Diplomová práce s názvem "Osobnost vychovatele z pohledu odsouzeného" je sestavena z teoretické a výzkumné části. Část teoretická v sobě zahrnuje celkem tři hlavní kapitoly a je určena především pro lepší orientaci a k hlubšímu pochopení části výzkumné. Seznamuje nás s osobností jako takovou, přináší základní poznatky z oboru psychologie osobnosti. Druhá kapitola je již zaměřena na psychologické problémy, které s prostředím věznic bezesporu souvisí. Obecnému přehledu vězeňství v České republice
se věnuje kapitola třetí.
Druhá část diplomové práce je věnována samotnému výzkumu. Seznamuje nás se základními fakty, týkající se kvantitativního výzkumu. Určuje cíle práce, stanovuje hypotézy, představuje jednotlivé věznice, zapojené do výzkumného šetření. Data jsou přehledně zapsána v tabulkách a znázorněna v grafech. Cílem diplomové práce je zmapování názorů odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody na osobnostní složku vychovatelů ve vězeňství.
Anotace v angličtině
The diploma thesis titled "The Personality of Prison Educator from Prisoner's Point of View" consists of a theoretical part and a research. The theoretical part has three main chapters and its purpose is to introduce the research and provide a better insight. It defines personality in general and contains basic information from personality psychology. The second chapter deals with psychological issues that are undoubtedly connected to prisons. Overview of the prison system in the Czech Republic is provided in the third chapter.
The second part of the diploma thesis deals with the research itself. It introduces the basic facts concerning the quantitative research, points out its goals, formulates hypothesis and individually presents prisons involved in the research. Acquired data are enlisted in charts and illustrated in graphs. The main goal of the diploma thesis is to investigate and record opinions of those convicted and imprisoned on the personality of prison educators.
Prison system, personality of prison educator, convicted, imprisonment, treatment system
Rozsah průvodní práce
81 s. (100 782 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Osobnost vychovatele z pohledu odsouzeného" je sestavena z teoretické a výzkumné části. Část teoretická v sobě zahrnuje celkem tři hlavní kapitoly a je určena především pro lepší orientaci a k hlubšímu pochopení části výzkumné. Seznamuje nás s osobností jako takovou, přináší základní poznatky z oboru psychologie osobnosti. Druhá kapitola je již zaměřena na psychologické problémy, které s prostředím věznic bezesporu souvisí. Obecnému přehledu vězeňství v České republice
se věnuje kapitola třetí.
Druhá část diplomové práce je věnována samotnému výzkumu. Seznamuje nás se základními fakty, týkající se kvantitativního výzkumu. Určuje cíle práce, stanovuje hypotézy, představuje jednotlivé věznice, zapojené do výzkumného šetření. Data jsou přehledně zapsána v tabulkách a znázorněna v grafech. Cílem diplomové práce je zmapování názorů odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody na osobnostní složku vychovatelů ve vězeňství.
Anotace v angličtině
The diploma thesis titled "The Personality of Prison Educator from Prisoner's Point of View" consists of a theoretical part and a research. The theoretical part has three main chapters and its purpose is to introduce the research and provide a better insight. It defines personality in general and contains basic information from personality psychology. The second chapter deals with psychological issues that are undoubtedly connected to prisons. Overview of the prison system in the Czech Republic is provided in the third chapter.
The second part of the diploma thesis deals with the research itself. It introduces the basic facts concerning the quantitative research, points out its goals, formulates hypothesis and individually presents prisons involved in the research. Acquired data are enlisted in charts and illustrated in graphs. The main goal of the diploma thesis is to investigate and record opinions of those convicted and imprisoned on the personality of prison educators.
Prison system, personality of prison educator, convicted, imprisonment, treatment system
Zásady pro vypracování
Studentka se podrobně seznámí se směrnicí děkana PF UJEP Ústí nad Labem č. 6/2015. Prostudovat odbornou literaturu, vztahující se k tématu. Navrhnout koncepci teoretické části, která bude zohledňovat praktickou část výzkumu. V teoretické části charakterizovat a popsat náplň práce vychovatelů ve věznicích, jejich odbornost a povinnosti dle Zákona č. 169/1999 Sb., o výkonu trestu odnětí svobody. Zmínit programy zacházení s odsouzenými a specifikovat aspekty, ovlivňující práci vychovatele u odsouzených. V praktické části sestavit dotazník, zjišťující působení a ovlivňování osobnostních kvalit vychovatele na efektivitu výchovných aktivit z pohledu odsouzeného. Součástí bude předvýzkum ve Vazební věznici v Teplicích a výzkum ve 4 věznicích v kraji Ústeckém a Karlovarském. Cílem diplomové práce bude zjistit to, jak odsouzení vnímají osobnost vychovatele v širších sociálně-pedagogických souvislostech. V závěru šetření budou získaná data analyzována a statisticky vyhodnocena. Na tomto základě navrhneme možná řešení pro vyšší efektivitu práce vychovatelů ve věznicích.
