Cílem práce bude deskripce osobnostního profilu pracovníka výchovy, který se zabývá resocializací delikventní mládeže. Předloženy budou výsledky šetření u vybraného vzorku mladistvých a pedagogických pracovníků ve VÚ Boletice, příčiny konfliktů mezi chlapci a vychovateli, řešení konfliktů vychovateli a představy respondentů o faktorech ovlivňujících důvěru chlapců k vychovatelům. Respondenty budou chlapci ve věku 16 až 17 let, kteří jsou aktuálně umístěni ve VÚ Boletice a vychovatelé ve věku 27 57 let, kteří aktuálně pracují s těmito chlapci. Šetření bude realizováno prostřednictvím nestandardizovaného rozhovoru, který bude zpracován samostatně pro chlapce a samostatně pro vychovatele ve VÚ Boletice. Záměrem práce bude zjistit konsonance a disonance v odpovědích respondentů u sledované problematiky. V závěru práce bude navrženo doporučení pedagogickým pracovníkům respondentům pro další práci s chlapci (respondenty).
Anotace v angličtině
The goal of this work will be to determine mental contents related to the concept of the ideal tutor at selected sample of adolescents and teachers in educational institution Bo-letice, causes conflicts between boys and educators, educators and conflict resolution ideas about factors influencing respondents confidence in the boys to educators. Respondents will bo boys aged 16 to 17years, who are in the educational institution Boletice at presen-tand tutors aged 27 57 years who currently work with these guys. This investigations will be caried out through non-standardized interview, which willl be prepared separately for the tutors of the institution Boletice. The outcome of the work will determine consonance in the replies by the respondents of the issue. In conclusion will be a proposal recommen-dations to teachers (respondents) for further work with the boys (respondents).
Klíčová slova
Vychovatel, adolescenti, institucionální výchova, výchovně vzdělávací proces, ideální osobnost vychovatele, konflikty a jejich řešení, důvěra vychovávaných k vychovatelům
Klíčová slova v angličtině
Tutor, adolescents, institutional education, educational proces, ideal personality educator, conflicts and their solutions, confidence educated to tutoors
Rozsah průvodní práce
150 s. (33 641 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bude deskripce osobnostního profilu pracovníka výchovy, který se zabývá resocializací delikventní mládeže. Předloženy budou výsledky šetření u vybraného vzorku mladistvých a pedagogických pracovníků ve VÚ Boletice, příčiny konfliktů mezi chlapci a vychovateli, řešení konfliktů vychovateli a představy respondentů o faktorech ovlivňujících důvěru chlapců k vychovatelům. Respondenty budou chlapci ve věku 16 až 17 let, kteří jsou aktuálně umístěni ve VÚ Boletice a vychovatelé ve věku 27 57 let, kteří aktuálně pracují s těmito chlapci. Šetření bude realizováno prostřednictvím nestandardizovaného rozhovoru, který bude zpracován samostatně pro chlapce a samostatně pro vychovatele ve VÚ Boletice. Záměrem práce bude zjistit konsonance a disonance v odpovědích respondentů u sledované problematiky. V závěru práce bude navrženo doporučení pedagogickým pracovníkům respondentům pro další práci s chlapci (respondenty).
Anotace v angličtině
The goal of this work will be to determine mental contents related to the concept of the ideal tutor at selected sample of adolescents and teachers in educational institution Bo-letice, causes conflicts between boys and educators, educators and conflict resolution ideas about factors influencing respondents confidence in the boys to educators. Respondents will bo boys aged 16 to 17years, who are in the educational institution Boletice at presen-tand tutors aged 27 57 years who currently work with these guys. This investigations will be caried out through non-standardized interview, which willl be prepared separately for the tutors of the institution Boletice. The outcome of the work will determine consonance in the replies by the respondents of the issue. In conclusion will be a proposal recommen-dations to teachers (respondents) for further work with the boys (respondents).
