Bakalářská práce se zabývá otázkami v dialogu mezi učitelem a žáky v různých fázích vyučovacího procesu. Teoretická část je zaměřena na sociální a pedagogickou komunikaci a problematiku otázek pokládaných ve vyučovacích hodinách. Praktická část obsahuje hypotézu a analýzu zvukového materiálu.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis deals the issues in dialogue between a teacher and student in different phases process of teaching. The theoretical part of bachelor thesis focus on social and educational communication and issue of questions during lesson. The practical part include a hypothesis and the analysis of sound resource materials.
Bakalářská práce se zabývá otázkami v dialogu mezi učitelem a žáky v různých fázích vyučovacího procesu. Teoretická část je zaměřena na sociální a pedagogickou komunikaci a problematiku otázek pokládaných ve vyučovacích hodinách. Praktická část obsahuje hypotézu a analýzu zvukového materiálu.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis deals the issues in dialogue between a teacher and student in different phases process of teaching. The theoretical part of bachelor thesis focus on social and educational communication and issue of questions during lesson. The practical part include a hypothesis and the analysis of sound resource materials.
Pořízení řečového materiálu - zvukových nahrávek vyučovacích hodin v předmětech: přírodopis, dějepis, český jazyk, občanská výchova.
Analýza otázek a odpovědí podle předem stanovených hodnotících kritérií.
Shrnutí získaných poznatků.
Závěr.
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborné literatury k danému tématu.
Pořízení řečového materiálu - zvukových nahrávek vyučovacích hodin v předmětech: přírodopis, dějepis, český jazyk, občanská výchova.
Analýza otázek a odpovědí podle předem stanovených hodnotících kritérií.
Shrnutí získaných poznatků.
Závěr.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005.
BRABCOVÁ, Radoslava a Václav VITVAR. Mluvený projev ve škole i mimo školu. Vyd. 2., rozš. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986.
MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1995.
PALKOVÁ, Zdena. Fonetika a fonologie češtiny s obecným úvodem do problematiky oboru. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1977.
ŠEBESTA, Karel. Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1999.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005.
HOFFMANNOVÁ, Jana, Alena JAKLOVÁ, Olga MÜLLEROVÁ a Jan KOŘENSKÝ. Komplexní analýza komunikačního procesu a textu: učební text pro výběrové semináře filologických oborů. Vyd. 2. České Budějovice: Pedagogická fakulta České Budějovice, 1979.
ČECHOVÁ, Marie. Komunikační a slohová výchova. Vyd. 1. Praha: ISV, 1998.
Odborné články: Český jazyk a literatura, Slovo a slovesnost, Naše řeč
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005.
BRABCOVÁ, Radoslava a Václav VITVAR. Mluvený projev ve škole i mimo školu. Vyd. 2., rozš. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986.
MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1995.
PALKOVÁ, Zdena. Fonetika a fonologie češtiny s obecným úvodem do problematiky oboru. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1977.
ŠEBESTA, Karel. Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1999.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005.
HOFFMANNOVÁ, Jana, Alena JAKLOVÁ, Olga MÜLLEROVÁ a Jan KOŘENSKÝ. Komplexní analýza komunikačního procesu a textu: učební text pro výběrové semináře filologických oborů. Vyd. 2. České Budějovice: Pedagogická fakulta České Budějovice, 1979.
ČECHOVÁ, Marie. Komunikační a slohová výchova. Vyd. 1. Praha: ISV, 1998.
Odborné články: Český jazyk a literatura, Slovo a slovesnost, Naše řeč