Diplomová práce prezentuje metodu CLIL jak z teoretického tak praktického hlediska. Práce metodu charakterizuje, zabývá se jejími principy, hlavními znaky a cíli. Zabývá se rolí učitele,vhodnými strategiemi a metodami, hodnocením. Diplomová práce obsahuje také pozorování skutečné výuky a následný výzkum. Výsledky výzkumu jsou součástí práce.
Anotace v angličtině
This thesis aims to present CLIL from both theoretical and practical perspective. It characterizes CLIL, discusses its principles, core features, main aims. It deals with the role of a CLIL teacher, it discusses teaching methods and strategies, and assessment too. The thesis includes author's observations of CLIL lessons and practical experiments in two schools. The thesis also summarizes and presents the results of the research.
Diplomová práce prezentuje metodu CLIL jak z teoretického tak praktického hlediska. Práce metodu charakterizuje, zabývá se jejími principy, hlavními znaky a cíli. Zabývá se rolí učitele,vhodnými strategiemi a metodami, hodnocením. Diplomová práce obsahuje také pozorování skutečné výuky a následný výzkum. Výsledky výzkumu jsou součástí práce.
Anotace v angličtině
This thesis aims to present CLIL from both theoretical and practical perspective. It characterizes CLIL, discusses its principles, core features, main aims. It deals with the role of a CLIL teacher, it discusses teaching methods and strategies, and assessment too. The thesis includes author's observations of CLIL lessons and practical experiments in two schools. The thesis also summarizes and presents the results of the research.
Diplomová práce má za úkol představit metodu CLIL jak z teoretického, tak z praktického hlediska. Součástí práce bude výzkum ve skutečné výuce s cílem zjistit, jaké metody a aktivity jsou vhodné pro výuku metodou CLIL, jaké problémy se mohou vyskytnout a jaká možná řešení jsou k dispozici. Vyhodnocení výuky bude provedeno na základě vlastního pozorování, pozorování ze strany neutrálního pozorovatele a také na základě analýzy produktů žáků.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce má za úkol představit metodu CLIL jak z teoretického, tak z praktického hlediska. Součástí práce bude výzkum ve skutečné výuce s cílem zjistit, jaké metody a aktivity jsou vhodné pro výuku metodou CLIL, jaké problémy se mohou vyskytnout a jaká možná řešení jsou k dispozici. Vyhodnocení výuky bude provedeno na základě vlastního pozorování, pozorování ze strany neutrálního pozorovatele a také na základě analýzy produktů žáků.
Seznam doporučené literatury
BENTLEY, Kay. Primary curriculum box: CLIL lessons and activities for young learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2009, 144 s. Cambridge copy collection. ISBN 978-052-1729-611.
BENTLEY, Kay. The TKT (teaching knowledge test) course: CLIL (content and language integrated learning) module. Cambridge: Cambridge University Press, 2010, iv, 124 s. Cambridge copy collection. ISBN 978-052-1157-339.
COYLE, Do, Philip HOOD a David MARSH. CLIL: content and language integrated learning. New York: Cambridge University Press, 2010, x, 173 p. Cambridge copy collection. ISBN 05-211-3021-2.
Integrovaná výuka cizího jazyka a odborného předmětu - CLIL. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2011. ISBN 978-80-87000-85-4.
NUNAN, David, Philip HOOD a David MARSH. Designing tasks for the communicative classroom: content and language integrated learning. New York: Cambridge University Press, 1989, x, 211 p. Cambridge copy collection. ISBN 05-213-7915-6.
SCRIVENER, Jim, Philip HOOD a David MARSH. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. 3rd ed. Oxford: Macmillan Education, 1995, x, 211 p. Cambridge copy collection. ISBN 978-023-0729-841.
ŠMÍDOVÁ, Tereza, Lenka TEJKALOVÁ a Naděžda VOJTKOVÁ. CLIL ve výuce: Jak zapojit cizí jazyky do vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-87652-57-2.
Seznam doporučené literatury
BENTLEY, Kay. Primary curriculum box: CLIL lessons and activities for young learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2009, 144 s. Cambridge copy collection. ISBN 978-052-1729-611.
BENTLEY, Kay. The TKT (teaching knowledge test) course: CLIL (content and language integrated learning) module. Cambridge: Cambridge University Press, 2010, iv, 124 s. Cambridge copy collection. ISBN 978-052-1157-339.
COYLE, Do, Philip HOOD a David MARSH. CLIL: content and language integrated learning. New York: Cambridge University Press, 2010, x, 173 p. Cambridge copy collection. ISBN 05-211-3021-2.
Integrovaná výuka cizího jazyka a odborného předmětu - CLIL. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2011. ISBN 978-80-87000-85-4.
NUNAN, David, Philip HOOD a David MARSH. Designing tasks for the communicative classroom: content and language integrated learning. New York: Cambridge University Press, 1989, x, 211 p. Cambridge copy collection. ISBN 05-213-7915-6.
SCRIVENER, Jim, Philip HOOD a David MARSH. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. 3rd ed. Oxford: Macmillan Education, 1995, x, 211 p. Cambridge copy collection. ISBN 978-023-0729-841.
ŠMÍDOVÁ, Tereza, Lenka TEJKALOVÁ a Naděžda VOJTKOVÁ. CLIL ve výuce: Jak zapojit cizí jazyky do vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-87652-57-2.