Bakalářské práce se zabývá vývojem a připraveností žáků přípravného ročníku na zápis do prvního ročníku základní školy. V teoretické části jsou zpracovány okruhy vztahu-jící se ke zvolenému tématu, zejména se jedná o otázky vývoje dítěte v předškolním věku, školní zralost, systém vzdělávání v České republice, rámcový vzdělávací program pro před-školní vzdělávání, asistent pedagoga v přípravné třídě.
Praktickou část tvoří výsledky vlastního šetření formou- pozorování, rozhovor a analýza dokumentů - osobní dokumentace a zpráva PPP, dále pak charakteristika přípravného roč-níku ZŠ Novosedlice, vliv přípravného ročníku na žáka a jeho úspěšnost při zápisu do
1. třídy, jakých výsledků dosahovali žáci při vstupu do přípravného ročníku, v jejím průbě-hu a těsně před zápisem, úspěšnost žáků při zápisu samotném, byli všichni žáci úspěšní pří zápisu díky přípravné třídě? Cílem je analyzovat význam a přínos přípravného ročníku pro děti u zápisu do 1. třídy základní školy.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the development and preparedness of pupils for the elementary school enrollment. The theoretical part deals with a range of themes related to the chosen topic, especially the question of development of pre-school aged children, school readiness, the education system of the Czech Republic, Framework Educational Program for pre-school education and teaching assistants in preliminary class.
The empirical part presents the results of my own research. The research was based on ob-servational method, interview and document analysis (personal documentation and the PPP report). The characteristics of the preliminary grade of Novosedlice Elementary school and the influence of the preliminary grade on pupils and their success rate in school enrollment can also be found in the empirical part. The questions of what results the pupils achieved when entering the preliminary grade, what results they achieved during the preliminary grade and when enrolling the elementary school, will be answered. Were all the pupils suc-cessful at the elementary school enrollment thanks to the preliminary grade attendance? The goal is to analyze the value and benefit of preliminary grade for children when enrol-ling the first grade of elementary school.
Klíčová slova
přípravný ročník, školní zralost, asistent pedagoga, zápis do1.třídy, předškolní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
preliminary grade, school readiness, teaching assistant, first grade enrollment, pre-school education
Rozsah průvodní práce
72 s.(85507 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářské práce se zabývá vývojem a připraveností žáků přípravného ročníku na zápis do prvního ročníku základní školy. V teoretické části jsou zpracovány okruhy vztahu-jící se ke zvolenému tématu, zejména se jedná o otázky vývoje dítěte v předškolním věku, školní zralost, systém vzdělávání v České republice, rámcový vzdělávací program pro před-školní vzdělávání, asistent pedagoga v přípravné třídě.
Praktickou část tvoří výsledky vlastního šetření formou- pozorování, rozhovor a analýza dokumentů - osobní dokumentace a zpráva PPP, dále pak charakteristika přípravného roč-níku ZŠ Novosedlice, vliv přípravného ročníku na žáka a jeho úspěšnost při zápisu do
1. třídy, jakých výsledků dosahovali žáci při vstupu do přípravného ročníku, v jejím průbě-hu a těsně před zápisem, úspěšnost žáků při zápisu samotném, byli všichni žáci úspěšní pří zápisu díky přípravné třídě? Cílem je analyzovat význam a přínos přípravného ročníku pro děti u zápisu do 1. třídy základní školy.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the development and preparedness of pupils for the elementary school enrollment. The theoretical part deals with a range of themes related to the chosen topic, especially the question of development of pre-school aged children, school readiness, the education system of the Czech Republic, Framework Educational Program for pre-school education and teaching assistants in preliminary class.
The empirical part presents the results of my own research. The research was based on ob-servational method, interview and document analysis (personal documentation and the PPP report). The characteristics of the preliminary grade of Novosedlice Elementary school and the influence of the preliminary grade on pupils and their success rate in school enrollment can also be found in the empirical part. The questions of what results the pupils achieved when entering the preliminary grade, what results they achieved during the preliminary grade and when enrolling the elementary school, will be answered. Were all the pupils suc-cessful at the elementary school enrollment thanks to the preliminary grade attendance? The goal is to analyze the value and benefit of preliminary grade for children when enrol-ling the first grade of elementary school.
