Bakalářská práce se zabývá plaveckými dovednostmi dětí předškolního věku. Cílem práce bylo přispět k objasnění problematiky osvojování si plaveckých dovedností u předškolních dětí, v rámci předplavecké přípravy. V teoretické části se zabýváme obecnou charakteristikou plavání, plaveckými dovednostmi, vlivu plavání na vývoj dítěte, obecné charakteristiky dítěte předškolního věku, především tělesného a psychického vývoje, zmíníme se o RVP PV a možnosti tělesného rozvoje. V neposlední řadě se zabýváme plaváním předškolních dětí, jeho obsahem, metodikou a plaveckými pomůckami, které můžeme u plavání používat. Během výzkumu jsme vykonali dvě měření, kde jsme jedince podrobili testování základních plaveckých dovedností. Výsledky jsme zapsali do tabulek a grafů, ze kterých můžeme konstatovat výrazné zlepšení během kurzu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with swimming skills of pre-school children. The aim of the work was to contribute to the elucidation of the development of swimming skills of preschool children in the phase of pre-swimming preparation. In the theoretical part, we deal with the general characteristics of swimming, swimming skills, influence of swimming on the development of the child, general characteristics of the child of preschool age, especially his/her physical and psychological development, we mention RVP PV and possibilities of physical development. Last but not least, we are concerned with swimming of preschool children, its content, methodology and swimming aids that we can use for swimming. During the survey, we performed two measurements, where we tested basic swimming skills individually. We have written down the results in tables and charts from which we can see significant improvement during the course.
children, preschool age, swimming, swimming skills, pre-swimming training
Rozsah průvodní práce
67 (94 576 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá plaveckými dovednostmi dětí předškolního věku. Cílem práce bylo přispět k objasnění problematiky osvojování si plaveckých dovedností u předškolních dětí, v rámci předplavecké přípravy. V teoretické části se zabýváme obecnou charakteristikou plavání, plaveckými dovednostmi, vlivu plavání na vývoj dítěte, obecné charakteristiky dítěte předškolního věku, především tělesného a psychického vývoje, zmíníme se o RVP PV a možnosti tělesného rozvoje. V neposlední řadě se zabýváme plaváním předškolních dětí, jeho obsahem, metodikou a plaveckými pomůckami, které můžeme u plavání používat. Během výzkumu jsme vykonali dvě měření, kde jsme jedince podrobili testování základních plaveckých dovedností. Výsledky jsme zapsali do tabulek a grafů, ze kterých můžeme konstatovat výrazné zlepšení během kurzu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with swimming skills of pre-school children. The aim of the work was to contribute to the elucidation of the development of swimming skills of preschool children in the phase of pre-swimming preparation. In the theoretical part, we deal with the general characteristics of swimming, swimming skills, influence of swimming on the development of the child, general characteristics of the child of preschool age, especially his/her physical and psychological development, we mention RVP PV and possibilities of physical development. Last but not least, we are concerned with swimming of preschool children, its content, methodology and swimming aids that we can use for swimming. During the survey, we performed two measurements, where we tested basic swimming skills individually. We have written down the results in tables and charts from which we can see significant improvement during the course.
children, preschool age, swimming, swimming skills, pre-swimming training
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury - zpracování teoretických a metodických východisek práce, 2. Stanovit si cíl, úkoly, hypotézy práce, 3. Zjistit úroveň plaveckých dovedností na úvodní a závěrečné hodině, 4. Vyhodnotit získaná data a vyslovit se ke stanoveným hypotézám
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury - zpracování teoretických a metodických východisek práce, 2. Stanovit si cíl, úkoly, hypotézy práce, 3. Zjistit úroveň plaveckých dovedností na úvodní a závěrečné hodině, 4. Vyhodnotit získaná data a vyslovit se ke stanoveným hypotézám
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K. Eileen, MAROTZ, Lyn R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002 ISBN 80- 7178- 614- 4.
ČECHOVSKÁ, Irena. Plavání dětí s rodiči: výuka kojenců, batolat a předškolních dětí : do 6 let. 2., upr. vyd. Praha: Grada, 2007. Děti a sport. ISBN 978-80-247-1635-0.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-693-4.
HAŠEK, Petr. Plavání pro nejmenší. Brno: Ircaes, 2014. ISBN 978-80-87502-17-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
MATĚJČEK, Zdeněk. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa : základní duševní potřeby dítěte : dítě a lidský svět. Praha: Grada, 2005. Pro rodiče. ISBN 80-247-0870-1.
PEDROLETTI, Michel. Od šplouchání k plavání. Praha: portál, 2007 ISBN 978- 80- 7367- 205- 8.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-560-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie- Dětství, dospělost, stáří. Portál: Praha, 2000 ISBN 80- 7178- 308- 0.
BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Kursbuch Schlüsselqualifikationen. 2., erw. Aufl. Freiburg im Breisgau: Lambertus, 2000. ISBN 9783784112282.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K. Eileen, MAROTZ, Lyn R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002 ISBN 80- 7178- 614- 4.
ČECHOVSKÁ, Irena. Plavání dětí s rodiči: výuka kojenců, batolat a předškolních dětí : do 6 let. 2., upr. vyd. Praha: Grada, 2007. Děti a sport. ISBN 978-80-247-1635-0.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-693-4.
HAŠEK, Petr. Plavání pro nejmenší. Brno: Ircaes, 2014. ISBN 978-80-87502-17-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
MATĚJČEK, Zdeněk. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa : základní duševní potřeby dítěte : dítě a lidský svět. Praha: Grada, 2005. Pro rodiče. ISBN 80-247-0870-1.
PEDROLETTI, Michel. Od šplouchání k plavání. Praha: portál, 2007 ISBN 978- 80- 7367- 205- 8.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-560-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie- Dětství, dospělost, stáří. Portál: Praha, 2000 ISBN 80- 7178- 308- 0.
BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Kursbuch Schlüsselqualifikationen. 2., erw. Aufl. Freiburg im Breisgau: Lambertus, 2000. ISBN 9783784112282.