Bakalářská práce nevýzkumného charakteru se zabývá problematikou výuky tanečního stylu Disco dance na 2. stupni základních škol. Teoretická část obsahuje souhrn informací o tanci a jeho významu v pohybové výchově, pohybové a taneční průpravě, věnuje se charakteristice Disco dance tanců a také charakteristice staršího školního věku. V hlavní části je zpracovaný metodický materiál Disco dance tanců určený pro pedagogy dětí 2. stupně základních škol. Přílohou bakalářské práce je DVD, které obsahuje ukázky z nácviku Disco dance tanců a závěrečnou choreografii.
Annotation in English
A non research based thesis which addresses the issues of teaching dance in the secound grade at primary schools. The theoretical part includes information about the dance and its importance in physical education. It Describes the style of Disco dance and the training. It Defines the students of secondary schools. The main partof the thesis includes the methodical materials of Disco dance for the teacher of the secondary schools. the Appendix includes a DVD which shows a short demonstration of the style of Disco dance and the final choreography.
Keywords
Disco dance, starší školní věk, pohybová průprava, taneční průprava
Keywords in English
Disco dance, students of secondary school, movement training, dancing training
Length of the covering note
61 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce nevýzkumného charakteru se zabývá problematikou výuky tanečního stylu Disco dance na 2. stupni základních škol. Teoretická část obsahuje souhrn informací o tanci a jeho významu v pohybové výchově, pohybové a taneční průpravě, věnuje se charakteristice Disco dance tanců a také charakteristice staršího školního věku. V hlavní části je zpracovaný metodický materiál Disco dance tanců určený pro pedagogy dětí 2. stupně základních škol. Přílohou bakalářské práce je DVD, které obsahuje ukázky z nácviku Disco dance tanců a závěrečnou choreografii.
Annotation in English
A non research based thesis which addresses the issues of teaching dance in the secound grade at primary schools. The theoretical part includes information about the dance and its importance in physical education. It Describes the style of Disco dance and the training. It Defines the students of secondary schools. The main partof the thesis includes the methodical materials of Disco dance for the teacher of the secondary schools. the Appendix includes a DVD which shows a short demonstration of the style of Disco dance and the final choreography.
Keywords
Disco dance, starší školní věk, pohybová průprava, taneční průprava
Keywords in English
Disco dance, students of secondary school, movement training, dancing training
Research Plan
1. Shromáždit poznatky související s tématem práce a zpracovat teoretická východiska.
2. Stanovit cíl a úkoly práce.
3. Vytvoření metodických listů pro výuku disco dance tanců.
4. Obsah metodických listů vyzkoušet v praxi a zpracovat videosnímek.
5. Vytvořit diskuzi a zpracovat závěr práce.
6. Citaci literatury provést podle normy APA.
Research Plan
1. Shromáždit poznatky související s tématem práce a zpracovat teoretická východiska.
2. Stanovit cíl a úkoly práce.
3. Vytvoření metodických listů pro výuku disco dance tanců.
4. Obsah metodických listů vyzkoušet v praxi a zpracovat videosnímek.
5. Vytvořit diskuzi a zpracovat závěr práce.
6. Citaci literatury provést podle normy APA.
Recommended resources
BALAŠ, R., & INHELDER, B. (2003). Tance 20. století: náměty pro začínajícího učitele. Olomouc: Hanex.
FIALOVÁ, L., & INHELDER, B. (2010). Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. Praha: Karolinum.
HAVEL, Z., & HNÍZDIL, J. et al. (2010). Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Bánská Bystrice: PF UNB.
HLINOVSKÁ, L. (1983). Didaktika rytmické gymnastika a tance. Ústí nad Labem: PF.
JEŘÁBKOVÁ, J., & CVEKLOVÁ, B. (2004). Taneční průprava. Praha: NIPOS-Artama.
KLIMTOVÁ, H., & INHELDER, B. (2010). Metodika výuky tělesné výchovy na 2. stupni základních škol z pohledu pedagogické praxe: náměty pro začínajícího učitele. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
KURKOVÁ, L. (1987). Tanec a hudba. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
NÁVRATOVÁ, J. (2011). Czech dance guide. Prague: Arts and Theatre Institute.
PAYNEOVÁ, H. (1999). Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, s.r.o.
PIAGET, J., & INHELDER,B. (2014). Psychologie dítěte. Praha: Portál.
SAMEK, R., & VLKOVÁ, E. (2000). Diskotékové tance "NA PŘELOMU TISÍCILETÍ". Praha: Česko- moravská taneční organizace.
Recommended resources
BALAŠ, R., & INHELDER, B. (2003). Tance 20. století: náměty pro začínajícího učitele. Olomouc: Hanex.
FIALOVÁ, L., & INHELDER, B. (2010). Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. Praha: Karolinum.
HAVEL, Z., & HNÍZDIL, J. et al. (2010). Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Bánská Bystrice: PF UNB.
HLINOVSKÁ, L. (1983). Didaktika rytmické gymnastika a tance. Ústí nad Labem: PF.
JEŘÁBKOVÁ, J., & CVEKLOVÁ, B. (2004). Taneční průprava. Praha: NIPOS-Artama.
KLIMTOVÁ, H., & INHELDER, B. (2010). Metodika výuky tělesné výchovy na 2. stupni základních škol z pohledu pedagogické praxe: náměty pro začínajícího učitele. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
KURKOVÁ, L. (1987). Tanec a hudba. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
NÁVRATOVÁ, J. (2011). Czech dance guide. Prague: Arts and Theatre Institute.
PAYNEOVÁ, H. (1999). Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, s.r.o.
PIAGET, J., & INHELDER,B. (2014). Psychologie dítěte. Praha: Portál.
SAMEK, R., & VLKOVÁ, E. (2000). Diskotékové tance "NA PŘELOMU TISÍCILETÍ". Praha: Česko- moravská taneční organizace.