat. 6. Realizace sběru dat. 7. Deskriptivní analýza 8. Zpracování práce dle výše zmíněné metodologie. Student se podrobně seznámí se směrnicí děkana PF UJEP v platném znění. 9. Vyhodnocení výzkumu. 10. Diskuze, závěr. 11. Práce bude odevzdána vedoucímu práce ve finální podobě nejdéle měsíc před řádným termínem odevzdání.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše literatury 2. Seznámení s dostupným materiálem 3. Vypracování teoretických východisek diplomové práce (Hodnocení kvality učitele, rogersova teorie, přehled relevantních výzkumů, motivace, problematika vyučování ICT na prvním stupni). 4. Vypracování metodologie (výzkumná otázka, výzkumný problém deskriptivního typu, cíle) 5. Úprava nástroje pro hromadný sběr dat. 6. Realizace sběru dat. 7. Deskriptivní analýza 8. Zpracování práce dle výše zmíněné metodologie. Student se podrobně seznámí se směrnicí děkana PF UJEP v platném znění. 9. Vyhodnocení výzkumu. 10. Diskuze, závěr. 11. Práce bude odevzdána vedoucímu práce ve finální podobě nejdéle měsíc před řádným termínem odevzdání.
Seznam doporučené literatury
Rusek, M., Čábelová, S., Chytrý, V. Effectiveness of Excursion to Water Treatment Plant in Prague Podolí. In Karwasz.G. Entertainment-education in science education. Kraków : Pedagogical University of Cracow, 2017, s. 68-82
Chytrý, V., Nováková, A., Říčan, J., Šimonová, I. Comparative Analysis of Online and Printed Form of Testing in Scientific Reasoning and Metacognitive Monitoring. In ISET 2018. Osaka, Japonsko: IEEE Computer Society, 2018, s. 5.
MANĚNOVÁ, M. ICT a učitel 1. stupně základní školy. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2802-2. MANĚNOVÁ, M. Vliv ICT na práci učitele 1. stupně základní školy. Praha: Extrasystem Praha, 2012. ISBN 978-80-87570-09-8.
DOMBROVSKÁ, M. Informační gramotnost z hlediska veřejné politiky. Ikaros [online]. 2002, 6(12) ISSN 1212-5075. [cit. 26.2.2016]. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/11162 DOMBROVSKÁ, M., LANDOVÁ, H., TICHÁ, L. Informační gramotnost - teorie a praxe v ČR. Knihovnická revue. Praha: NK ČR, 2004, 15(1), 7-18. ISSN 1214-0678.
93. Hrabal, V., at al. Psychologické otázky motivace ve škole. 1. vydání, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. 254 s.
90. HOMOLA, Miloslav. Motivace lidského chování. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972, 356 s.
Seznam doporučené literatury
Rusek, M., Čábelová, S., Chytrý, V. Effectiveness of Excursion to Water Treatment Plant in Prague Podolí. In Karwasz.G. Entertainment-education in science education. Kraków : Pedagogical University of Cracow, 2017, s. 68-82
Chytrý, V., Nováková, A., Říčan, J., Šimonová, I. Comparative Analysis of Online and Printed Form of Testing in Scientific Reasoning and Metacognitive Monitoring. In ISET 2018. Osaka, Japonsko: IEEE Computer Society, 2018, s. 5.
MANĚNOVÁ, M. ICT a učitel 1. stupně základní školy. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2802-2. MANĚNOVÁ, M. Vliv ICT na práci učitele 1. stupně základní školy. Praha: Extrasystem Praha, 2012. ISBN 978-80-87570-09-8.
DOMBROVSKÁ, M. Informační gramotnost z hlediska veřejné politiky. Ikaros [online]. 2002, 6(12) ISSN 1212-5075. [cit. 26.2.2016]. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/11162 DOMBROVSKÁ, M., LANDOVÁ, H., TICHÁ, L. Informační gramotnost - teorie a praxe v ČR. Knihovnická revue. Praha: NK ČR, 2004, 15(1), 7-18. ISSN 1214-0678.
93. Hrabal, V., at al. Psychologické otázky motivace ve škole. 1. vydání, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. 254 s.
90. HOMOLA, Miloslav. Motivace lidského chování. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972, 356 s.