Bakalářská práce se zabývá jazykovými prostředky v reklamách na automobily. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zaměřuje na marketing, reklamu, strukturu reklamního textu a styl reklamy. V praktické části bylo zkoumáno 20 reklam, přičemž 10 je vizuálních 10 audiovizuálních. V reklamách byly zkoumány jazykové prostředky dle předem určených metodik. Byly stanoveny tři hypotézy, na které odpovídá závěr. Druhou složkou praktické části je dotazníkové šetření, v němž respondenti odpovídali na otázky spjaté s jazykovými prostředky užitými v reklamách. Jednou z hlavních výzkumných otázek bylo, jak respondenti vnímají cizí slova v reklamách a jaká reklama na automobily se jim vybaví jako první.
Anotace v angličtině
The focus of this bachelor thesis is on language features used in car advertisements. The paper contains a theoretical and practical section. The theoretical section covers marketing, advertisement slogan structure and the register of advertisements. Practical section disseminates 20 adverts (10 are visual and 10 audiovisual) according to set benchmarks. Three basic hypotheses were started, which addressed in the summary. Second subsection of the practical section is a questionnaire, in which the respondents answered questions related to language features used in advertisements. One of the most prominent queries was the perception of foreign language in advertisements and which of the advertisements would leave a lasting impact.
advertisement, marketing, marketing mix, linguistic means, automobiles, questionnaire
Rozsah průvodní práce
58. (64 751 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá jazykovými prostředky v reklamách na automobily. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zaměřuje na marketing, reklamu, strukturu reklamního textu a styl reklamy. V praktické části bylo zkoumáno 20 reklam, přičemž 10 je vizuálních 10 audiovizuálních. V reklamách byly zkoumány jazykové prostředky dle předem určených metodik. Byly stanoveny tři hypotézy, na které odpovídá závěr. Druhou složkou praktické části je dotazníkové šetření, v němž respondenti odpovídali na otázky spjaté s jazykovými prostředky užitými v reklamách. Jednou z hlavních výzkumných otázek bylo, jak respondenti vnímají cizí slova v reklamách a jaká reklama na automobily se jim vybaví jako první.
Anotace v angličtině
The focus of this bachelor thesis is on language features used in car advertisements. The paper contains a theoretical and practical section. The theoretical section covers marketing, advertisement slogan structure and the register of advertisements. Practical section disseminates 20 adverts (10 are visual and 10 audiovisual) according to set benchmarks. Three basic hypotheses were started, which addressed in the summary. Second subsection of the practical section is a questionnaire, in which the respondents answered questions related to language features used in advertisements. One of the most prominent queries was the perception of foreign language in advertisements and which of the advertisements would leave a lasting impact.
advertisement, marketing, marketing mix, linguistic means, automobiles, questionnaire
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury k danému tématu
Charakteristika reklamního stylu
Výběr materiálu - reklam na automobily
Excerpce jazykového materiálu
Kvantitativní a kvalitativní analýza jazykových prostředků ve vybraných
reklamách
Dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení
Shrnutí analýzy
Závěr
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury k danému tématu
Charakteristika reklamního stylu
Výběr materiálu - reklam na automobily
Excerpce jazykového materiálu
Kvantitativní a kvalitativní analýza jazykových prostředků ve vybraných
reklamách
Dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení
Shrnutí analýzy
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině: čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6 (tam i další literatura)
ČECHOVÁ, Marie, Marie KRČMOVÁ a Eva MINÁŘOVÁ. Současná stylistika. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-961-4.
SRPOVÁ, Hana. Knížka o reklamě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7368-533-1.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Přeložil Hana ŠKAPOVÁ. Praha: Management Press, 2007. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-154-6.
HOFFMANNOVÁ, Jana, Jiří HOMOLÁČ, Eliška CHVALOVSKÁ, Lucie JÍLKOVÁ, Petr KADERKA, Petr MAREŠ a Kamila MRÁZKOVÁ. Stylistika mluvené a psané češtiny. Praha: Academia, 2016. Lingvistika (Academia). ISBN 978-80-200-2566-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4061-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině: čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6 (tam i další literatura)
ČECHOVÁ, Marie, Marie KRČMOVÁ a Eva MINÁŘOVÁ. Současná stylistika. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-961-4.
SRPOVÁ, Hana. Knížka o reklamě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7368-533-1.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Přeložil Hana ŠKAPOVÁ. Praha: Management Press, 2007. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-154-6.
HOFFMANNOVÁ, Jana, Jiří HOMOLÁČ, Eliška CHVALOVSKÁ, Lucie JÍLKOVÁ, Petr KADERKA, Petr MAREŠ a Kamila MRÁZKOVÁ. Stylistika mluvené a psané češtiny. Praha: Academia, 2016. Lingvistika (Academia). ISBN 978-80-200-2566-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4061-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.