Diplomová práce je věnována procesu krizové komunikace v prostředí výchovných ústavů v Ústeckém kraji. V práci se objevují obecné informace o ústavní péči v ČR, historický vývoj a jednotlivé typy zařízení, ve kterých se provádí ústavní a ochranná výchova. Cílem práce je zjistit, jaké je využití krizových plánů v krizových situacích. Pozornost je soustředěna na příčiny krizových situací a postup jejich řešení. Krizová komunikace je rozdělena na jednotlivé úrovně komunikace: komunikace s dětmi, komunikace mezi zaměstnanci a vedením a komunikace s médii/veřejností.
Annotation in English
This thesis is focused on the procedure of crisis communication in surroundings of youth detention centres in the Usti region. There were described general information about institutional care in Czech republic, the evolution and kinds of facilititys where the institutional and protective care is being done. The goal of the thesis is to find out how the crisis plans for crisis situation were analysed in detail from their origin till the solution. The crisis communication is divided into several levels: communication with children, communication betwenn employess and management and communication with public.
Keywords
ústavní výchova, ochranná výchova, výchovný ústav, krizová situace, mimořádná událost, krizová komunikace, komunikace v organizaci, krizový manuál
Keywords in English
institutional education, protective education, educational institution, crisis situation, extraordinary event., crisis communcation, communication in organization, crisis manual
Length of the covering note
61s.(119 703 znaků) 10s.příloh
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je věnována procesu krizové komunikace v prostředí výchovných ústavů v Ústeckém kraji. V práci se objevují obecné informace o ústavní péči v ČR, historický vývoj a jednotlivé typy zařízení, ve kterých se provádí ústavní a ochranná výchova. Cílem práce je zjistit, jaké je využití krizových plánů v krizových situacích. Pozornost je soustředěna na příčiny krizových situací a postup jejich řešení. Krizová komunikace je rozdělena na jednotlivé úrovně komunikace: komunikace s dětmi, komunikace mezi zaměstnanci a vedením a komunikace s médii/veřejností.
Annotation in English
This thesis is focused on the procedure of crisis communication in surroundings of youth detention centres in the Usti region. There were described general information about institutional care in Czech republic, the evolution and kinds of facilititys where the institutional and protective care is being done. The goal of the thesis is to find out how the crisis plans for crisis situation were analysed in detail from their origin till the solution. The crisis communication is divided into several levels: communication with children, communication betwenn employess and management and communication with public.
Keywords
ústavní výchova, ochranná výchova, výchovný ústav, krizová situace, mimořádná událost, krizová komunikace, komunikace v organizaci, krizový manuál
Keywords in English
institutional education, protective education, educational institution, crisis situation, extraordinary event., crisis communcation, communication in organization, crisis manual
Research Plan
Cíl diplomové práce:
Cílem práce je srovnat zkušenosti s využitím krizového plánu vybraných výchovných ústavů a komunikací krizových situací zaměstnancům. Na základě analýzy rozhovorů s vedením a zaměstnanci navrhnout opatření k optimálnímu řešení takových situací.
Struktura práce:
1. Vymezení ústavní péče a specifika výchovných ústavů v ČR
2. Analýza krizových plánů ve vybraných výchovných zařízeních
3. Zkušenosti managementu výchovných ústavů s krizovými situacemi a jejich komunikací
4. Vnímání efektivity komunikace krizových situací ze strany zaměstnanců a spokojenost s ní
5. Návrhy na opatření v oblasti komunikace se zaměstanci v krizových situacích
Research Plan
Cíl diplomové práce:
Cílem práce je srovnat zkušenosti s využitím krizového plánu vybraných výchovných ústavů a komunikací krizových situací zaměstnancům. Na základě analýzy rozhovorů s vedením a zaměstnanci navrhnout opatření k optimálnímu řešení takových situací.
Struktura práce:
1. Vymezení ústavní péče a specifika výchovných ústavů v ČR
2. Analýza krizových plánů ve vybraných výchovných zařízeních
3. Zkušenosti managementu výchovných ústavů s krizovými situacemi a jejich komunikací
4. Vnímání efektivity komunikace krizových situací ze strany zaměstnanců a spokojenost s ní
5. Návrhy na opatření v oblasti komunikace se zaměstanci v krizových situacích
Recommended resources
Angenent, H. L. W. et al. (2008). Structural Problems in Institutional Care for Youth, Jornal of Health & Social Policy
Borodzicz, E. (2005). Risk, crisis and security management. CVhichester: Wiley
Matoušek, O., Kroftová, A. (1998). Mládež a delikvence. Praha: Portál
Martínek, Z. (2009). Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada
Špatenková, N. (2004). Krizová intervence pro praxi. Praha: Grada Publishing
Recommended resources
Angenent, H. L. W. et al. (2008). Structural Problems in Institutional Care for Youth, Jornal of Health & Social Policy
Borodzicz, E. (2005). Risk, crisis and security management. CVhichester: Wiley
Matoušek, O., Kroftová, A. (1998). Mládež a delikvence. Praha: Portál
Martínek, Z. (2009). Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada
Špatenková, N. (2004). Krizová intervence pro praxi. Praha: Grada Publishing