Bakalářské práce analyzuje a komparuje využití fondu kulturních a sociálních potřeb (dále fond či FKSP) pedagogickými pracovníky škol a školských zařízení.
První část práce je zaměřena na zákonné podmínky vzniku, vytvoření a čerpání financí z FKSP. Následně popisuje aktuální stav, jakým způsobem umožňují školy a školská zařízení užívání prostředků FKSP. Tento stav je zkoumán pomocí dotazníkového šetření, které je zaměřené na ředitele škol a školských zařízení, a analýzy a separace dat z povinně vytvářených směrnic o čerpání FKSP v jednotlivých organizacích.
Reálný stav užívání fondu kulturních a sociálních potřeb zjišťujeme pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na pedagogické pracovníky škol a školských zařízení, kteří mají možnost tyto prostředky čerpat a jakým způsobem je konkrétně čerpají.
Následně provádíme komparaci zjištěných výsledku analýzy a dotazníkových šetření, čímž se přiblížíme skutečnému stavu čerpání FKSP v rámci České republiky. A současně se zaměřujeme i na důvody vzniku uvedených výsledků.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis analyzes and comparisons using the fund for cultural and social needs by teachers of schools and school facilities.
The first part is focused on the legal conditions of formation, creation and drawing funds. It also describes the current status of the way allowing schools and educational institutions use resources of fund. This condition is examined through a questionnaire survey, which is aimed at heads of schools and school facilities, and the analysis and separation of data generated from the statutory directives on drawing fund in individual organizations.
The real state of using the fund for cultural and social needs determined by means of a questionnaire survey on the teachers of schools and educational institutions who have the ability to draw the fund and how specifically draw it.
Subsequently we carry out a comparison of the results of analysis and surveys, thereby drawing closer to the actual state of fund in the Czech Republic. And it focuses on the reasons for the emergence of these results.
Klíčová slova
Fond kulturních a sociálních potřeb, Pedagogický pracovník, Škola, Školské zařízení, Čerpání
Klíčová slova v angličtině
Fund for cultural and social needs, Teacher, School, Educational institution, Drawing
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářské práce analyzuje a komparuje využití fondu kulturních a sociálních potřeb (dále fond či FKSP) pedagogickými pracovníky škol a školských zařízení.
První část práce je zaměřena na zákonné podmínky vzniku, vytvoření a čerpání financí z FKSP. Následně popisuje aktuální stav, jakým způsobem umožňují školy a školská zařízení užívání prostředků FKSP. Tento stav je zkoumán pomocí dotazníkového šetření, které je zaměřené na ředitele škol a školských zařízení, a analýzy a separace dat z povinně vytvářených směrnic o čerpání FKSP v jednotlivých organizacích.
Reálný stav užívání fondu kulturních a sociálních potřeb zjišťujeme pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na pedagogické pracovníky škol a školských zařízení, kteří mají možnost tyto prostředky čerpat a jakým způsobem je konkrétně čerpají.
Následně provádíme komparaci zjištěných výsledku analýzy a dotazníkových šetření, čímž se přiblížíme skutečnému stavu čerpání FKSP v rámci České republiky. A současně se zaměřujeme i na důvody vzniku uvedených výsledků.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis analyzes and comparisons using the fund for cultural and social needs by teachers of schools and school facilities.
The first part is focused on the legal conditions of formation, creation and drawing funds. It also describes the current status of the way allowing schools and educational institutions use resources of fund. This condition is examined through a questionnaire survey, which is aimed at heads of schools and school facilities, and the analysis and separation of data generated from the statutory directives on drawing fund in individual organizations.
The real state of using the fund for cultural and social needs determined by means of a questionnaire survey on the teachers of schools and educational institutions who have the ability to draw the fund and how specifically draw it.
Subsequently we carry out a comparison of the results of analysis and surveys, thereby drawing closer to the actual state of fund in the Czech Republic. And it focuses on the reasons for the emergence of these results.
