Tématem bakalářské práce jsou vizuální preference masové kultury sledované prostřednictvím virálních videí šířených uživateli sociálních sítí. Práce se soustředí na rozbor motivů, které je možné ve virálních videích vysledovat a které jsou v rámci této kultury stereotypně opakovány a nadužívány. Vyjadřovací klišé a stereotypy, na kterých ulpívá masová kultura, se stávají podnětem k vytvoření autorského videa s kritickým podtextem. Autorské video, pojaté jako návod k tomu, jak uspět při tvorbě videa, jež bude umístěno na sociální síť za účelem být virální, nese prvky ironie, nadsázky.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to determine the visual preferences of mass culture. These preferences are monitored through viral videos shared on social networks. The thesis analyzes the themes that are commonly seen in viral videos on the internet and that are stereotypically repeated and overused within this culture. The expression clichés and stereotypes that mass culture sticks to would become an impulse to create an author's video with critical allusion. The author's video takes the form of a guide to how to succeed in creating videos that would be placed on the social network to become viral. It carries elements of irony and hyperbole.
Klíčová slova
Viralita, internet, sociální sítě, masová kultura, video, vizuální preference
Klíčová slova v angličtině
Virality, internet, social networks, mass culture, video, visual preferences
Rozsah průvodní práce
42 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce jsou vizuální preference masové kultury sledované prostřednictvím virálních videí šířených uživateli sociálních sítí. Práce se soustředí na rozbor motivů, které je možné ve virálních videích vysledovat a které jsou v rámci této kultury stereotypně opakovány a nadužívány. Vyjadřovací klišé a stereotypy, na kterých ulpívá masová kultura, se stávají podnětem k vytvoření autorského videa s kritickým podtextem. Autorské video, pojaté jako návod k tomu, jak uspět při tvorbě videa, jež bude umístěno na sociální síť za účelem být virální, nese prvky ironie, nadsázky.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to determine the visual preferences of mass culture. These preferences are monitored through viral videos shared on social networks. The thesis analyzes the themes that are commonly seen in viral videos on the internet and that are stereotypically repeated and overused within this culture. The expression clichés and stereotypes that mass culture sticks to would become an impulse to create an author's video with critical allusion. The author's video takes the form of a guide to how to succeed in creating videos that would be placed on the social network to become viral. It carries elements of irony and hyperbole.
Klíčová slova
Viralita, internet, sociální sítě, masová kultura, video, vizuální preference
Klíčová slova v angličtině
Virality, internet, social networks, mass culture, video, visual preferences
Zásady pro vypracování
1. Volba tématu bakalářské práce a vymezení základních pojmů 2. Studium odborné literatury 3.Vypracování teoretické části 4. Tvorba praktické části
Zásady pro vypracování
1. Volba tématu bakalářské práce a vymezení základních pojmů 2. Studium odborné literatury 3.Vypracování teoretické části 4. Tvorba praktické části
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2005, 111 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 80-726-1129-1.
STUCHLÍK, Petr a Martin DVOŘÁČEK. Reklama na Internetu. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2002, 226 s. ISBN 80-247-0201-0.
KULKA, Tomaš. Umění a kýč. 2. vyd. Praha: Torst, 2000, 292 s. ISBN 80-721-5128-2.
STURKEN, Marita a Lisa CARTWRIGHT. Studia vizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 471 s. ISBN 978-80-7367-556-1.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2005, 111 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 80-726-1129-1.
STUCHLÍK, Petr a Martin DVOŘÁČEK. Reklama na Internetu. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2002, 226 s. ISBN 80-247-0201-0.
KULKA, Tomaš. Umění a kýč. 2. vyd. Praha: Torst, 2000, 292 s. ISBN 80-721-5128-2.
STURKEN, Marita a Lisa CARTWRIGHT. Studia vizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 471 s. ISBN 978-80-7367-556-1.