Cílem této bakalářské práce je v teoretické části seznámit čtenáře se čtyřmi základními tématy, která souvisí s naší bakalářskou prací. Informujeme v nich o metodice výzkumu, kterou jsme zvolili, dále pečlivě popisujeme faktory ovlivňující naší cílovou skupinu. Věnujeme se charakteristice mladšího školního věku a všem změnám, které toto období sebou přináší. Zmiňujeme se i o správné a efektivní komunikaci s touto cílovou skupinou. Poslední kapitola teoretické části pojednává o hudbě a pohybu obecně. Praktická část čtenáře seznamuje s klubem Světluška, jeho posláním a možnostmi, které svým klientům nabízí. Je zde ukázka lekcí a zásobník her, ze kterých jsme vycházely a vyzkoušely je společně s dětmi. Předpokladem naší práce je na základě pozorování a rozhovoru dokázat pozitivní vliv hudebně pohybových činností na děti mladšího školního věku v klubu Světluška.
Anotace v angličtině
The aim of the theoretical part of the bachelor´s thesis is to introduce to the readers four basic topics which relate to this bachelor´s thesis. The readers are informed about the chosen research methodology. Furthermore, the factors affecting our target group are diligently described. The attention is paid to the characterization of the primary school age and all changes which this particular period brings. It is mentioned the correct and efficient communication with the target group. The last part of the theoretical part generally concerns music and movement. The practical part introduces The Club Světluška - its role and possibilities which The Club offers to the clients. It is given the example of the lessons and the list of games which were patterned on and played with children. The hypothesis of this work is to prove a positive influence of musical movement activities on the primary school aged children in The Club Světluška. The hypothesis is based on an observation and dialogue.
Klíčová slova
Klíčová slova: mladší školní věk, hudba, pohyb, hry
Klíčová slova v angličtině
Key words: primary school age, music, movement, games
Rozsah průvodní práce
35 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je v teoretické části seznámit čtenáře se čtyřmi základními tématy, která souvisí s naší bakalářskou prací. Informujeme v nich o metodice výzkumu, kterou jsme zvolili, dále pečlivě popisujeme faktory ovlivňující naší cílovou skupinu. Věnujeme se charakteristice mladšího školního věku a všem změnám, které toto období sebou přináší. Zmiňujeme se i o správné a efektivní komunikaci s touto cílovou skupinou. Poslední kapitola teoretické části pojednává o hudbě a pohybu obecně. Praktická část čtenáře seznamuje s klubem Světluška, jeho posláním a možnostmi, které svým klientům nabízí. Je zde ukázka lekcí a zásobník her, ze kterých jsme vycházely a vyzkoušely je společně s dětmi. Předpokladem naší práce je na základě pozorování a rozhovoru dokázat pozitivní vliv hudebně pohybových činností na děti mladšího školního věku v klubu Světluška.
Anotace v angličtině
The aim of the theoretical part of the bachelor´s thesis is to introduce to the readers four basic topics which relate to this bachelor´s thesis. The readers are informed about the chosen research methodology. Furthermore, the factors affecting our target group are diligently described. The attention is paid to the characterization of the primary school age and all changes which this particular period brings. It is mentioned the correct and efficient communication with the target group. The last part of the theoretical part generally concerns music and movement. The practical part introduces The Club Světluška - its role and possibilities which The Club offers to the clients. It is given the example of the lessons and the list of games which were patterned on and played with children. The hypothesis of this work is to prove a positive influence of musical movement activities on the primary school aged children in The Club Světluška. The hypothesis is based on an observation and dialogue.
Klíčová slova
Klíčová slova: mladší školní věk, hudba, pohyb, hry
Klíčová slova v angličtině
Key words: primary school age, music, movement, games
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a studium odborné literatury
2. Pravidelné konzultace s vedoucím
3. Návrh osnovy,vypracování tezí
4. Zpracování kapitol teoretické části
5. Návrh a vypracování praktické části
6. Předložení bakalářské práce vedoucímu
7. Odevzdání bakalářské páce
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a studium odborné literatury
2. Pravidelné konzultace s vedoucím
3. Návrh osnovy,vypracování tezí
4. Zpracování kapitol teoretické části
5. Návrh a vypracování praktické části
6. Předložení bakalářské práce vedoucímu
7. Odevzdání bakalářské páce
Seznam doporučené literatury
JENČKOVÁ,E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové 2002 ISBN 80-903115-7-1
D´ANDREA,F. Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování. Praha 1998 ISBN 80-7178-232-7
VÁŇOVÁ,H. Hudební tvořivost žáků mladšího školního věku. Praha Supraphon 1989 ISBN 80-7058-149-2
REICHELL,J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Grada 2009 ISBN 978-80-247-3006-6
FERJENČÍK,J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Portál 2000 ISBN 80-7178-367-6
ŘÍČAN,P. Cesta životem. Grada 2010
PRŮCHA,J. Dětská řeč a komunikace:poznatky vývojové psycholingvistiky.Grada 2011 ISBN 978-80-247-3603-7
VÁGNEROVÁ,M. Vývojová psychologie I. Praha:Portál 2000 ISBN 80-7178-308-0
Seznam doporučené literatury
JENČKOVÁ,E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové 2002 ISBN 80-903115-7-1
D´ANDREA,F. Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování. Praha 1998 ISBN 80-7178-232-7
VÁŇOVÁ,H. Hudební tvořivost žáků mladšího školního věku. Praha Supraphon 1989 ISBN 80-7058-149-2
REICHELL,J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Grada 2009 ISBN 978-80-247-3006-6
FERJENČÍK,J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Portál 2000 ISBN 80-7178-367-6
ŘÍČAN,P. Cesta životem. Grada 2010
PRŮCHA,J. Dětská řeč a komunikace:poznatky vývojové psycholingvistiky.Grada 2011 ISBN 978-80-247-3603-7
VÁGNEROVÁ,M. Vývojová psychologie I. Praha:Portál 2000 ISBN 80-7178-308-0