Klíčová slova
Vychovatel, adolescenti, institucionální výchova, výchovně vzdělávací proces, ideální osobnost vychovatele, konflikty a jejich řešení, důvěra vychovávaných k vychovatelům
Klíčová slova v angličtině
Tutor, adolescents, institutional education, educational proces, ideal personality educator, conflicts and their solutions, confidence educated to tutoors
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude zjistit psychické obsahy vztahující se k pojmu ideální vychovatel u vybraného vzorku mladistvých a pedagogických pracovníků ve VÚ Boletice, příčiny konfliktů mezi chlapci a vychovateli, řešení konfliktů vychovateli a představy respondentů o faktorech ovlivňujících důvěru chlapců k vychovatelům. Respondenty budou chlapci ve věku 16 až 17 let, kteří jsou aktuálně umístěni ve VÚ Boletice a vychovatelé ve věku 27 57 let, kteří aktuálně pracují s těmito chlapci. Šetření bude realizováno prostřednictvím nestandardizovaného rozhovoru, který bude zpracován samostatně pro chlapce a samostatně pro vychovatele ve VÚ Boletice. Záměrem práce bude zjistit konsonance a disonance v odpovědích respondentů u sledované problematiky. V závěru práce bude navrženo doporučení pedagogickým pracovníkům - respondentům pro další práci s chlapci respondenty.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude zjistit psychické obsahy vztahující se k pojmu ideální vychovatel u vybraného vzorku mladistvých a pedagogických pracovníků ve VÚ Boletice, příčiny konfliktů mezi chlapci a vychovateli, řešení konfliktů vychovateli a představy respondentů o faktorech ovlivňujících důvěru chlapců k vychovatelům. Respondenty budou chlapci ve věku 16 až 17 let, kteří jsou aktuálně umístěni ve VÚ Boletice a vychovatelé ve věku 27 57 let, kteří aktuálně pracují s těmito chlapci. Šetření bude realizováno prostřednictvím nestandardizovaného rozhovoru, který bude zpracován samostatně pro chlapce a samostatně pro vychovatele ve VÚ Boletice. Záměrem práce bude zjistit konsonance a disonance v odpovědích respondentů u sledované problematiky. V závěru práce bude navrženo doporučení pedagogickým pracovníkům - respondentům pro další práci s chlapci respondenty.
Seznam doporučené literatury
Atkinson, R. L., et. al.: Psychologie. Praha .Victoria publishing 1995.
Bakalář, P.: Psychologie v otázkách. Praha. Portál 1999.
Cohen, H.: Umění vyjednávat. Praha. Pragma 1998.
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha. Portál 2001.
Drapela, V. J.: Přehled teorií osobnosti. Praha. Portál 1997.
Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi. Praha. Portál 1997.
Holeček, V.: Aplikovaná psychologie pro učitele I. a II. Plzeň. ZČU 2001.
Jedlička, R., Koťa, J.: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha. Karolinum 1998.
Nakonečný, M.: Psychologie osobnosti. Praha. Avicenum 1997.
Říčan, P., Krejčířová, D. a kol.: Dětská klinická psychologie. Praha. Grada Publishing 1997.
Vágnerová, M.: Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha. UK Karolinum Praha 1997.
Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha. Portál 2004.
Seznam doporučené literatury
Atkinson, R. L., et. al.: Psychologie. Praha .Victoria publishing 1995.
Bakalář, P.: Psychologie v otázkách. Praha. Portál 1999.
Cohen, H.: Umění vyjednávat. Praha. Pragma 1998.
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha. Portál 2001.
Drapela, V. J.: Přehled teorií osobnosti. Praha. Portál 1997.
Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi. Praha. Portál 1997.
Holeček, V.: Aplikovaná psychologie pro učitele I. a II. Plzeň. ZČU 2001.
Jedlička, R., Koťa, J.: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha. Karolinum 1998.
Nakonečný, M.: Psychologie osobnosti. Praha. Avicenum 1997.
Říčan, P., Krejčířová, D. a kol.: Dětská klinická psychologie. Praha. Grada Publishing 1997.
Vágnerová, M.: Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha. UK Karolinum Praha 1997.
Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha. Portál 2004.