Tato diplomová práce se zaměřuje na obtíže spojené s mluvním projevem v anglickém jazyce studentů střední školy. První část seznamuje čtenáře s vybranou tematikou týkající se výuky mluvních aktivit, možnými obtížemi spojenými s mluvením a popisuje základní charakteristiku dospívajících studentů. Výzkumná část práce zkoumá postoje a pocity studentů spojené s mluvními aktivitami a jejich obtíže při nich, zejména problematiku řečové inhibice, a zda je možná tyto obtíže zmírnit nebo jim předejít výběrem vhodných aktivit se zaměřením na párovou a skupinovou práci. Výsledky výzkumu jsou prezentovány pomocí grafů, jejich analýzou a následně případovou studií jednotlivých studentů. Závěr práce obsahuje souhrnné výsledky výzkumu a tipy, jak zmírnit obavy a nepříjemné pocity studentů při mluvních aktivitách.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with speaking difficulties in English of high school students. The first part presents readers with selected issues in the area of teaching speaking skills and outlines possible difficulties that arise in this context. Next, it provides basic characteristics of adolescents and issues regarding teaching this age group. Subsequently, the research examines students' feelings and attitudes to speaking and possible difficulties caused by their inhibition. It explores whether these can be reduced by a good choice of speaking activities with the focus on benefits of group work and pair work. The outcome date are presented via graphs with further comments followed by a detailed case study of individual students. These are concluded with the overall results and tips of reducing students' inhibition levels.
Klíčová slova
Mluvní aktivity, adolescenti, řečová inhibice, párová práce, skupinová práce
Klíčová slova v angličtině
Speaking activities, adolescents, inhibition, pair work, group work
Rozsah průvodní práce
105 s. (152 207 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na obtíže spojené s mluvním projevem v anglickém jazyce studentů střední školy. První část seznamuje čtenáře s vybranou tematikou týkající se výuky mluvních aktivit, možnými obtížemi spojenými s mluvením a popisuje základní charakteristiku dospívajících studentů. Výzkumná část práce zkoumá postoje a pocity studentů spojené s mluvními aktivitami a jejich obtíže při nich, zejména problematiku řečové inhibice, a zda je možná tyto obtíže zmírnit nebo jim předejít výběrem vhodných aktivit se zaměřením na párovou a skupinovou práci. Výsledky výzkumu jsou prezentovány pomocí grafů, jejich analýzou a následně případovou studií jednotlivých studentů. Závěr práce obsahuje souhrnné výsledky výzkumu a tipy, jak zmírnit obavy a nepříjemné pocity studentů při mluvních aktivitách.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with speaking difficulties in English of high school students. The first part presents readers with selected issues in the area of teaching speaking skills and outlines possible difficulties that arise in this context. Next, it provides basic characteristics of adolescents and issues regarding teaching this age group. Subsequently, the research examines students' feelings and attitudes to speaking and possible difficulties caused by their inhibition. It explores whether these can be reduced by a good choice of speaking activities with the focus on benefits of group work and pair work. The outcome date are presented via graphs with further comments followed by a detailed case study of individual students. These are concluded with the overall results and tips of reducing students' inhibition levels.
Klíčová slova
Mluvní aktivity, adolescenti, řečová inhibice, párová práce, skupinová práce
Klíčová slova v angličtině
Speaking activities, adolescents, inhibition, pair work, group work
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměří na obtíže spojené s mluvním projevem v anglickém jazyce ve 2.ročníku střední školy. V teoretické části budou předloženy základní informace o dovednosti mluvení, ovlivňujících faktorech a možných obtížích studetnů s mluvním projevem. Dále bude předložena základní charakteristika zkoumané věkové skupiny adolescentů, jejich kognitivní, sociální a emocionální vývoj. Výzkumná část se bude zabývat případovou studií studentů 2. ročníku střední školy. Prostřednictvím dotazníku budou shromážděny zkušenosti a obtíže studentů spojené s mluvním projevem. Následně budou navrženy vhodné mluvní aktivity zaměřené na odstranění nebo zmírnění obtíží. Ověřování úspěšnosti těchto aktivit bude provedeno prostřednictvím dotazníků s jejich následnou analýzou.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměří na obtíže spojené s mluvním projevem v anglickém jazyce ve 2.ročníku střední školy. V teoretické části budou předloženy základní informace o dovednosti mluvení, ovlivňujících faktorech a možných obtížích studetnů s mluvním projevem. Dále bude předložena základní charakteristika zkoumané věkové skupiny adolescentů, jejich kognitivní, sociální a emocionální vývoj. Výzkumná část se bude zabývat případovou studií studentů 2. ročníku střední školy. Prostřednictvím dotazníku budou shromážděny zkušenosti a obtíže studentů spojené s mluvním projevem. Následně budou navrženy vhodné mluvní aktivity zaměřené na odstranění nebo zmírnění obtíží. Ověřování úspěšnosti těchto aktivit bude provedeno prostřednictvím dotazníků s jejich následnou analýzou.
Seznam doporučené literatury
[1]Brown, H.D.(2000). Teaching by principles: An interactive approach to language
pedagogy.White Plains, NY: Longman.
[2]Harmer, J.(1991). The practice of English language teaching.Harlow: Longman
[3]Klippel, F.(1999). Keep talking. Cambridge: CUP.
[4]Scrivener, J.(2005). Learning teaching: A guidebook for English language teachers (2nd ed.). Oxford: Macmillan.. Oxford: Macmillan.
[5]Thornbury, S. (2005). How to teach speaking. London: Pearson Education.
[6]Ur, P. (1996). A course in English language teaching. Cambridge: CUP.
Seznam doporučené literatury
[1]Brown, H.D.(2000). Teaching by principles: An interactive approach to language
pedagogy.White Plains, NY: Longman.
[2]Harmer, J.(1991). The practice of English language teaching.Harlow: Longman
[3]Klippel, F.(1999). Keep talking. Cambridge: CUP.
[4]Scrivener, J.(2005). Learning teaching: A guidebook for English language teachers (2nd ed.). Oxford: Macmillan.. Oxford: Macmillan.
[5]Thornbury, S. (2005). How to teach speaking. London: Pearson Education.
[6]Ur, P. (1996). A course in English language teaching. Cambridge: CUP.