Hlavním cílem mé bakalářské práce je uvědomění si, jak důležitou roli hraje reklama v dnešní společnosti. Její síla a vliv na veřejné mínění, často hraničí s ovlivňováním a manipulací. Ve své práci se zamýšlím nad tím, jak velký význam pro lidi reklama v dnešní době má a zda je či není možné se tomuto vlivu bránit. Této problematice se věnuji jak z psychologického, tak i ze stylistického hlediska. Věřím, že touto bakalářskou prací poskytnu čtenáři jasné vysvětlení pojmu reklama včetně jejího nejdůležitějšího rozdělení se zajímavými příklady, a stejně tak mu bude moci posloužit i jako studijní materiál.
Annotation in English
The main purpose of my bachelor thesis is to convey to the society that today advertising plays a very important role. Its power and influence on public opinion often borders with manipulation and with the impact on the subconscious. In the disclosure of this subject, I would like to draw the attention to the strong influence of advertising on humanity. On how to deal with it in order not to fall under its direct impact. In this work are analyzed the problems of the advertising influence of both psychological and stylistic point of view. In my bachelor thesis, I will try to explain in detail the term "advertising", as well as its most important aspects by reviewing some interesting examples.
Keywords
Reklama, logo, slogan, psychologie reklamy, historie reklamy
Keywords in English
Advertising, catchword, emblem, history of advertising
Length of the covering note
50 s. (75.690)
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem mé bakalářské práce je uvědomění si, jak důležitou roli hraje reklama v dnešní společnosti. Její síla a vliv na veřejné mínění, často hraničí s ovlivňováním a manipulací. Ve své práci se zamýšlím nad tím, jak velký význam pro lidi reklama v dnešní době má a zda je či není možné se tomuto vlivu bránit. Této problematice se věnuji jak z psychologického, tak i ze stylistického hlediska. Věřím, že touto bakalářskou prací poskytnu čtenáři jasné vysvětlení pojmu reklama včetně jejího nejdůležitějšího rozdělení se zajímavými příklady, a stejně tak mu bude moci posloužit i jako studijní materiál.
Annotation in English
The main purpose of my bachelor thesis is to convey to the society that today advertising plays a very important role. Its power and influence on public opinion often borders with manipulation and with the impact on the subconscious. In the disclosure of this subject, I would like to draw the attention to the strong influence of advertising on humanity. On how to deal with it in order not to fall under its direct impact. In this work are analyzed the problems of the advertising influence of both psychological and stylistic point of view. In my bachelor thesis, I will try to explain in detail the term "advertising", as well as its most important aspects by reviewing some interesting examples.
Keywords
Reklama, logo, slogan, psychologie reklamy, historie reklamy
Keywords in English
Advertising, catchword, emblem, history of advertising
Research Plan
Charakteristika reklamy
Vývoj reklamy v ruských a českých zamích
Funkce reklamy
Typy reklam
Komparace ruské a české reklamy - specifika a rozdíly
Research Plan
Charakteristika reklamy
Vývoj reklamy v ruských a českých zamích
Funkce reklamy
Typy reklam
Komparace ruské a české reklamy - specifika a rozdíly
Recommended resources
JIRÁK, J. - KÖPPLOVÁ, B.: Masová média, 1. vydání, Praha: Portál, 2009, ISBN 978-80-7367-466-3
TOSCANI, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Slovart: 1996, ISBN 80-85871-82-3
FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění, 2. rozšířené vydání, Grada 2009, ISBN 978-80-247-2678-6
KAPLOVÁ, F., TUREK J.: Propagace, 1. vydání, Olomouc s.r.o., 2005, ISBN 80-7182-201-9
VYSEKALOVÁ, J. a kolektiv: Psychologie reklamy, 3. rozšířené vydání, Grada 2007, ISBN 978-80-247-2196-5
Recommended resources
JIRÁK, J. - KÖPPLOVÁ, B.: Masová média, 1. vydání, Praha: Portál, 2009, ISBN 978-80-7367-466-3
TOSCANI, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Slovart: 1996, ISBN 80-85871-82-3
FTOREK, J.: Public relations jako ovlivňování mínění, 2. rozšířené vydání, Grada 2009, ISBN 978-80-247-2678-6
KAPLOVÁ, F., TUREK J.: Propagace, 1. vydání, Olomouc s.r.o., 2005, ISBN 80-7182-201-9
VYSEKALOVÁ, J. a kolektiv: Psychologie reklamy, 3. rozšířené vydání, Grada 2007, ISBN 978-80-247-2196-5