Klíčová slova
přípravný ročník, školní zralost, asistent pedagoga, zápis do1.třídy, předškolní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
preliminary grade, school readiness, teaching assistant, first grade enrollment, pre-school education
Zásady pro vypracování
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat vývojem a připraveností žáků přípravného ročníku na zápis do prvního ročníku základní školy. V teoretické části budou zpracovány okruhy vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o otázky vývoje dítěte v předškolním věku, školní zralost, systém vzdělávání v České republice, rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, asistent pedagoga v přípravné třídě.
Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření formou- pozorování, rozhovor a analýza dokumentů- osobní dokumentace a zpráva PPP, dále pak charakteristika přípravného ročníku ZŠ Novosedlice,
vliv přípravného ročníku na žáka a jeho úspěšnost při zápisu do 1. třídy, jakých výsledků dosahovali žáci při vstupu do přípravného ročníku, v jejím průběhu a těsně před zápisem, úspěšnost žáků při zápisu samotném, byli všichni žáci úspěšní pří zápisu díky přípravné třídě?
Cílem bude analyzovat význam a přínos přípravného ročníku pro děti u zápisu do 1. třídy základní školy.
Zásady pro vypracování
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat vývojem a připraveností žáků přípravného ročníku na zápis do prvního ročníku základní školy. V teoretické části budou zpracovány okruhy vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o otázky vývoje dítěte v předškolním věku, školní zralost, systém vzdělávání v České republice, rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, asistent pedagoga v přípravné třídě.
Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření formou- pozorování, rozhovor a analýza dokumentů- osobní dokumentace a zpráva PPP, dále pak charakteristika přípravného ročníku ZŠ Novosedlice,
vliv přípravného ročníku na žáka a jeho úspěšnost při zápisu do 1. třídy, jakých výsledků dosahovali žáci při vstupu do přípravného ročníku, v jejím průběhu a těsně před zápisem, úspěšnost žáků při zápisu samotném, byli všichni žáci úspěšní pří zápisu díky přípravné třídě?
Cílem bude analyzovat význam a přínos přípravného ročníku pro děti u zápisu do 1. třídy základní školy.
Seznam doporučené literatury
LISÁ, Lidka. Vývoj dítěte a jeho úskalí. Praha: Avicenum, 1986. ISBN 80-7178-614-4 :.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3246-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Je naše dítě zralé na vstup do školy?. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4750-7.
EILLEN, Allen. Přehled vývoje dítěte. Vyd.1. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4 :.
MLČÁKOVÁ, Renata. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2630-4.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 2. rozš. a přeprac.vydání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-252-1.
BĚLINOVÁ, Ludmila a Miloslava JÍROVÁ. Jak připravit dítě pro školu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974. ISBN 14-321-74.
Pokyny MŠMT přípravná třída
Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon) ve znění pozdějších novelizací platnost k 1. 9. 2016
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících (ve znění zákona č. 198/2012)
Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků
Seznam doporučené literatury
LISÁ, Lidka. Vývoj dítěte a jeho úskalí. Praha: Avicenum, 1986. ISBN 80-7178-614-4 :.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3246-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Je naše dítě zralé na vstup do školy?. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4750-7.
EILLEN, Allen. Přehled vývoje dítěte. Vyd.1. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4 :.
MLČÁKOVÁ, Renata. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2630-4.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 2. rozš. a přeprac.vydání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-252-1.
BĚLINOVÁ, Ludmila a Miloslava JÍROVÁ. Jak připravit dítě pro školu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974. ISBN 14-321-74.
Pokyny MŠMT přípravná třída
Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon) ve znění pozdějších novelizací platnost k 1. 9. 2016
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících (ve znění zákona č. 198/2012)
Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků