Cílem práce je zjistit, jak lze zautomatizovat oběh přijatých faktur ve společnosti Aperam Stainless Services & Solutions Tubes CZ s.r.o. v souladu s českou legislativou. První část mapuje současný stav, ve druhé jsou zjištěna dostupná řešení procesu automatického vytěžování dokladů z listinné případně elektronické podoby. Dále je popsána možnost elektronického schvalování přijatých faktur v současném ERP systému společnosti (workflow systém) a možnosti elektronické archivace dokumentů. Na základě vybraných kritérií, především časové náročnosti současného procesu, nákladů na tisk, nákladů na archivaci dokladů a získaných dat od dodavatelů jednotlivých řešení jsou spočítány koeficienty efektivnosti z pohledu časové a zároveň finanční úspory. Na základě porovnání koeficientů je k realizaci doporučeno řešení zajišťující zefektivnění procesu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to find out how is it possible to automate the circulation of received invoices consistent with the czech legislation in Aperam Stainless Services & Solutions Tubes CZ s.r.o. company. First part describes current process. The second one is consisting of description of solutions for automatic mining data from documents in paper form and digital form as well. Next part focuses on possibility of digital approving invoices in the current ERP software and electronic way of the archivation. Efficiency factors in way of time and finance saving, are calculated based on criteria such as: duration of actual process, cost of printing, cost of archivation and information gathered from solutions providers. Based on comparison of all chosen options, one is recommended to management of company for realisation.
Workflow, Circulation of accounting documents, Received invoice, Electronic archivation, Document management system, Comparison
Rozsah průvodní práce
66 s. (92 583 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je zjistit, jak lze zautomatizovat oběh přijatých faktur ve společnosti Aperam Stainless Services & Solutions Tubes CZ s.r.o. v souladu s českou legislativou. První část mapuje současný stav, ve druhé jsou zjištěna dostupná řešení procesu automatického vytěžování dokladů z listinné případně elektronické podoby. Dále je popsána možnost elektronického schvalování přijatých faktur v současném ERP systému společnosti (workflow systém) a možnosti elektronické archivace dokumentů. Na základě vybraných kritérií, především časové náročnosti současného procesu, nákladů na tisk, nákladů na archivaci dokladů a získaných dat od dodavatelů jednotlivých řešení jsou spočítány koeficienty efektivnosti z pohledu časové a zároveň finanční úspory. Na základě porovnání koeficientů je k realizaci doporučeno řešení zajišťující zefektivnění procesu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to find out how is it possible to automate the circulation of received invoices consistent with the czech legislation in Aperam Stainless Services & Solutions Tubes CZ s.r.o. company. First part describes current process. The second one is consisting of description of solutions for automatic mining data from documents in paper form and digital form as well. Next part focuses on possibility of digital approving invoices in the current ERP software and electronic way of the archivation. Efficiency factors in way of time and finance saving, are calculated based on criteria such as: duration of actual process, cost of printing, cost of archivation and information gathered from solutions providers. Based on comparison of all chosen options, one is recommended to management of company for realisation.
Workflow, Circulation of accounting documents, Received invoice, Electronic archivation, Document management system, Comparison
Zásady pro vypracování
Cílem je zjistit, jak lze zautomatizovat oběh přijatých faktur ve společnosti Aperam Stainless Services & Solutions Tubes Czech Republic v souladu s českou legislativou. V první fázi bude zmapován současný stav. Následně budou zjištěna dostupná řešení procesu automatického vytěžování dokladů z listinné nebo elektronické podoby. Dále bude nalezena možnost automatického importu dokladů z tzv. e-fakturace a aplikována možnost elektronického schvalování účetních dokladů v současném ERP softwaru společnosti (workflow systém). Současně bude zjištěna možnost elektronické archivace. Na základě vybraných kritérií, především časové náročnosti současného procesu, nákladů na tisk, nákladů na archivaci dokladů a získaných dat od dodavatelů jednotlivých řešení, bude vytvořen koeficient efektivnosti z pohledu časové a finanční úspory. Na základě porovnání, dojde k navržení efektivního řešení a jeho doporučení vedení společnosti k realizaci.
Zásady pro vypracování
Cílem je zjistit, jak lze zautomatizovat oběh přijatých faktur ve společnosti Aperam Stainless Services & Solutions Tubes Czech Republic v souladu s českou legislativou. V první fázi bude zmapován současný stav. Následně budou zjištěna dostupná řešení procesu automatického vytěžování dokladů z listinné nebo elektronické podoby. Dále bude nalezena možnost automatického importu dokladů z tzv. e-fakturace a aplikována možnost elektronického schvalování účetních dokladů v současném ERP softwaru společnosti (workflow systém). Současně bude zjištěna možnost elektronické archivace. Na základě vybraných kritérií, především časové náročnosti současného procesu, nákladů na tisk, nákladů na archivaci dokladů a získaných dat od dodavatelů jednotlivých řešení, bude vytvořen koeficient efektivnosti z pohledu časové a finanční úspory. Na základě porovnání, dojde k navržení efektivního řešení a jeho doporučení vedení společnosti k realizaci.
Seznam doporučené literatury
Chvojková, M. (2016). Srovnávací analýza využití elektronizace faktur v ČR a zahraničí. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín. Retrieved from http://hdl.handle.net/10563/38377
Mazáč, M. (2015). Přínosy zavedení elektronického systému pro správu dokumentů. ČVUT v Praze, Praha.Retrieved from http://hdl.handle.net/10467/61275
McCall, K. M. (2004). How do we do that here? Setting firm-wide standards [Online]. Accounting Today, 18(5), 22-24. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edb&an=12482624&scope=site
Milošević, R., Nedeljković, U., Banjanin, B., Novaković, D., & Kašiković, N. (2016). The analysis of ink jet printed eco-font efficiency [Online]. Journal Of Graphic Engineering, 7(1), 13-18. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=116711840&scope=site
Pho, H. T., & Tambo, T. (2014). Integrated management systems and workflow-based electronic document management: An empirical study [Online]. Journal Of Industrial Engineering And Management, 10(1). https://doi.org/10.3926/jiem.846
Treptow Farrell, K. & Lute, J. E. (2005). Document-Management Technology and Acquisitions Workflow: A Case Study in Invoice Processing [Online]. Information Technology, 24(3), 117-122. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=18196086&scope=site
Zákon 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů
Seznam doporučené literatury
Chvojková, M. (2016). Srovnávací analýza využití elektronizace faktur v ČR a zahraničí. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín. Retrieved from http://hdl.handle.net/10563/38377
Mazáč, M. (2015). Přínosy zavedení elektronického systému pro správu dokumentů. ČVUT v Praze, Praha.Retrieved from http://hdl.handle.net/10467/61275
McCall, K. M. (2004). How do we do that here? Setting firm-wide standards [Online]. Accounting Today, 18(5), 22-24. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edb&an=12482624&scope=site
Milošević, R., Nedeljković, U., Banjanin, B., Novaković, D., & Kašiković, N. (2016). The analysis of ink jet printed eco-font efficiency [Online]. Journal Of Graphic Engineering, 7(1), 13-18. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=116711840&scope=site
Pho, H. T., & Tambo, T. (2014). Integrated management systems and workflow-based electronic document management: An empirical study [Online]. Journal Of Industrial Engineering And Management, 10(1). https://doi.org/10.3926/jiem.846
Treptow Farrell, K. & Lute, J. E. (2005). Document-Management Technology and Acquisitions Workflow: A Case Study in Invoice Processing [Online]. Information Technology, 24(3), 117-122. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=18196086&scope=site
Zákon 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů