Má bakalářská práce se zabývá přírodním motivem a celkově krajinou ve fotografii. Vymezuje historický vývoj a společenské vnímání krajiny a krajinářské fotografie. Mapuje nejrůznější přístupy a tendence lidí obklopovat se přírodními kulisami v kulturním, společenském a historickém kontextu. V praktické části mé práce se zabývám médiem fotografie a posouváním jeho hranic, kdy se v prostoru stává objektem. Tato dvě témata spojuji v jeden celek, kde je fotografie použita jako hlavní prvek jednotlivých objektů.
Anotace v angličtině
My bachelor paper concerns with nature motif and landscape in photography in general. It specifies historical evolution and social perception of landscape and landscape photography. It maps various approaches and the propensity of people to surround themselves with nature background in cultural, social and historical context. In practical part of my paper I deal with the photographic media and with shifting its boundaries, when it becomes an object in a space. I connect these two topics into a single one, where the photography is used as the main element of separate objects. The result is further comprised of an instalation, where I present different visual games, which emerged during my reflection on the topic of ideal landscape and the absurdity of this search.
Má bakalářská práce se zabývá přírodním motivem a celkově krajinou ve fotografii. Vymezuje historický vývoj a společenské vnímání krajiny a krajinářské fotografie. Mapuje nejrůznější přístupy a tendence lidí obklopovat se přírodními kulisami v kulturním, společenském a historickém kontextu. V praktické části mé práce se zabývám médiem fotografie a posouváním jeho hranic, kdy se v prostoru stává objektem. Tato dvě témata spojuji v jeden celek, kde je fotografie použita jako hlavní prvek jednotlivých objektů.
Anotace v angličtině
My bachelor paper concerns with nature motif and landscape in photography in general. It specifies historical evolution and social perception of landscape and landscape photography. It maps various approaches and the propensity of people to surround themselves with nature background in cultural, social and historical context. In practical part of my paper I deal with the photographic media and with shifting its boundaries, when it becomes an object in a space. I connect these two topics into a single one, where the photography is used as the main element of separate objects. The result is further comprised of an instalation, where I present different visual games, which emerged during my reflection on the topic of ideal landscape and the absurdity of this search.
Studium odborné literatury
Vypracování praktické a teoretické části
Finální výstup
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Vypracování praktické a teoretické části
Finální výstup
Seznam doporučené literatury
SCHAMA, Simon. Krajina a paměť. 2007. vyd. Praha: Argo, Dokořán, 2007. ISBN 978-80-7203-803-9
Solomon-Godeauová, Abigail: "Photography after Art Photography", in: Brian Wallis,
ed., Art after Modernism: Rethinking Representation, The New Museum of
Contemporary Art, New York, David R. Godine, Publisher, Boston 1984, česky
" Fotografie po umělecké fotografii", překlad Eva Klimentová in: Císař, Karel ed.: Co je
to fotografie?, Herrmann & synové, Praha 2004
DYTRTOVÁ, K. (2010) Interpretace a metody ve vizuálních oborech. Ústí n.L.: Acta Universitatis UJEP Ústí nad Labem, 2010. 230 s. ISBN 978-80-7414-250-5
CÍLEK, Václav. Krajiny vnitřní a vnější. Druhé, doplněné vydání. Praha: Dokořán, 2005. ISBN 80-7363-042-7.
SONTAG, Susan.O fotografii.Vyd. 1. Praha: PASEKA, 2002. ISBN 80-7185-471-9
BARTHES, Roland. Světlá komora.Vyd. 2. Praha: FRA, 2005. ISBN 80-86603-28-8
FLUSSER, Vilém.Za filosofii fotografie. Praha: HYNEK, s.r.o., 1994.ISBN 80-85906-04-X
Konceptuální umění a fotografie, 'Stěpán Grygar,NAKLADATELSTVÍ AMU,2004, ISBN: 80-7331-014-7
Seznam doporučené literatury
SCHAMA, Simon. Krajina a paměť. 2007. vyd. Praha: Argo, Dokořán, 2007. ISBN 978-80-7203-803-9
Solomon-Godeauová, Abigail: "Photography after Art Photography", in: Brian Wallis,
ed., Art after Modernism: Rethinking Representation, The New Museum of
Contemporary Art, New York, David R. Godine, Publisher, Boston 1984, česky
" Fotografie po umělecké fotografii", překlad Eva Klimentová in: Císař, Karel ed.: Co je
to fotografie?, Herrmann & synové, Praha 2004
DYTRTOVÁ, K. (2010) Interpretace a metody ve vizuálních oborech. Ústí n.L.: Acta Universitatis UJEP Ústí nad Labem, 2010. 230 s. ISBN 978-80-7414-250-5
CÍLEK, Václav. Krajiny vnitřní a vnější. Druhé, doplněné vydání. Praha: Dokořán, 2005. ISBN 80-7363-042-7.
SONTAG, Susan.O fotografii.Vyd. 1. Praha: PASEKA, 2002. ISBN 80-7185-471-9
BARTHES, Roland. Světlá komora.Vyd. 2. Praha: FRA, 2005. ISBN 80-86603-28-8
FLUSSER, Vilém.Za filosofii fotografie. Praha: HYNEK, s.r.o., 1994.ISBN 80-85906-04-X
Konceptuální umění a fotografie, 'Stěpán Grygar,NAKLADATELSTVÍ AMU,2004, ISBN: 80-7331-014-7