Tato diplomová práce se zaměřuje na práci s textem u žáků 2. stupně ZŠ a starších ročníků gymnázia. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, zda mají tyto dva rozdílné žánry vliv na práci s přiloženým textem.
Annotation in English
The diploma thesis is focused on the pupils of the second grade of the elementary school and higher grades of the grammar school and their work with literary text.
The most importrant of the diploma thesis is to find out whether these two different genres affect the work with the attached text.
Keywords
Gramatika, práce s textem, čtenářská gramotnost, literární žánry
Keywords in English
Grammar, work with text, reading literacy, literary genres
Length of the covering note
99 s. (173 907 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce se zaměřuje na práci s textem u žáků 2. stupně ZŠ a starších ročníků gymnázia. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, zda mají tyto dva rozdílné žánry vliv na práci s přiloženým textem.
Annotation in English
The diploma thesis is focused on the pupils of the second grade of the elementary school and higher grades of the grammar school and their work with literary text.
The most importrant of the diploma thesis is to find out whether these two different genres affect the work with the attached text.
Keywords
Gramatika, práce s textem, čtenářská gramotnost, literární žánry
Keywords in English
Grammar, work with text, reading literacy, literary genres
Research Plan
Seznámení se s pokyny psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací
Analýza textů učebnic s doložkou
Výběr moderního textu jako podkladu pro jazykový rozbor
Průzkum vybraných škol
Tvorba pracovních listů pro žáky 6. - 9. tříd
Stanovení hypotéz
Vyhodnocení výzkumu, stanovení závěrů a didaktických doporučení
Research Plan
Seznámení se s pokyny psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací
Analýza textů učebnic s doložkou
Výběr moderního textu jako podkladu pro jazykový rozbor
Průzkum vybraných škol
Tvorba pracovních listů pro žáky 6. - 9. tříd
Stanovení hypotéz
Vyhodnocení výzkumu, stanovení závěrů a didaktických doporučení
Recommended resources
1. MOCNÁ, Dagmar a Josef PETERKA. Encyklopedie literárních žánrů. 1. vyd. Praha: Paseka, 2004, 699 s. ISBN 80-7185-669-x
2. CHRÁSTKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Vyd. 2. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 168 s. ISBN 80-244-1367-1.
3. Kolektiv autorů Ústavu českého jazyka Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Příruční mluvnice češtiny. Vyd. 2. Praha : Lidové noviny, 2003. 799 s. ISBN 80-7106-303-7
4. VALENTA, J. Moderní pedagogika: příručka moderního pedagoga. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-736-7047-X
5. SILBERMAN, M., VALENTA, J. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: Osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1.vyd. Praha: Portál, 1997. 311 s. ISBN 80-717-8124-X
6. HUNTER, M. Účinné vyučování v kostce: praktický průvodce strategiemi vyučování. Vyd. 1. Překlad Eva Vondráková. Praha: Portál, 1999. 101 s. ISBN 80-717-8220.
Recommended resources
1. MOCNÁ, Dagmar a Josef PETERKA. Encyklopedie literárních žánrů. 1. vyd. Praha: Paseka, 2004, 699 s. ISBN 80-7185-669-x
2. CHRÁSTKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Vyd. 2. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 168 s. ISBN 80-244-1367-1.
3. Kolektiv autorů Ústavu českého jazyka Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Příruční mluvnice češtiny. Vyd. 2. Praha : Lidové noviny, 2003. 799 s. ISBN 80-7106-303-7
4. VALENTA, J. Moderní pedagogika: příručka moderního pedagoga. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-736-7047-X
5. SILBERMAN, M., VALENTA, J. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: Osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1.vyd. Praha: Portál, 1997. 311 s. ISBN 80-717-8124-X
6. HUNTER, M. Účinné vyučování v kostce: praktický průvodce strategiemi vyučování. Vyd. 1. Překlad Eva Vondráková. Praha: Portál, 1999. 101 s. ISBN 80-717-8220.