Bakalářská práce se zabývá hodnocením státních zaměstnanců ve státní správě po zavedení služebního zákona. Cílem práce je zjistit, zda jsou státní zaměstnanci spokojeni s novým služebním hodnocením a jaký dopad má hodnocení na plat. Dále je zjišťováno, zda bylo dosaženo zamýšleného cíle stanoveného zákonodárcem při tvorbě tohoto zákona. K dosažení cílů bylo využito dotazníkového šetření zaměřené na hodnotitele a hodnocené. Je zjištěno, že státní zaměstnanci jsou spíše spokojeni s novým služebním hodnocením. Zároveň podle hodnotitelů mají výsledky služebního hodnocení částečný vliv na výši platu státních zaměstnanců, ale nebylo naplněno cílů, které si stanovil zákonodárce spočívající v modernizaci a zefektivnění státní správy a zavedení stabilní a profesionální státní správy. Místní šetření je prováděno na Krajské hygienické stanici Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem a jejích územních pracovištích. Základní metodou je dotazníkové šetření, kterého se zúčastní 111 státních zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses evalution of State employees in the State administrativ after implementation of The Labour Law. The aim of this bachelor thesis is satisfaction of State employees with the service evaluation and its impact on their wages. The thesis also examines the fullfillment of goals given by the Lawmaker while making this Law. To achieve these goals, there was prepared a questionnaire survey focused on evaluators and the ones being evaluated. The result is that the State employees are mostly satisfied with the New Service Evaluation. Simultaneously according to the evaluators the results of service evaluation have partial influence on salary of the State employees but the goals of the Lawmaker have not been met in modernizing and improving the efficiency of State administration and establishing a stable and professional state administrativ. The local investigation is made in Krajské hygienické stanice of Ústí region based in Ústí nad Labem and its territorial offices. The primary method is questionnaire survey taken by 111 State employees.
Klíčová slova
Hodnocení, státní zaměstnanci, Státní správa, Služební zákon
Klíčová slova v angličtině
Evaluation, State employees, State administrativ, The Labour Law
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnocením státních zaměstnanců ve státní správě po zavedení služebního zákona. Cílem práce je zjistit, zda jsou státní zaměstnanci spokojeni s novým služebním hodnocením a jaký dopad má hodnocení na plat. Dále je zjišťováno, zda bylo dosaženo zamýšleného cíle stanoveného zákonodárcem při tvorbě tohoto zákona. K dosažení cílů bylo využito dotazníkového šetření zaměřené na hodnotitele a hodnocené. Je zjištěno, že státní zaměstnanci jsou spíše spokojeni s novým služebním hodnocením. Zároveň podle hodnotitelů mají výsledky služebního hodnocení částečný vliv na výši platu státních zaměstnanců, ale nebylo naplněno cílů, které si stanovil zákonodárce spočívající v modernizaci a zefektivnění státní správy a zavedení stabilní a profesionální státní správy. Místní šetření je prováděno na Krajské hygienické stanici Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem a jejích územních pracovištích. Základní metodou je dotazníkové šetření, kterého se zúčastní 111 státních zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses evalution of State employees in the State administrativ after implementation of The Labour Law. The aim of this bachelor thesis is satisfaction of State employees with the service evaluation and its impact on their wages. The thesis also examines the fullfillment of goals given by the Lawmaker while making this Law. To achieve these goals, there was prepared a questionnaire survey focused on evaluators and the ones being evaluated. The result is that the State employees are mostly satisfied with the New Service Evaluation. Simultaneously according to the evaluators the results of service evaluation have partial influence on salary of the State employees but the goals of the Lawmaker have not been met in modernizing and improving the efficiency of State administration and establishing a stable and professional state administrativ. The local investigation is made in Krajské hygienické stanice of Ústí region based in Ústí nad Labem and its territorial offices. The primary method is questionnaire survey taken by 111 State employees.
