Diplomová práce s názvem Přístupy ke zprostředkování výtvarného umění v galerijní instituci se věnuje aktuálním otázkám zprostředkování umění. Zaměřuje se na význam a metody zprostředkování ve vztahu k současného umění, na osobnost galerijního pedagoga a jeho postavení vůči kurátorovi výstav i na otázku, jaké možnosti a metody využívá galerie při zprostředkování umění dnešnímu divákovi. Dále porovnává doprovodné a edukační programy několika vybraných galerijních institucí v České republice a v neposlední řadě představuje různé možnosti zprostředkování umění na konkrétních příkladech z praxe.
Anotace v angličtině
The thesis named Approaches of mediating fine art in gallery institution is based on actual issues of mediating fine art. It's focused on importance and methods of mediation in relationship with contemporary art, on gallery educator and meaning of it besides curator of exhibition and on the question about options and methods used by gallery in mediating fine arts to contemporary visitor. Thesis also compare accompanying and educational programs in some of selected gallery institutions in Czech Republic and also presents various options of mediation art on concrete examples.
Klíčová slova
zprostředkování umění, galerijní pedagogika, galerie, muzeum, galerijní animace, vnímání uměleckého díla, současné umění.
Klíčová slova v angličtině
mediation of fine arts, gallery education, gallery, museum, gallery animation, the perception of a work of art, contemporary art
Rozsah průvodní práce
106 s. (160 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Přístupy ke zprostředkování výtvarného umění v galerijní instituci se věnuje aktuálním otázkám zprostředkování umění. Zaměřuje se na význam a metody zprostředkování ve vztahu k současného umění, na osobnost galerijního pedagoga a jeho postavení vůči kurátorovi výstav i na otázku, jaké možnosti a metody využívá galerie při zprostředkování umění dnešnímu divákovi. Dále porovnává doprovodné a edukační programy několika vybraných galerijních institucí v České republice a v neposlední řadě představuje různé možnosti zprostředkování umění na konkrétních příkladech z praxe.
Anotace v angličtině
The thesis named Approaches of mediating fine art in gallery institution is based on actual issues of mediating fine art. It's focused on importance and methods of mediation in relationship with contemporary art, on gallery educator and meaning of it besides curator of exhibition and on the question about options and methods used by gallery in mediating fine arts to contemporary visitor. Thesis also compare accompanying and educational programs in some of selected gallery institutions in Czech Republic and also presents various options of mediation art on concrete examples.
Klíčová slova
zprostředkování umění, galerijní pedagogika, galerie, muzeum, galerijní animace, vnímání uměleckého díla, současné umění.
Klíčová slova v angličtině
mediation of fine arts, gallery education, gallery, museum, gallery animation, the perception of a work of art, contemporary art
Zásady pro vypracování
1. Studium doporučené literatury, ostatních pramenů, internetové rešerše
2. Praktické mapovaní zprostředkujích programů v galerijních institucích
3. Realizace vlastního projektu a teoretické reflexe
Zásady pro vypracování
1. Studium doporučené literatury, ostatních pramenů, internetové rešerše
2. Praktické mapovaní zprostředkujích programů v galerijních institucích
3. Realizace vlastního projektu a teoretické reflexe
Seznam doporučené literatury
1. HOFFMANN, Jens (ed). The Studio. Documents of Contemporary Art. Whitechapel London, 2012
2. HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1998
3. HORÁČEK, R. a KŘEPELA, P. (eds). Veřejný diskurz vtvarného umění. Brno: Masarykova univerzita, 2010
4. KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Praha: Argo, 2000
5. KORECKÝ, David (ed). Médium kurátor: Role kurátora v současné umění. Praha: Agite/Fra, 2009
6. MARINCOLA, Paula (ed). Curating Now: Imaginative practice, public responsibility. Philadelphia: Philadelphia Exhibitions Initiative, 2001
7. O'DOHERTY, Brian. Inside the White Cube: the ideology of the Gallery Space. Berkeley: University of California Press, 1999
8. O'NEIL, P. and WILSON, M. (eds). Curating and the educational turn. London: Open Editions, 2010
Seznam doporučené literatury
1. HOFFMANN, Jens (ed). The Studio. Documents of Contemporary Art. Whitechapel London, 2012
2. HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1998
3. HORÁČEK, R. a KŘEPELA, P. (eds). Veřejný diskurz vtvarného umění. Brno: Masarykova univerzita, 2010
4. KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Praha: Argo, 2000
5. KORECKÝ, David (ed). Médium kurátor: Role kurátora v současné umění. Praha: Agite/Fra, 2009
6. MARINCOLA, Paula (ed). Curating Now: Imaginative practice, public responsibility. Philadelphia: Philadelphia Exhibitions Initiative, 2001
7. O'DOHERTY, Brian. Inside the White Cube: the ideology of the Gallery Space. Berkeley: University of California Press, 1999
8. O'NEIL, P. and WILSON, M. (eds). Curating and the educational turn. London: Open Editions, 2010