Bakalářská práce se zabývá vlivem hudebních činností u dětí mladšího školního věku v klubu Světluška. Tato problematika je mapována z pohledu šesti respondentů daného zařízení, kdy je za použití metod kvalitativního výzkumu zjišťováno k jakým změnám u dané skupiny došlo. Teoretická část práce je věnována třem základním tématům. Pojednává o okolnostech ovlivňujících cílovou skupinu dětí, dále se věnuje charakteristice mladšího školního věku. Poslední kapitola teoretické části pojednává o hudbě a pohybu obecně.
Praktická část čtenáře seznamuje s klubem Světluška, jeho posláním a možnostmi, které svým klientům nabízí. Soustřeďujeme se v ní na metodologii kvalitativního výzkumu a dále na analýzu získaných dat. Cílem práce je na základě participačního pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s vybranými respondenty zjistit, jakým způsobem mohou hudebně pohybové činnosti děti mladšího školního věku v klubu Světluška ovlivnit.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis deals with the influence of musical activities for primary school age children in the club Světluška. The survey is conducted from the perspective of the six respondents. The qualitative research investigates what changes have occurred in the given group. The theoretical part is dedicated to the three basic themes. At first, the circumstances affecting the target group of children are discussed, and secondly the characteristics of primary school age are described. The last chapter deals with music and movement in general.
The practical part introduces the club Světluška to the readers - its mission and possibilities that offers its clients. The focus is on the methodology of the qualitative research and also on the analysis of the collected data. The aim of the thesis is based on the participant observation and semi-structured interviews with selected respondents to find out how can musical movement activities influence primary school children in the club Světluška.
Klíčová slova
mladší školní věk, hudba, pohyb, klub Světluška
mladší školní věk, hudba, pohyb, klub Světluška
mladší školní věk, hudba, pohyb, klub Světluška
Klíčová slova v angličtině
club Světluška, movement, music, primary school age children
Rozsah průvodní práce
41 s. (60 425 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vlivem hudebních činností u dětí mladšího školního věku v klubu Světluška. Tato problematika je mapována z pohledu šesti respondentů daného zařízení, kdy je za použití metod kvalitativního výzkumu zjišťováno k jakým změnám u dané skupiny došlo. Teoretická část práce je věnována třem základním tématům. Pojednává o okolnostech ovlivňujících cílovou skupinu dětí, dále se věnuje charakteristice mladšího školního věku. Poslední kapitola teoretické části pojednává o hudbě a pohybu obecně.
Praktická část čtenáře seznamuje s klubem Světluška, jeho posláním a možnostmi, které svým klientům nabízí. Soustřeďujeme se v ní na metodologii kvalitativního výzkumu a dále na analýzu získaných dat. Cílem práce je na základě participačního pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s vybranými respondenty zjistit, jakým způsobem mohou hudebně pohybové činnosti děti mladšího školního věku v klubu Světluška ovlivnit.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis deals with the influence of musical activities for primary school age children in the club Světluška. The survey is conducted from the perspective of the six respondents. The qualitative research investigates what changes have occurred in the given group. The theoretical part is dedicated to the three basic themes. At first, the circumstances affecting the target group of children are discussed, and secondly the characteristics of primary school age are described. The last chapter deals with music and movement in general.
The practical part introduces the club Světluška to the readers - its mission and possibilities that offers its clients. The focus is on the methodology of the qualitative research and also on the analysis of the collected data. The aim of the thesis is based on the participant observation and semi-structured interviews with selected respondents to find out how can musical movement activities influence primary school children in the club Světluška.
Klíčová slova
mladší školní věk, hudba, pohyb, klub Světluška
mladší školní věk, hudba, pohyb, klub Světluška
mladší školní věk, hudba, pohyb, klub Světluška
Klíčová slova v angličtině
club Světluška, movement, music, primary school age children
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a studium odborné literatury
2. Pravidelné konzultace s vedoucím
3. Návrh osnovy,vypracování tezí
4. Zpracování kapitol teoretické části
5. Návrh a vypracování praktické části
6. Předložení bakalářské práce vedoucímu
7. Odevzdání bakalářské páce
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a studium odborné literatury
2. Pravidelné konzultace s vedoucím
3. Návrh osnovy,vypracování tezí
4. Zpracování kapitol teoretické části
5. Návrh a vypracování praktické části
6. Předložení bakalářské práce vedoucímu
7. Odevzdání bakalářské páce
Seznam doporučené literatury
DISMANN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002, ISBN 80-246-0139-7
FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-367-6
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, ISBN 80-85931-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-040-2
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1999, ISBN 80-246-0030-7
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004, ISBN 80-7178-927-5
JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové, 2002, ISBN 80-903115-7-1
KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: 2000
KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál. 1999
LANGMEIER, J. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2006, ISBN 978-80-247-1284-0
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíce potřebují: Eseje z dětské psychologie, Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-006-5
MAZUR, P. Hudební činnosti žáků na základní škole. Ostrava: Pedagogická fakulta,1982
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-024-0
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál, 1998, ISBN 80-7178-264-5
ŠIMANOVSKÝ, Z.; TICHÁ, A.; BUREŠOVÁ, V. Písničky a jejich dramatizace.
Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-477-X
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-308-0
WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996, ISBN 80-85866-16-1
Seznam doporučené literatury
DISMANN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002, ISBN 80-246-0139-7
FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-367-6
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, ISBN 80-85931-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-040-2
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1999, ISBN 80-246-0030-7
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004, ISBN 80-7178-927-5
JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové, 2002, ISBN 80-903115-7-1
KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: 2000
KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál. 1999
LANGMEIER, J. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2006, ISBN 978-80-247-1284-0
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíce potřebují: Eseje z dětské psychologie, Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-006-5
MAZUR, P. Hudební činnosti žáků na základní škole. Ostrava: Pedagogická fakulta,1982
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-024-0
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál, 1998, ISBN 80-7178-264-5
ŠIMANOVSKÝ, Z.; TICHÁ, A.; BUREŠOVÁ, V. Písničky a jejich dramatizace.
Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-477-X
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-308-0
WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996, ISBN 80-85866-16-1