Tato bakalářská práce se zabývá pohledem rodiny na výuku zobcové flétny v předškolních zařízeních.
Cílem je zjištění informovanosti rodičů o cílech, způsobu a náplni výuky, zároveň také zjištění jejich angažovanosti.
V teoretické části je za použití literárních zdrojů představena zobcová flétna a její historie, fyzický a duševní vývoj jedince v předškolním období. Uveden je kladný vliv na zdraví člověka. Dále pak jsou v této práci představeny hudební materiály vhodné pro výuku začátečníků ve hře na zobcovou flétnu.
Praktická část je věnována průzkumnému šetření a analýze získaných dat. Ke sběru dat je využita forma dotazníku. Ze zjištěných informací jsou stanoveny závěry a vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a family point of view on teaching fipple flute in preschools.
The aim is to find out how the parents are informed about the objectives, methods and content of the education, as well how much they are involved.
In the theoretical part using literary sources, I talk about the fipple flute, its history and about physical and mental development of preschool kids. I also mention positive impact that playing fipple flute has on human health. Furthermore I present musical material suitable for teaching beginners to play fipple flute.
In the practical part I deal with research and analysis of collected data. I used a questionnaire to get information from the respondents. The results of the research are depicted in the conclusion.
Klíčová slova
zobcová flétna, mateřská škola, předškolní, zájmové vzdělávání, rodiče
Klíčová slova v angličtině
fipple flute, kindergarten, preschool, education of interest, parents
Rozsah průvodní práce
56 s. (60 887 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá pohledem rodiny na výuku zobcové flétny v předškolních zařízeních.
Cílem je zjištění informovanosti rodičů o cílech, způsobu a náplni výuky, zároveň také zjištění jejich angažovanosti.
V teoretické části je za použití literárních zdrojů představena zobcová flétna a její historie, fyzický a duševní vývoj jedince v předškolním období. Uveden je kladný vliv na zdraví člověka. Dále pak jsou v této práci představeny hudební materiály vhodné pro výuku začátečníků ve hře na zobcovou flétnu.
Praktická část je věnována průzkumnému šetření a analýze získaných dat. Ke sběru dat je využita forma dotazníku. Ze zjištěných informací jsou stanoveny závěry a vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a family point of view on teaching fipple flute in preschools.
The aim is to find out how the parents are informed about the objectives, methods and content of the education, as well how much they are involved.
In the theoretical part using literary sources, I talk about the fipple flute, its history and about physical and mental development of preschool kids. I also mention positive impact that playing fipple flute has on human health. Furthermore I present musical material suitable for teaching beginners to play fipple flute.
In the practical part I deal with research and analysis of collected data. I used a questionnaire to get information from the respondents. The results of the research are depicted in the conclusion.
Klíčová slova
zobcová flétna, mateřská škola, předškolní, zájmové vzdělávání, rodiče
Klíčová slova v angličtině
fipple flute, kindergarten, preschool, education of interest, parents
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Stanovení cíle, obsahu práce a výzkumných hypotéz
3. Vytvoření osnovy (září 2013)
4. Vypracování teoretické a praktické části (zima 2013/14)
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
6. Odevzdání bakalářské práce (dle harmonogramu UJEP)
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Stanovení cíle, obsahu práce a výzkumných hypotéz
3. Vytvoření osnovy (září 2013)
4. Vypracování teoretické a praktické části (zima 2013/14)
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
6. Odevzdání bakalářské práce (dle harmonogramu UJEP)
Seznam doporučené literatury
DANIEL, L. Kouzelná píšťalka. MUSIC CHEB, 1996.
HAUWE, P. van. Hudební školka I. - IV.
HAWTHORN, P. Moje první zobcová flétna. Praha: Svojtka Co, 2000.
HLAVATÁ, I. Hrátky s flétnou, písničkami a pastelkami. Kladno: Vladimír Bareš, 1997.
KOUTNÍKOVÁ, K. Hrajeme na zobcovou flétnu. Praha: Portál, 2003.
KVAPILOVI, J. a E. Flautoškola 1: Metodický sešit pro učitele. Praha: WinGra, 2003.
KVAPILOVI, J. a E. Flautoškola 1: Učebnice hry na sopránovou flétnu. Praha: WinGra, 2003.
POHUNEK, P., SVOBODOVÁ, T. Průduškové astma v dětském věku. Praha: Maxdorf, 2007.
POHUNEK, P., SVOBODOVÁ, T. Průduškové astma v dětském věku. Praha: Maxdorf, 2007.
PŘIKRYLOVÁ, M., PŘIKRYLOVÁ, G., Barevné kamínky: Hrajeme si s flétnou a kamarády tóny, Kroměžíž: Plus, 2009
SEDLÁK, F. Základy hudební psychologie. Praha:SNP, 1990
STEINMANNOVÁ, M. Rádce rodičům dětí s alergiemi a astmatem. Ostrava: Sfinga, 1993
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000
ŽILKA, V. Veselé pískání, zdravé dýchání. Praha: Panton, s.r.o. 1995
HOLAS, M. Metody a techniky výzkumu v hudební výchově. Praha: SPN 1987.
Seznam doporučené literatury
DANIEL, L. Kouzelná píšťalka. MUSIC CHEB, 1996.
HAUWE, P. van. Hudební školka I. - IV.
HAWTHORN, P. Moje první zobcová flétna. Praha: Svojtka Co, 2000.
HLAVATÁ, I. Hrátky s flétnou, písničkami a pastelkami. Kladno: Vladimír Bareš, 1997.
KOUTNÍKOVÁ, K. Hrajeme na zobcovou flétnu. Praha: Portál, 2003.
KVAPILOVI, J. a E. Flautoškola 1: Metodický sešit pro učitele. Praha: WinGra, 2003.
KVAPILOVI, J. a E. Flautoškola 1: Učebnice hry na sopránovou flétnu. Praha: WinGra, 2003.
POHUNEK, P., SVOBODOVÁ, T. Průduškové astma v dětském věku. Praha: Maxdorf, 2007.
POHUNEK, P., SVOBODOVÁ, T. Průduškové astma v dětském věku. Praha: Maxdorf, 2007.
PŘIKRYLOVÁ, M., PŘIKRYLOVÁ, G., Barevné kamínky: Hrajeme si s flétnou a kamarády tóny, Kroměžíž: Plus, 2009
SEDLÁK, F. Základy hudební psychologie. Praha:SNP, 1990
STEINMANNOVÁ, M. Rádce rodičům dětí s alergiemi a astmatem. Ostrava: Sfinga, 1993
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000
ŽILKA, V. Veselé pískání, zdravé dýchání. Praha: Panton, s.r.o. 1995
HOLAS, M. Metody a techniky výzkumu v hudební výchově. Praha: SPN 1987.