V teoretické části bakalářské práce jsem se zabývala klasifikací diabetes mellitus jeho diagnostikou, terapií a komplikacemi. Praktická část obsahuje kompletní sestavený ošetřovatelský plán pacienta s diagnózou diabetes mellitus. U pacienta jsem stanovila ošetřovatelské diagnózy a na jejich podkladě jsem sestavila ošetřovatelský plán. Vycházela jsem z modelu funkčního zdraví od M. Gordon
Anotace v angličtině
In the theoretical part of the thesis I dealt with the classification of diabetes mellitus by its diagnostics, therapy and complications. The practical part contains a complete compiled nursing plan of a patient diagnosed with diabetes mellitus. In the patient I made nursing diagnoses and based on them I made a nursing plan. I used a model of functional health by M. Gordon
V teoretické části bakalářské práce jsem se zabývala klasifikací diabetes mellitus jeho diagnostikou, terapií a komplikacemi. Praktická část obsahuje kompletní sestavený ošetřovatelský plán pacienta s diagnózou diabetes mellitus. U pacienta jsem stanovila ošetřovatelské diagnózy a na jejich podkladě jsem sestavila ošetřovatelský plán. Vycházela jsem z modelu funkčního zdraví od M. Gordon
Anotace v angličtině
In the theoretical part of the thesis I dealt with the classification of diabetes mellitus by its diagnostics, therapy and complications. The practical part contains a complete compiled nursing plan of a patient diagnosed with diabetes mellitus. In the patient I made nursing diagnoses and based on them I made a nursing plan. I used a model of functional health by M. Gordon
Zásady pro vypracování 1. Práce s literaturou, analýza informačních zdrojů, tvorba rešerší 2. Seznámení s teoretickými východisky práce (stav zkoumané problematiky) 3. Vymezení hlavního cíle práce, úkolů práce, stanovení hypotézy (výzkumné otázky) 4. Popis metodiky a použitých metod 5. Sběr dat 6. Zpracování dat, analýza výsledků 7. Diskuse, komparace výsledků s dostupnými výzkumy, závěr, doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování 1. Práce s literaturou, analýza informačních zdrojů, tvorba rešerší 2. Seznámení s teoretickými východisky práce (stav zkoumané problematiky) 3. Vymezení hlavního cíle práce, úkolů práce, stanovení hypotézy (výzkumné otázky) 4. Popis metodiky a použitých metod 5. Sběr dat 6. Zpracování dat, analýza výsledků 7. Diskuse, komparace výsledků s dostupnými výzkumy, závěr, doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
DYLEVSKÝ, I. Funkční anatomie. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3240-4.
ČIHÁK, R. Anatomie 2. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4788-0.
PLEVOVÁ, I. Ošetřovatelství 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
ŠÁFRÁNKOVÁ, A. a NEJEDLÁ, M. Interní ošetřovatelství 1. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1148-5.
PERUŠIČKOVÁ, J. Diabetes mellitus a kardiovaskulární onemocnění - Kardiabetes. Maxdorf, 2015. ISBN 978-80-7345-428-9.
Seznam doporučené literatury
DYLEVSKÝ, I. Funkční anatomie. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3240-4.
ČIHÁK, R. Anatomie 2. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4788-0.
PLEVOVÁ, I. Ošetřovatelství 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
ŠÁFRÁNKOVÁ, A. a NEJEDLÁ, M. Interní ošetřovatelství 1. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1148-5.
PERUŠIČKOVÁ, J. Diabetes mellitus a kardiovaskulární onemocnění - Kardiabetes. Maxdorf, 2015. ISBN 978-80-7345-428-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zpracovala svou bakalářskou práci na téma Komplexní ošetřovatelská péče u pacienta s dg. Diabetes mellitus.
Nejprve představila teoretický úvod do práce - klasifikace diabetes mellitus, komplikace s ním spojené, terapie. Popsala cíle a úkoly práce, použitou metodiku a metodu (kazuistika, ošetřovatelské diagnózy stanoveny dle PES formátu).
Praktická část dle studentky obsahuje kompletní sestavený ošetřovatelský plán pacienta s diagnózou diabetes mellitus. U pacienta stanovila ošetřovatelské diagnózy a na jejich podkladě sestavila ošetřovatelský plán. Vycházela z modelu funkčního zdraví od M. Gordon.
Pozorovaná pacientka - 48letá žena s DM II. typu.
Na konci studentka popsala výsledky svého šetření, porovnala výsledky s jinými pracemi na stejné téma.
Na závěr zkonstatovala, že svou prací chce poukázat na důležitost prevence.
Otázky oponenta bakalářské práce:
1. Proč jste si zvolila problematiku trombózy?
2. Na základě čeho jste identifikovala OSE problémy?
Otázky členů komise:
Konzultovala jste svou práci s vedoucím?
Komise doporučuje autorce bakalářskou práci přepracovat a to především její praktickou část. Důvodem je nevhodný výběr respondenta, kdy se autorka výrazně odklonila od původního názvu práce, a tím pádem i celkového cíle práce.
Členové komise ohodnotili bakalářskou práci celkovou známkou - nevyhověla.