Klíčová slova
Fond kulturních a sociálních potřeb, Pedagogický pracovník, Škola, Školské zařízení, Čerpání
Klíčová slova v angličtině
Fund for cultural and social needs, Teacher, School, Educational institution, Drawing
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářská práce bude analyzování a komparace využití fondu kulturních a sociálních potřeb (dále FKSP) pedagogickými pracovníky škol a školských zařízení České republiky.
První část práce bude zaměřena na zákonné podmínky vzniku, vytváření a čerpání financí z FKSP. Následně bude vyšetřován stav, jakým způsobem konkrétně umožňují školy a školská zařízení užívání prostředků FKSP. Pro toto zkoumání budou použity dvě metody pro sběr informací. Zaprvé bude provedeno dotazníkové šetření zaměřené na ředitele a dále analýza a separace dat ze směrnic o FKSP.
V dalším dotazníkovém výzkumu orientovaném na pedagogické pracovníky, v minimálním počtu 100 respondentů, bude zjišťována reálná situace čerpání financí prostředků. Dále bude provedena komparace těchto poznatků s informacemi z předešlé analýzy a dotazníkového šetření.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářská práce bude analyzování a komparace využití fondu kulturních a sociálních potřeb (dále FKSP) pedagogickými pracovníky škol a školských zařízení České republiky.
První část práce bude zaměřena na zákonné podmínky vzniku, vytváření a čerpání financí z FKSP. Následně bude vyšetřován stav, jakým způsobem konkrétně umožňují školy a školská zařízení užívání prostředků FKSP. Pro toto zkoumání budou použity dvě metody pro sběr informací. Zaprvé bude provedeno dotazníkové šetření zaměřené na ředitele a dále analýza a separace dat ze směrnic o FKSP.
V dalším dotazníkovém výzkumu orientovaném na pedagogické pracovníky, v minimálním počtu 100 respondentů, bude zjišťována reálná situace čerpání financí prostředků. Dále bude provedena komparace těchto poznatků s informacemi z předešlé analýzy a dotazníkového šetření.
Seznam doporučené literatury
KRBEČKOVÁ, M., PLESNÍKOVÁ, J. FKSP sociální fondy, benefity a jiná plnění. Olomouc: Nakladatelství ANAG, 2014, ISBN 978-80-7263-865-9
LIBNAROVÁ, A. FKSP ve školství otázky a odpovědi. Karviná: nakladatelství Paris, 2008, ISBN 978-80-87173-01-5
LIBNAROVÁ, A. Jak správné vytvářet a využívat FKSP. Jihlava: Sondy, 2009, ISBN 978-80-86846-32-3
MACHÁČEK, I. Zaměstnanecké benefity a daně, Praha: Wolters Kluwer ČR, 2013, ISBN 978-80-7478-000-4
Zákon 250/2000 Sb.o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
Vyhláška 114/2002 o fondu kulturních a sociálních potřeb, ve znění pozdějších předpisů
Seznam doporučené literatury
KRBEČKOVÁ, M., PLESNÍKOVÁ, J. FKSP sociální fondy, benefity a jiná plnění. Olomouc: Nakladatelství ANAG, 2014, ISBN 978-80-7263-865-9
LIBNAROVÁ, A. FKSP ve školství otázky a odpovědi. Karviná: nakladatelství Paris, 2008, ISBN 978-80-87173-01-5
LIBNAROVÁ, A. Jak správné vytvářet a využívat FKSP. Jihlava: Sondy, 2009, ISBN 978-80-86846-32-3
MACHÁČEK, I. Zaměstnanecké benefity a daně, Praha: Wolters Kluwer ČR, 2013, ISBN 978-80-7478-000-4
Zákon 250/2000 Sb.o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
Vyhláška 114/2002 o fondu kulturních a sociálních potřeb, ve znění pozdějších předpisů