Bakalářská práce ?Metody oceňování v účetnictví a jejich vliv na hodnotu podniku? analyzuje varianty pro stanovení hodnoty podniku jak z hlediska teorie, tak i v praktickém příkladu. V první části je práce zaměřena na základy pro ocenění podniku, konkrétně na definici podniku, důvody ocenění, vymezení metod oceňování v účetnictví a metod oceňování podniku a postupů pro oceňování. Dále hlouběji charakterizuji jednotlivé metody ocenění, metody výnosové, majetkové a tržní a dále jejich hlubší členění. Poslední část je praktická a je zde pomocí vybraných metod stanovena hodnota konkrétní společnosti.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "Methods of valuation in accounting and their impact on the enterprise value" analyzes the options for fixing the value of the company in terms of both theory and practical example. In the first part the thesis is focused on the basics of business valuation - particularly on definition of the business, reasons of the valuation, demarcation of methods in accounting and methods of business valuation and its procedures. Furthermore, there is provided a deeper characteristic of particular valuation methods, yield methods for valuation property and the market and their further dividing. The last part of the thesis is practical and there is determined the value of a specific company by chosen methods of valuation.
Klíčová slova
Oceňování, hodnota, podnik, peněžní toky, metody
Klíčová slova v angličtině
Valuation, value, firm, cash flow, methods
Rozsah průvodní práce
55 965
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Metody oceňování v účetnictví a jejich vliv na hodnotu podniku? analyzuje varianty pro stanovení hodnoty podniku jak z hlediska teorie, tak i v praktickém příkladu. V první části je práce zaměřena na základy pro ocenění podniku, konkrétně na definici podniku, důvody ocenění, vymezení metod oceňování v účetnictví a metod oceňování podniku a postupů pro oceňování. Dále hlouběji charakterizuji jednotlivé metody ocenění, metody výnosové, majetkové a tržní a dále jejich hlubší členění. Poslední část je praktická a je zde pomocí vybraných metod stanovena hodnota konkrétní společnosti.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "Methods of valuation in accounting and their impact on the enterprise value" analyzes the options for fixing the value of the company in terms of both theory and practical example. In the first part the thesis is focused on the basics of business valuation - particularly on definition of the business, reasons of the valuation, demarcation of methods in accounting and methods of business valuation and its procedures. Furthermore, there is provided a deeper characteristic of particular valuation methods, yield methods for valuation property and the market and their further dividing. The last part of the thesis is practical and there is determined the value of a specific company by chosen methods of valuation.
Klíčová slova
Oceňování, hodnota, podnik, peněžní toky, metody
Klíčová slova v angličtině
Valuation, value, firm, cash flow, methods
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat význam a důvody oceňování podniku, jednotlivé metody zhodnotit a porovnat na vybrané společnosti.
Struktura:
1. Význam a metody oceňování podniku
2. Porovnání metod oceňování ve vybrané společnosti
3. Zhodnocení metod oceňování podniku
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat význam a důvody oceňování podniku, jednotlivé metody zhodnotit a porovnat na vybrané společnosti.
Struktura:
1. Význam a metody oceňování podniku
2. Porovnání metod oceňování ve vybrané společnosti
3. Zhodnocení metod oceňování podniku
Seznam doporučené literatury
1. COPELAND, T., KOLLER, T., MURRIN, J.: Stanovení hodnoty firem, Praha: Vicoria Publishing, 1993, 359 s. ISBN 80-85605-41-4
2. MAŘÍK, M. a kolektiv: Metody oceňování podniku, 1. vyd. Praha: Ekopress, s.r.o., 2003, 402 s. ISBN 80-86119-57-2
3. MAŘÍK, M.: Určování hodnoty firem, 1. vyd., Praha, Ekopress, 1998, 206 s. ISBN
80-86119-09-2
4. MAŘÍK, M. a kolektiv: Metody oceňování podniku, 2 upravené a rozšířené vydání, Praha: Ekopress, s.r.o, 2007, 492 s. ISBN 978-80-86929-32-3
Seznam doporučené literatury
1. COPELAND, T., KOLLER, T., MURRIN, J.: Stanovení hodnoty firem, Praha: Vicoria Publishing, 1993, 359 s. ISBN 80-85605-41-4
2. MAŘÍK, M. a kolektiv: Metody oceňování podniku, 1. vyd. Praha: Ekopress, s.r.o., 2003, 402 s. ISBN 80-86119-57-2
3. MAŘÍK, M.: Určování hodnoty firem, 1. vyd., Praha, Ekopress, 1998, 206 s. ISBN
80-86119-09-2
4. MAŘÍK, M. a kolektiv: Metody oceňování podniku, 2 upravené a rozšířené vydání, Praha: Ekopress, s.r.o, 2007, 492 s. ISBN 978-80-86929-32-3