Bakalářská práce s názvem Využití moderních technologií k pohybovým činnostem ve školní družině se zaměřuje na využití mobilního telefonu GPS navigace pro venkovní pohybové aktivity dětí ve školní družině. Teoretická část se věnuje specifikace školní družiny a možnosti využití moderních technologií pro zpracování témat pro běžný chod školní družiny. Dále se zaměřuje na stručný vývoj mobilních telefonů a GPS navigačních systémů a rizicích, které plynou z využívání moderních technologií. Dále se věnuje charakteristice her Geocaching a Ingress. Prakticko-výzkumná část bakalářské práce se následně zabývá sběrem dat pomocí předvýzkumného dotazníku. Obsahuje také vytvořené přípravy pro školní družinu s využitím GPS navigace a mobilního telefonu. Následuje i realizace daných příprav s přiloženou fotodokumentací z aktivit a její vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is named: "The usage of modern technology for the purposes of motion activities at the school care" focuses on using a GPS-equipped mobile phones for outdoor activities of the kids at the school care. In the theoretical part of this thesis, I specify the school care clubs and the opportunities of using the modern technology to process the topics for the club's regular activities.
It further focuses on a brief mobile phone and a GPS navigation systems development and the risks which may occur while being used. I also aim at the characteristics of the Geocaching and Ingress games. Practical research of this thesis then deals with the data collection by the means of pre-explorative questionnaire. It also contains the preparations for the school care clubs already done while using the GPS navigation and a mobile phone equipment.
And finally we implement the preparations, along with the photo documentation from the activities, into the final evaluation.
mobile phone, GPS navigation, smartphone, school care, application, leisure time activities, motion activities, preparations implementation, Geocaching, Ingress
Rozsah průvodní práce
53
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem Využití moderních technologií k pohybovým činnostem ve školní družině se zaměřuje na využití mobilního telefonu GPS navigace pro venkovní pohybové aktivity dětí ve školní družině. Teoretická část se věnuje specifikace školní družiny a možnosti využití moderních technologií pro zpracování témat pro běžný chod školní družiny. Dále se zaměřuje na stručný vývoj mobilních telefonů a GPS navigačních systémů a rizicích, které plynou z využívání moderních technologií. Dále se věnuje charakteristice her Geocaching a Ingress. Prakticko-výzkumná část bakalářské práce se následně zabývá sběrem dat pomocí předvýzkumného dotazníku. Obsahuje také vytvořené přípravy pro školní družinu s využitím GPS navigace a mobilního telefonu. Následuje i realizace daných příprav s přiloženou fotodokumentací z aktivit a její vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is named: "The usage of modern technology for the purposes of motion activities at the school care" focuses on using a GPS-equipped mobile phones for outdoor activities of the kids at the school care. In the theoretical part of this thesis, I specify the school care clubs and the opportunities of using the modern technology to process the topics for the club's regular activities.
It further focuses on a brief mobile phone and a GPS navigation systems development and the risks which may occur while being used. I also aim at the characteristics of the Geocaching and Ingress games. Practical research of this thesis then deals with the data collection by the means of pre-explorative questionnaire. It also contains the preparations for the school care clubs already done while using the GPS navigation and a mobile phone equipment.
And finally we implement the preparations, along with the photo documentation from the activities, into the final evaluation.
mobile phone, GPS navigation, smartphone, school care, application, leisure time activities, motion activities, preparations implementation, Geocaching, Ingress
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
- školní družina (vznik, cíle, zájmové činnosti, ŠVP, vnitřní řád školní družiny)
- moderní technologie (vývoj mobilních telefonů, smartphone a GPS)
- Aplikace (vývoj, charakteristika hry Geocaching a hry Ingerss (vznik a možnosti využití ve školní družině).
Prakticko-výzkumná část:
- základní informace o školní družině, kde budou přípravy realizovány, tvorba příprav pro aktivity s mobilním telefone a GPS, sběr dat pomocí předvýzkumného dotazníku, realizace volnočasových aktivit, zhodnocení, závěr
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
- školní družina (vznik, cíle, zájmové činnosti, ŠVP, vnitřní řád školní družiny)
- moderní technologie (vývoj mobilních telefonů, smartphone a GPS)
- Aplikace (vývoj, charakteristika hry Geocaching a hry Ingerss (vznik a možnosti využití ve školní družině).
Prakticko-výzkumná část:
- základní informace o školní družině, kde budou přípravy realizovány, tvorba příprav pro aktivity s mobilním telefone a GPS, sběr dat pomocí předvýzkumného dotazníku, realizace volnočasových aktivit, zhodnocení, závěr
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav a PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vyd 1. Praha: Portál 2008. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HÁJEK, Bedřich, PÁVKOVÁ, Jiřina a kol. Školní družina. Vyd. 3. Praha: Portál 2011. 152 s. ISBN 978-80-7367-900-2.
HANUŠ, Radek, CHYTILOVÁ, Lenka. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha: Grada 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2816-2.
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., HOFBAUER, B., HRDLIČKOVÁ, V., PAVLÍKOVÁ, A. Pedagogika volného času. Vyd. 3. Praha: Portál 2002. 231 s. ISBN 80-7178-711-6.
ŠAFAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál 2014. 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Vyd. 4. Praha: Portál, 2016. 440 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav a PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vyd 1. Praha: Portál 2008. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HÁJEK, Bedřich, PÁVKOVÁ, Jiřina a kol. Školní družina. Vyd. 3. Praha: Portál 2011. 152 s. ISBN 978-80-7367-900-2.
HANUŠ, Radek, CHYTILOVÁ, Lenka. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha: Grada 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2816-2.
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., HOFBAUER, B., HRDLIČKOVÁ, V., PAVLÍKOVÁ, A. Pedagogika volného času. Vyd. 3. Praha: Portál 2002. 231 s. ISBN 80-7178-711-6.
ŠAFAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál 2014. 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Vyd. 4. Praha: Portál, 2016. 440 s. ISBN 978-80-262-0982-9.