Informace o kvalifikační práci Vliv pohybové aktivity na držení těla a plochonoží u žáků ve věku 10 - 11 let na vybrané základní škole v Karlových Varech
Diplomová práce se zabývá vlivem pohybové aktivity na držení těla a plochonoží
u desetiletých a jedenáctiletých žáků. Práce je rozdělena do několika částí. První část shrnuje poznatky z oblasti pohybové aktivity, držení těla, svalové dysbalance, nožní klenby, kostry nohy, vady nohy, metody hodnocení držení těla a nožní klenby. Praktická část nejdříve zahrnuje zjištění pohybových aktivit a trávení volného času na základě dotazníku. Pro hodnocení držení těla jsme použili metodu podle Jaroše a Lomíčka a pro hodnocení klenby nohy je využita plantografie a metoda Chippaux- Šmiřák. Výsledky byly zpracovány a zhodnoceny.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of physical activity on posture of body and flat food by ten years old and eleven years old pupils. The thesis is divided into several parts. The first part summarize the findings from the area physical activity, posture of body, muscular dysbalance, the vault of the foot, foot skeletons, foot defects, methods of body posture and the vault of the foot. The practical part first includes finding of physical activity and spending free time on the basis of a questionnaire. For evaluation body posture we used method according to Jaroš and Lomíček. For evaluation the vault of the foot is used plantography and Chippaux Šmiřák.
The results were processed and evaluated.
Klíčová slova
pohybová aktivita, držení těla, svalové dysbalance, klenby nohy, metoda hodnocení držení těla podle Jaroše a Lomíčka, plantografie, metoda hodnocení nožní klenby Chippaux- Šmiřák
Klíčová slova v angličtině
physical activity, body posture, muscular dysbalance, the vault of the foot, plantography, method of evaluation of body posture according Jaroš and Lomíček, method of evaluation of the vault of the foot Chippaux Šmiřák
Rozsah průvodní práce
85 s. (107 216 znaků), xxi
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vlivem pohybové aktivity na držení těla a plochonoží
u desetiletých a jedenáctiletých žáků. Práce je rozdělena do několika částí. První část shrnuje poznatky z oblasti pohybové aktivity, držení těla, svalové dysbalance, nožní klenby, kostry nohy, vady nohy, metody hodnocení držení těla a nožní klenby. Praktická část nejdříve zahrnuje zjištění pohybových aktivit a trávení volného času na základě dotazníku. Pro hodnocení držení těla jsme použili metodu podle Jaroše a Lomíčka a pro hodnocení klenby nohy je využita plantografie a metoda Chippaux- Šmiřák. Výsledky byly zpracovány a zhodnoceny.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of physical activity on posture of body and flat food by ten years old and eleven years old pupils. The thesis is divided into several parts. The first part summarize the findings from the area physical activity, posture of body, muscular dysbalance, the vault of the foot, foot skeletons, foot defects, methods of body posture and the vault of the foot. The practical part first includes finding of physical activity and spending free time on the basis of a questionnaire. For evaluation body posture we used method according to Jaroš and Lomíček. For evaluation the vault of the foot is used plantography and Chippaux Šmiřák.
The results were processed and evaluated.
Klíčová slova
pohybová aktivita, držení těla, svalové dysbalance, klenby nohy, metoda hodnocení držení těla podle Jaroše a Lomíčka, plantografie, metoda hodnocení nožní klenby Chippaux- Šmiřák
Klíčová slova v angličtině
physical activity, body posture, muscular dysbalance, the vault of the foot, plantography, method of evaluation of body posture according Jaroš and Lomíček, method of evaluation of the vault of the foot Chippaux Šmiřák
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu směrnicemi UJEP, PF, KTV a pokynů vedoucího práce
2. Zpracovat teoretických východisek práce na základě prostudované literatury, stanovení cíle a úkolů práce
3. Stanovit hypotézy
4. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů
5. Kontakt s probandy, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP"
6. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování
7. Analyzovat a zhodnotit výsledky
8. Formulovat závěry práce a doporučení pro praxi
9. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu
Anotace:
Cílem práce je zhodnocení držení těla žáků 4. a 5. třídy a následné odhalení odchylek od správného držení těla. Dalším dílčím cílem je porovnat výskyt vadného držení těla u těchto žáků a posoudit souvislosti s jejich pohybovou aktivitou. Data budou získána prostřednictvím testu Jaroše a Lomíčka a výpočtem indexu plochonoží. Míra pohybové aktivity bude zjištěna metodou dotazníku. Sledovanými soubory budou žáci vybrané základní školy v Karlových Varech.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu směrnicemi UJEP, PF, KTV a pokynů vedoucího práce
2. Zpracovat teoretických východisek práce na základě prostudované literatury, stanovení cíle a úkolů práce
3. Stanovit hypotézy
4. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů
5. Kontakt s probandy, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP"
6. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování
7. Analyzovat a zhodnotit výsledky
8. Formulovat závěry práce a doporučení pro praxi
9. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu
Anotace:
Cílem práce je zhodnocení držení těla žáků 4. a 5. třídy a následné odhalení odchylek od správného držení těla. Dalším dílčím cílem je porovnat výskyt vadného držení těla u těchto žáků a posoudit souvislosti s jejich pohybovou aktivitou. Data budou získána prostřednictvím testu Jaroše a Lomíčka a výpočtem indexu plochonoží. Míra pohybové aktivity bude zjištěna metodou dotazníku. Sledovanými soubory budou žáci vybrané základní školy v Karlových Varech.
Seznam doporučené literatury
1. KOPECKÝ, Miroslav. Didaktika zdravotní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014.
2. KOLÁŘ, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi.Praha: Galén, 2009.
3. DOSTÁLOVÁ, Iva. Zdravotní tělesná výchova: ve studijních programech Fakulty tělesné kultury. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013.
4. POKORNÝ, Ivan. Zdravotní tělesná výchova pro 1. stupeň základní školy. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2000.
5. HNÍZDIL, Jan., ŠAVLÍK, Jiří., CHVÁLOVÁ, Olga. Vadné držení těla dětí. Praha : Triton, 2005.
6. HALADOVÁ, Eva., NECHVÁTALOVÁ Ludmila. Vyšetřovací metody hybného systému. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví , 1997.
7. VÉLE, František. Kineziologie posturálního systému. Praha: Univerzita Karlova, 1995.
8. BERDYCHOVÁ, Jana. Učme děti správnému držení těla. Praha: Olympia, 1972.
9. SIGMUND, Erik., SIGMUNDOVÁ, Dagmar. Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011.
Seznam doporučené literatury
1. KOPECKÝ, Miroslav. Didaktika zdravotní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014.
2. KOLÁŘ, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi.Praha: Galén, 2009.
3. DOSTÁLOVÁ, Iva. Zdravotní tělesná výchova: ve studijních programech Fakulty tělesné kultury. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013.
4. POKORNÝ, Ivan. Zdravotní tělesná výchova pro 1. stupeň základní školy. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2000.
5. HNÍZDIL, Jan., ŠAVLÍK, Jiří., CHVÁLOVÁ, Olga. Vadné držení těla dětí. Praha : Triton, 2005.
6. HALADOVÁ, Eva., NECHVÁTALOVÁ Ludmila. Vyšetřovací metody hybného systému. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví , 1997.
7. VÉLE, František. Kineziologie posturálního systému. Praha: Univerzita Karlova, 1995.
8. BERDYCHOVÁ, Jana. Učme děti správnému držení těla. Praha: Olympia, 1972.
9. SIGMUND, Erik., SIGMUNDOVÁ, Dagmar. Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011.