Bakalářská práce s názvem Kostým a jeho využití v mateřské škole se zabývá seznámením dětí s textilním materiálem a tvorbou kostýmů a kulis v rámci projektu, jehož závěrem bude krátké představení pro rodiče a ostatní děti ze školky. V teoretické části se zabývám projektovým vyučováním, artefiletikou, historií kostýmů a odívání a textilními výtvarnými technikami. V praktické části se zaměřuji na projekt vytvořený pro naši třídu. V jednotlivých fázích projektu jsme s dětmi vymysleli pohádkou, k ní pak pomocí různých technik vytvářeli kostýmy a závěrem jsme veškeré poznatky využili pro sehrání krátkého představení. Součástí práce je podrobná fotodokumentace včetně autorského cyklu, ve kterém jsou využity techniky, které jsme následně použili s dětmi při tvorbě kostýmů.
Annotation in English
Bachelor thesis entitled Costume and its usage in a nursery school deals with the introduction of children with textile material and costume creation and creation of scenery within the framework of project, which ending will be a short presentation for parents and other children from the nursery school. In the theoretical part I am dealing with a project teaching, artefiletics, costume history and textile art techniques. In the practical part I focus on the project created for our class. At each stage of the project children and I devised a fairy tale, to which by using various techniques we created costumes and finally used our knowledge to play a short performance. Part of the work is a detailed photo-documentation including the author's cycle which uses techniques that we used with children to create costumes.
project, costume, art techniques, textile materials, fairy tale
Length of the covering note
130 s. 64 822 znaků
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce s názvem Kostým a jeho využití v mateřské škole se zabývá seznámením dětí s textilním materiálem a tvorbou kostýmů a kulis v rámci projektu, jehož závěrem bude krátké představení pro rodiče a ostatní děti ze školky. V teoretické části se zabývám projektovým vyučováním, artefiletikou, historií kostýmů a odívání a textilními výtvarnými technikami. V praktické části se zaměřuji na projekt vytvořený pro naši třídu. V jednotlivých fázích projektu jsme s dětmi vymysleli pohádkou, k ní pak pomocí různých technik vytvářeli kostýmy a závěrem jsme veškeré poznatky využili pro sehrání krátkého představení. Součástí práce je podrobná fotodokumentace včetně autorského cyklu, ve kterém jsou využity techniky, které jsme následně použili s dětmi při tvorbě kostýmů.
Annotation in English
Bachelor thesis entitled Costume and its usage in a nursery school deals with the introduction of children with textile material and costume creation and creation of scenery within the framework of project, which ending will be a short presentation for parents and other children from the nursery school. In the theoretical part I am dealing with a project teaching, artefiletics, costume history and textile art techniques. In the practical part I focus on the project created for our class. At each stage of the project children and I devised a fairy tale, to which by using various techniques we created costumes and finally used our knowledge to play a short performance. Part of the work is a detailed photo-documentation including the author's cycle which uses techniques that we used with children to create costumes.
project, costume, art techniques, textile materials, fairy tale
Research Plan
1. Shromáždění a prostudování odborné literatury a jiných informačních zdrojů vztahujících se k tématu.
2. Stanovení cílů a náplně bakalářské práce "Kostým a jeho využití v mateřské škole".
3. Průběžná konzultace s vedoucím práce.
4. Teoretická část: zpracovávání teoretické části na základě literatury a dalších zdrojů - popis dané mateřské školy, charakteristika projektů v mateřské škole, divadlo, kostýmy, artefiletika, výrazové vyjadřování, výtvarné techniky k danému tématu.
5. Praktická část: tvorba příběhu s dětmi, praktické využití různých technik dekorování textilu při společné tvorbě kostýmů, záznamy o tvorbě - popis dané činnosti, pozorování, fotodokumentace, videodokumentace, představení pro rodiče.
6. Závěr: naplnění cílů práce, zhodnocení, seznam literatury a informačních zdrojů.
Research Plan
1. Shromáždění a prostudování odborné literatury a jiných informačních zdrojů vztahujících se k tématu.
2. Stanovení cílů a náplně bakalářské práce "Kostým a jeho využití v mateřské škole".
3. Průběžná konzultace s vedoucím práce.
4. Teoretická část: zpracovávání teoretické části na základě literatury a dalších zdrojů - popis dané mateřské školy, charakteristika projektů v mateřské škole, divadlo, kostýmy, artefiletika, výrazové vyjadřování, výtvarné techniky k danému tématu.
5. Praktická část: tvorba příběhu s dětmi, praktické využití různých technik dekorování textilu při společné tvorbě kostýmů, záznamy o tvorbě - popis dané činnosti, pozorování, fotodokumentace, videodokumentace, představení pro rodiče.
6. Závěr: naplnění cílů práce, zhodnocení, seznam literatury a informačních zdrojů.
Recommended resources
CIKÁNOVÁ, K., Objevujte s námi textil, Aventinum, 1996
CIKÁNOVÁ, K., Tužkou, pastelkami nebo počítačovou myší, Raabe, 2014
SLAVÍK, J., Od výrazu k dialogu ve výchově (Artefiletika), Karolinum, 1997
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., ELIÁŠOVÁ, S., Dívej se, tvoř a povídej, Portál, 2015
HAZUKOVÁ, H., Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání, Raabe, 2011
ROESELOVÁ, V., Řady a projekty ve výtvarné výchově, Praha: Sarah, 1997
ROESELOVÁ, V., Techniky ve výtvarné výchově, Praha: Sarah, 1996
VONDROVÁ, P., Výtvarné techniky pro děti, Portál, 2007
Recommended resources
CIKÁNOVÁ, K., Objevujte s námi textil, Aventinum, 1996
CIKÁNOVÁ, K., Tužkou, pastelkami nebo počítačovou myší, Raabe, 2014
SLAVÍK, J., Od výrazu k dialogu ve výchově (Artefiletika), Karolinum, 1997
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., ELIÁŠOVÁ, S., Dívej se, tvoř a povídej, Portál, 2015
HAZUKOVÁ, H., Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání, Raabe, 2011
ROESELOVÁ, V., Řady a projekty ve výtvarné výchově, Praha: Sarah, 1997
ROESELOVÁ, V., Techniky ve výtvarné výchově, Praha: Sarah, 1996
VONDROVÁ, P., Výtvarné techniky pro děti, Portál, 2007