Tato bakalářská práce se zabývá tématem nabývání druhého jazyka, jazyka jiného než rodného, který nemusí být přesně druhý. Rovněž jsou zkoumány otázky a faktory, podílející se na této disciplíně, i když se každý den objevují nové výzkumy, teorie a nové metody zkoumání této oblasti. Pozornost je zaměřena zejména na studenty začínající s nabýváním anglického jazyka, na jejich obtíže, chyby a na jejich pokrok, který je podrobněji zkoumán v empirické části. Zkoumaje téma nabývání druhého jazyka jsou zde uvedeny další otázky spadající do tématu, například rozdíly mezi studenty jazyka jako jsou motivace a také věk jako důležitý faktor při nabývání jazyka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents a topic of the second language acquisition, the acquisition of the other language next to the native, which primarily does not have to be exactly second. The issues and factors that are involved in this language study, even though everyday there are new researches, new theories and new methods of examination the SLA will be also examined. The main focus will be given on the students at the first stages of the proficiency levels of English language and their progress. The difficulties they had and errors they made will be examined in the empirical part. As covering the topic of second language acquisition there will be mentioned other issues that fall within the topic such are the differences in language learners for example motivation and the learners' age as an important factor of language acquisition.
Klíčová slova
Osvojování druhého jazyka, první jazyk, druhý jazyk, studenti, chyba, rozbor, analýza chyb, rozdíly, intelligence, nadání, osobnost, věk, motivace, CEFR, pokrok
Klíčová slova v angličtině
Second Language Acquisition, first language, second language, learners, error analysis, error, differences, intelligence, aptitude, personality, age, motivation, CEFR, progress
Rozsah průvodní práce
72 s. (84 441 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem nabývání druhého jazyka, jazyka jiného než rodného, který nemusí být přesně druhý. Rovněž jsou zkoumány otázky a faktory, podílející se na této disciplíně, i když se každý den objevují nové výzkumy, teorie a nové metody zkoumání této oblasti. Pozornost je zaměřena zejména na studenty začínající s nabýváním anglického jazyka, na jejich obtíže, chyby a na jejich pokrok, který je podrobněji zkoumán v empirické části. Zkoumaje téma nabývání druhého jazyka jsou zde uvedeny další otázky spadající do tématu, například rozdíly mezi studenty jazyka jako jsou motivace a také věk jako důležitý faktor při nabývání jazyka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents a topic of the second language acquisition, the acquisition of the other language next to the native, which primarily does not have to be exactly second. The issues and factors that are involved in this language study, even though everyday there are new researches, new theories and new methods of examination the SLA will be also examined. The main focus will be given on the students at the first stages of the proficiency levels of English language and their progress. The difficulties they had and errors they made will be examined in the empirical part. As covering the topic of second language acquisition there will be mentioned other issues that fall within the topic such are the differences in language learners for example motivation and the learners' age as an important factor of language acquisition.
Klíčová slova
Osvojování druhého jazyka, první jazyk, druhý jazyk, studenti, chyba, rozbor, analýza chyb, rozdíly, intelligence, nadání, osobnost, věk, motivace, CEFR, pokrok
Klíčová slova v angličtině
Second Language Acquisition, first language, second language, learners, error analysis, error, differences, intelligence, aptitude, personality, age, motivation, CEFR, progress
Zásady pro vypracování
This bachelor thesis will examine the development and errors in the second language acquisition at different proficiency levels of English.
Zásady pro vypracování
This bachelor thesis will examine the development and errors in the second language acquisition at different proficiency levels of English.
Seznam doporučené literatury
Meisel, Jurgen M. (2011). First and Second Language Acquisition: Parallels and differences. Cambridge Textbooks in Linguistics.
Ellis, Rod (1992). Understanding Second Language Acquisition. Oxford University Press.
Lightbown, P. M., & Spada, N. (2006). How Languages are Learned. Oxford University Press.
Seznam doporučené literatury
Meisel, Jurgen M. (2011). First and Second Language Acquisition: Parallels and differences. Cambridge Textbooks in Linguistics.
Ellis, Rod (1992). Understanding Second Language Acquisition. Oxford University Press.
Lightbown, P. M., & Spada, N. (2006). How Languages are Learned. Oxford University Press.