Zásady pro vypracování
Studentka se podrobně seznámí se směrnicí děkana PF UJEP Ústí nad Labem č. 6/2015. Prostudovat odbornou literaturu, vztahující se k tématu. Navrhnout koncepci teoretické části, která bude zohledňovat praktickou část výzkumu. V teoretické části charakterizovat a popsat náplň práce vychovatelů ve věznicích, jejich odbornost a povinnosti dle Zákona č. 169/1999 Sb., o výkonu trestu odnětí svobody. Zmínit programy zacházení s odsouzenými a specifikovat aspekty, ovlivňující práci vychovatele u odsouzených. V praktické části sestavit dotazník, zjišťující působení a ovlivňování osobnostních kvalit vychovatele na efektivitu výchovných aktivit z pohledu odsouzeného. Součástí bude předvýzkum ve Vazební věznici v Teplicích a výzkum ve 4 věznicích v kraji Ústeckém a Karlovarském. Cílem diplomové práce bude zjistit to, jak odsouzení vnímají osobnost vychovatele v širších sociálně-pedagogických souvislostech. V závěru šetření budou získaná data analyzována a statisticky vyhodnocena. Na tomto základě navrhneme možná řešení pro vyšší efektivitu práce vychovatelů ve věznicích.
Seznam doporučené literatury
1. DOBROVOLSKÁ, Marie, Ivan ŠMAHEL a Miroslav MACHÁČEK. Vybrané kapitoly ze speciální pedagogiky a patopsychologie. Brno: Masarykova univerzita, 1991, 102 s. ISBN 8021002409. 2. Generální ředitelství VS ČR. Statistická ročenka Vězeňské služby České republiky. Praha: Vězeňská služba ČR. 2014 3. HÁLA, Jaroslav. Úvod do teorie a praxe vězeňství. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2005, 183 s. ISBN 80-867-0805-5. 4. HARTL, Pavel. Stručný psychologický slovník. Praha: Portál, 2004, 312 s. ISBN 80-7178-803-1. 5. HUTYROVÁ, Miluše. Možnosti a limity výzkumu ve speciální pedagogice. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 219 s. ISBN 978-80-244-3930-3. 6. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4. 7. JŮZL, Miloslav. Penitenciaristika a penologie. Brno: Institut mezioborových studií, 2012, 149 s. ISBN 978-80-87182-24-6. 8. MAŘÁDEK, Vladimír. Vězeňství. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-736-8002-5. 9. PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9. 10.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 2. vyd. Praha : Portál, 1999. 444 s. ISBN 80-7178-496-6.
Seznam doporučené literatury
1. DOBROVOLSKÁ, Marie, Ivan ŠMAHEL a Miroslav MACHÁČEK. Vybrané kapitoly ze speciální pedagogiky a patopsychologie. Brno: Masarykova univerzita, 1991, 102 s. ISBN 8021002409. 2. Generální ředitelství VS ČR. Statistická ročenka Vězeňské služby České republiky. Praha: Vězeňská služba ČR. 2014 3. HÁLA, Jaroslav. Úvod do teorie a praxe vězeňství. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2005, 183 s. ISBN 80-867-0805-5. 4. HARTL, Pavel. Stručný psychologický slovník. Praha: Portál, 2004, 312 s. ISBN 80-7178-803-1. 5. HUTYROVÁ, Miluše. Možnosti a limity výzkumu ve speciální pedagogice. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 219 s. ISBN 978-80-244-3930-3. 6. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4. 7. JŮZL, Miloslav. Penitenciaristika a penologie. Brno: Institut mezioborových studií, 2012, 149 s. ISBN 978-80-87182-24-6. 8. MAŘÁDEK, Vladimír. Vězeňství. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-736-8002-5. 9. PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9. 10.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 2. vyd. Praha : Portál, 1999. 444 s. ISBN 80-7178-496-6.