Klíčová slova
Hodnocení, státní zaměstnanci, Státní správa, Služební zákon
Klíčová slova v angličtině
Evaluation, State employees, State administrativ, The Labour Law
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá hodnocením státních zaměstnanců ve státní správě po zavedení služebního zákona. Cílem práce je zjistit, zda jsou státní zaměstnanci spokojeni s novým služebním hodnocením a jaký dopad má hodnocení na plat. Dále zda bylo dosaženo zamyšleného cíle stanoveného zákonodárcem při tvorbě tohoto zákona. V hlavní části budou sesbírána data prostřednictvím písemného dotazování a to pomocí dotazníkového šetření, kde jeho cílem je objasnit výzkumné otázky. Využití této práce, bude zpětná vazba pro personální oddělení Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, dále pak bude i zpětnou vazbou pro zákonodárce, zda bylo naplněno cíle, který byl stanoven při tvorbě zákona o služebním hodnocení.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá hodnocením státních zaměstnanců ve státní správě po zavedení služebního zákona. Cílem práce je zjistit, zda jsou státní zaměstnanci spokojeni s novým služebním hodnocením a jaký dopad má hodnocení na plat. Dále zda bylo dosaženo zamyšleného cíle stanoveného zákonodárcem při tvorbě tohoto zákona. V hlavní části budou sesbírána data prostřednictvím písemného dotazování a to pomocí dotazníkového šetření, kde jeho cílem je objasnit výzkumné otázky. Využití této práce, bude zpětná vazba pro personální oddělení Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, dále pak bude i zpětnou vazbou pro zákonodárce, zda bylo naplněno cíle, který byl stanoven při tvorbě zákona o služebním hodnocení.
Seznam doporučené literatury
Bérard, R. (2008). L'évaluation des personnels dans les biblioth?ques d'enseignement supérieur: espoirs et doutes [Online]. Bulletin Des Bibliotheques De France, (3), 69-74. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edo&an=32895097&scope=site
Delić, A., & Ćebić, M. (2011). Sources of errors in the evaluation of performance of employees in the sector of public administration reform in Bosnia and Herzegovina [Online]. Economic Review: Journal Of Economics, 9, 79-102. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edb&an=64929137&scope=site
Nečadová, V. (2103). Kvalita výkonu veřejné správy je bezprostředně spjata s problematikou etiky ve Veřejné správě. Scientific Papers of the University of Pardubice. Series D, Faculty of Economics [online]. 2013, 18(26), 105-115 [cit. 2018-03-31]. ISSN 1211555X. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=87309397&scope=sit
Postránecký, J. (2015) Úplné znění Služebního předpisu Náměstka Ministra pro Státní službu. Dostupné z: http://www.mvcr.cz/sluzba/clanek/sluzebni-predpisy.aspx
Veřejná správa. (2016). Nejčastější nedostatky Služebního hodnocení státních zaměstnanců. Newsletter sekce pro stání službu Ministerstva Vnitra ČR prosinec 2016. Dostupné z: http://www.mvcr.cz/sluzba/clanek/newsletter-statni-sluzba.aspx
Seznam doporučené literatury
Bérard, R. (2008). L'évaluation des personnels dans les biblioth?ques d'enseignement supérieur: espoirs et doutes [Online]. Bulletin Des Bibliotheques De France, (3), 69-74. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edo&an=32895097&scope=site
Delić, A., & Ćebić, M. (2011). Sources of errors in the evaluation of performance of employees in the sector of public administration reform in Bosnia and Herzegovina [Online]. Economic Review: Journal Of Economics, 9, 79-102. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edb&an=64929137&scope=site
Nečadová, V. (2103). Kvalita výkonu veřejné správy je bezprostředně spjata s problematikou etiky ve Veřejné správě. Scientific Papers of the University of Pardubice. Series D, Faculty of Economics [online]. 2013, 18(26), 105-115 [cit. 2018-03-31]. ISSN 1211555X. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=87309397&scope=sit
Postránecký, J. (2015) Úplné znění Služebního předpisu Náměstka Ministra pro Státní službu. Dostupné z: http://www.mvcr.cz/sluzba/clanek/sluzebni-predpisy.aspx
Veřejná správa. (2016). Nejčastější nedostatky Služebního hodnocení státních zaměstnanců. Newsletter sekce pro stání službu Ministerstva Vnitra ČR prosinec 2016. Dostupné z: http://www.mvcr.cz/sluzba/clanek/newsletter-statni-sluzba.aspx