Diplomová práce je zaměřena na symboliku zvířat v pohádkách a jejich percepci mezi žá-ky základní školy. První část je věnována teorii pohádky a bajky, popisuje symboliku zví-řat a je zde nastíněn vliv pohádek na dětské myšlení a prožívání.
Druhá část obsahuje průzkum ke zvolenému tématu mezi žáky 1. 9. třídy na vybrané základní škole
Anotace v angličtině
The dissertation is focused on symbolism of animal and their preception among pupils of elementary school. The first part is dedicated to theory of fairytale and fable, it describe symbolism of animal and there is delineated influence of fairytales on children thinking and preception. The second part contain exploration of the chosen topic among pupils of 1. 9. class in chosen elementary school.
Diplomová práce je zaměřena na symboliku zvířat v pohádkách a jejich percepci mezi žá-ky základní školy. První část je věnována teorii pohádky a bajky, popisuje symboliku zví-řat a je zde nastíněn vliv pohádek na dětské myšlení a prožívání.
Druhá část obsahuje průzkum ke zvolenému tématu mezi žáky 1. 9. třídy na vybrané základní škole
Anotace v angličtině
The dissertation is focused on symbolism of animal and their preception among pupils of elementary school. The first part is dedicated to theory of fairytale and fable, it describe symbolism of animal and there is delineated influence of fairytales on children thinking and preception. The second part contain exploration of the chosen topic among pupils of 1. 9. class in chosen elementary school.
Seznámit se s Pokyny pro psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP (v platném znění)
Studium literatury spojené s teorií pohádky, symbolikou zvířat, dětskou fantazií a představami
Stanovit hypotézy, metody a postup práce
Realizovat výzkum na ZŠ
Vyhodnotit výzkum a stanovit závěr
Zásady pro vypracování
Seznámit se s Pokyny pro psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP (v platném znění)
Studium literatury spojené s teorií pohádky, symbolikou zvířat, dětskou fantazií a představami
Stanovit hypotézy, metody a postup práce
Realizovat výzkum na ZŠ
Vyhodnotit výzkum a stanovit závěr
Seznam doporučené literatury
ČEŇKOVÁ, Jana. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury: adaptace mýtů, pohádek a pověstí, autorská pohádka, poezie, próza a komiks pro děti a mládež. 1. vyd. Praha: Portál, 2006. 172 s. ISBN 80-7367-095-X.
ČERNOUŠEK, Michal. Děti a svět pohádek. 1. vyd. Praha: Albatros, 1990. 185 s. ISBN 80-00-00060-1.
ČERVENKA, Miroslav. Významová výstavba literárního díla.Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova, 1992. 155 s. ISSN 0567-8269.
GAVORA, Peter. Úvod do Pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6
GENČIOVÁ, Miroslava. Literatura pro děti a mládež: ve srovnávacím žánrovém pohledu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1984. 253 s.
CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha: Albatros, 1982. 572 s.
JANÁČKOVÁ, Blanka. Přehled vývoje literatury pro děti a mládež. Ústí nad
Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 1999.119 s. ISBN 80-7044-234-4.
KABELE, Jiří. Morfologie dětské knihy. Praha: Albatros, 1981. 159 s.
URBANOVÁ, Svatava. Žánry, osobnosti, díla. (Historický vývoj žánrů české literatury pro mládež antologie). Ostrava: FF OU, 2005. 239 s. ISBN 80-7368-046-7.
URBANOVÁ, Svatava a kol. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let XX. století. Olomouc: Votobia, 2004. 457 s. ISBN 80-7220-185-9.
Seznam doporučené literatury
ČEŇKOVÁ, Jana. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury: adaptace mýtů, pohádek a pověstí, autorská pohádka, poezie, próza a komiks pro děti a mládež. 1. vyd. Praha: Portál, 2006. 172 s. ISBN 80-7367-095-X.
ČERNOUŠEK, Michal. Děti a svět pohádek. 1. vyd. Praha: Albatros, 1990. 185 s. ISBN 80-00-00060-1.
ČERVENKA, Miroslav. Významová výstavba literárního díla.Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova, 1992. 155 s. ISSN 0567-8269.
GAVORA, Peter. Úvod do Pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6
GENČIOVÁ, Miroslava. Literatura pro děti a mládež: ve srovnávacím žánrovém pohledu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1984. 253 s.
CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha: Albatros, 1982. 572 s.
JANÁČKOVÁ, Blanka. Přehled vývoje literatury pro děti a mládež. Ústí nad
Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 1999.119 s. ISBN 80-7044-234-4.
KABELE, Jiří. Morfologie dětské knihy. Praha: Albatros, 1981. 159 s.
URBANOVÁ, Svatava. Žánry, osobnosti, díla. (Historický vývoj žánrů české literatury pro mládež antologie). Ostrava: FF OU, 2005. 239 s. ISBN 80-7368-046-7.
URBANOVÁ, Svatava a kol. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let XX. století. Olomouc: Votobia, 2004. 457 s. ISBN 80-7220-185-9.