Diplomová práce se zabývá analýzou reklamních textů na drogistické zboží, které se vyskyto-valy v Deutsche Leipaer Zeitung, jednom z nejvýznamnějších periodik severních Čech v první polovině 20. století. Cílem práce je specifikace jazykových prostředků v reklamních textech, které se vyskytovaly ve dvou obdobích s odstupem cca. 30 let a určení výrazných rozdílů nebo shod.
Anotace v angličtině
This diploma thesis analyses advertisements for drugstore in one of the most important peri-odical of the north Bohemia in the first half of the 20th century, in The Deutsche Leipaer Zeitung. The aim of the work is to determine the language instruments used in the advertise-ments that were published in two periods within 30 years, and to determine significants dif-ferencies or similarities.
Klíčová slova
Reklama, jazyk reklamy, Deutsche Leipaer Zeitung, jazykové prostředky.
Klíčová slova v angličtině
Advertisement, language in the advertisement, Deutsche Leipaer Zeitung, language instru-ments.
Rozsah průvodní práce
82 s.(16 709 znaků)
Jazyk
NE
Anotace
Diplomová práce se zabývá analýzou reklamních textů na drogistické zboží, které se vyskyto-valy v Deutsche Leipaer Zeitung, jednom z nejvýznamnějších periodik severních Čech v první polovině 20. století. Cílem práce je specifikace jazykových prostředků v reklamních textech, které se vyskytovaly ve dvou obdobích s odstupem cca. 30 let a určení výrazných rozdílů nebo shod.
Anotace v angličtině
This diploma thesis analyses advertisements for drugstore in one of the most important peri-odical of the north Bohemia in the first half of the 20th century, in The Deutsche Leipaer Zeitung. The aim of the work is to determine the language instruments used in the advertise-ments that were published in two periods within 30 years, and to determine significants dif-ferencies or similarities.
Klíčová slova
Reklama, jazyk reklamy, Deutsche Leipaer Zeitung, jazykové prostředky.
Klíčová slova v angličtině
Advertisement, language in the advertisement, Deutsche Leipaer Zeitung, language instru-ments.
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury.
2. Stručná charakteristika zkoumaného periodika: historie, politické zaměření, periodicita, adresáti, redakce.
3. Vymezení textového korpusu: časové období, vymezení pojmu reklama, charakteristika reklamy z hlediska lingvistiky.
4. Diachronní analýza reklamy v novinách.
5. Vyhodnocení analýzy.
6. DP bude vypracována v německém jazyce.
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury.
2. Stručná charakteristika zkoumaného periodika: historie, politické zaměření, periodicita, adresáti, redakce.
3. Vymezení textového korpusu: časové období, vymezení pojmu reklama, charakteristika reklamy z hlediska lingvistiky.
4. Diachronní analýza reklamy v novinách.
5. Vyhodnocení analýzy.
6. DP bude vypracována v německém jazyce.
Seznam doporučené literatury
Nina Janich: Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. Tübingen 2005.
Bernhard Sowinski: Werbung. Tübingen 1998.
Manuela Baumgart: Die Sprache der Anzeigenwerbung. Eine linguistische Analyse aktueller Werbeslogans. Heidelberg 1992.
Klaus Brinker: Linguistische Textanalyse. Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin 2005.
Heinz-Helmut Lüger: Pressesprache. Tübingen 1995.
Barbara Sandig: Textstilistik des Deutschen. Berlin 2006.
Elisabeth Noelle-Neumann, Winfried Schulz, Jürgen Wilke (eds.): Fischer-Lexikon Publizistik/ Massenkommunikation. Frankfurt am Main 2000.
Margot Heinemann, Wolfgang Heinemann: Grundlagen der Textlinguistik. Interaktion-Text-Diskurs. Tübingen 2002.
Heinz Pürer: Publizistik- und Kommunikationswissenschaft. Ein Handbuch. Konstanz 2003.
Seznam doporučené literatury
Nina Janich: Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. Tübingen 2005.
Bernhard Sowinski: Werbung. Tübingen 1998.
Manuela Baumgart: Die Sprache der Anzeigenwerbung. Eine linguistische Analyse aktueller Werbeslogans. Heidelberg 1992.
Klaus Brinker: Linguistische Textanalyse. Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin 2005.
Heinz-Helmut Lüger: Pressesprache. Tübingen 1995.
Barbara Sandig: Textstilistik des Deutschen. Berlin 2006.
Elisabeth Noelle-Neumann, Winfried Schulz, Jürgen Wilke (eds.): Fischer-Lexikon Publizistik/ Massenkommunikation. Frankfurt am Main 2000.
Margot Heinemann, Wolfgang Heinemann: Grundlagen der Textlinguistik. Interaktion-Text-Diskurs. Tübingen 2002.
Heinz Pürer: Publizistik- und Kommunikationswissenschaft. Ein Handbuch. Konstanz 2003.