V diplomové práci pojednávám o efektivitě reklamy a analýze reklamy jako komunikačního prostředku a hodnocení účinnosti na koncového zákazníka. Reklamu zde popisuji jak z teoretického, tak praktického hlediska. Udávám vývoj reklamy a její historii. Popisuji jednotlivá média, díky kterým se dostává reklama mezi širokou veřejnost a nastiňuji jejich výhody a nevýhody. V další části práce se zabývám reklamou jako komunikačním prostředkem mezi obchodníkem a zákazníkem. Popíši různé triky, kterým například supermarkety působí na zákazníky, aniž by si to zákazníci uvědomovali. V praktické části analyzuji, pomocí dotazníkového šetření, jak moc reklama ovlivňuje veřejnost a jak konkrétní reklama na zákazníka působí. Dotazník bude mít jak teoretické otázky, tak otázky přímo na konkrétní příklad reklamy.
Annotation in English
In this thesis, I am writing about the effectiveness of the ads and the analysis of advertising as a means of communication and evaluation of the effectiveness of the end customer. Advertising here, I describe the theoretical and practical point of view. I give the development of advertising and its history. I describe the various media, through which he receives the advertising between the general public and to explain their advantages and disadvantages. In the next part of the work I deal with advertising as a means of communication between the merchant and the customer. I will describe a variety of tricks, which, for example, supermarkets operate on customers, without it, those aware of. In the practical part of analyzing, using a questionnaire survey, how much advertising affects the public and how a particular advertising on the customer operates. The questionnaire will have both theoretical questions, so questions directly to a specific example of the ad.
V diplomové práci pojednávám o efektivitě reklamy a analýze reklamy jako komunikačního prostředku a hodnocení účinnosti na koncového zákazníka. Reklamu zde popisuji jak z teoretického, tak praktického hlediska. Udávám vývoj reklamy a její historii. Popisuji jednotlivá média, díky kterým se dostává reklama mezi širokou veřejnost a nastiňuji jejich výhody a nevýhody. V další části práce se zabývám reklamou jako komunikačním prostředkem mezi obchodníkem a zákazníkem. Popíši různé triky, kterým například supermarkety působí na zákazníky, aniž by si to zákazníci uvědomovali. V praktické části analyzuji, pomocí dotazníkového šetření, jak moc reklama ovlivňuje veřejnost a jak konkrétní reklama na zákazníka působí. Dotazník bude mít jak teoretické otázky, tak otázky přímo na konkrétní příklad reklamy.
Annotation in English
In this thesis, I am writing about the effectiveness of the ads and the analysis of advertising as a means of communication and evaluation of the effectiveness of the end customer. Advertising here, I describe the theoretical and practical point of view. I give the development of advertising and its history. I describe the various media, through which he receives the advertising between the general public and to explain their advantages and disadvantages. In the next part of the work I deal with advertising as a means of communication between the merchant and the customer. I will describe a variety of tricks, which, for example, supermarkets operate on customers, without it, those aware of. In the practical part of analyzing, using a questionnaire survey, how much advertising affects the public and how a particular advertising on the customer operates. The questionnaire will have both theoretical questions, so questions directly to a specific example of the ad.
Cílem práce je analýza reklamy jako komunikačního prostředku a hodnocení její účinnosti na cílového zákazníka.
Struktura práce:
1. Reklama v teoretickém kontextu
2. Faktory ovlivňující rozhodování zákazníků a analýza reklamy jako fenoménu současné doby
3. Hodnocení účinnosti reklamy a odezvy cílového zákazníka
Research Plan
Cílem práce je analýza reklamy jako komunikačního prostředku a hodnocení její účinnosti na cílového zákazníka.
Struktura práce:
1. Reklama v teoretickém kontextu
2. Faktory ovlivňující rozhodování zákazníků a analýza reklamy jako fenoménu současné doby
3. Hodnocení účinnosti reklamy a odezvy cílového zákazníka
Recommended resources
1. VYSEKALOVÁ, J.: Reklama, jak dělat reklamu. Grada, Praha 2010
2. HORŇÁK, P.: Reklama - teoretickohistorické aspekty reklamy v marketingové komunikaci. Verbrum, Zlín 2010
3. SEDLÁČEK, O.: Reklama, triky, které vás dostanou. Vinland, Praha 2009
4. MASTNÝ, J.: Reklama ve světě médií. Vysoká škola hotelová v Praze, Praha 2008
5. KUBÍČKOVÁ, E.: Reklamní kreativní strategie různých produktových kategorií jako součást marketingového plánu podniku. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín 2012
Recommended resources
1. VYSEKALOVÁ, J.: Reklama, jak dělat reklamu. Grada, Praha 2010
2. HORŇÁK, P.: Reklama - teoretickohistorické aspekty reklamy v marketingové komunikaci. Verbrum, Zlín 2010
3. SEDLÁČEK, O.: Reklama, triky, které vás dostanou. Vinland, Praha 2009
4. MASTNÝ, J.: Reklama ve světě médií. Vysoká škola hotelová v Praze, Praha 2008
5. KUBÍČKOVÁ, E.: Reklamní kreativní strategie různých produktových kategorií jako součást marketingového plánu podniku. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín 2012