Diplomová práce s názvem ?Vliv výchovného stylu rodiny orientační na výskyt patologických jevů v rodině prokreační? je zaměřena na zmapování rizikových oblastí v rodině orientační, které jsou výchovou přenášeny do rodiny prokreační. V teoretické části jsou popsány kapitoly výchova, rodina a patologické jevy, které se v rodině vyskytují nejčastěji. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem. Tento výzkum je zaznamenán v archu RVZD pomocí kterého bylo možné sledovat rizikové oblasti v rodině, které jsou strukturovány do devíti indikátorů. V závěru práce se nalézá vyhodnocení všech oblastí, které se ve zkoumaných rodinách jevily jako rizikové.
Anotace v angličtině
The thesis titled "Influence of parenting style in elementary family on the occurrence of pathological phenomenons in the secondary family." is focused on mapping risk areas in the elementary family, which are transmitted to the secondary family. The theoretical part describes the following chapters: education, family and pathological phenomena that occur most frequently in the family. The practical part consists of qualitative research. This research is reported in the sheet: "Deciding in the interests of the child" (RVZD) with which can be monitored risk areas in the family that are structured into nine indicators. In conclusion, the evaluation finds all areas in the surveyed families that seems risky.
Diplomová práce s názvem ?Vliv výchovného stylu rodiny orientační na výskyt patologických jevů v rodině prokreační? je zaměřena na zmapování rizikových oblastí v rodině orientační, které jsou výchovou přenášeny do rodiny prokreační. V teoretické části jsou popsány kapitoly výchova, rodina a patologické jevy, které se v rodině vyskytují nejčastěji. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem. Tento výzkum je zaznamenán v archu RVZD pomocí kterého bylo možné sledovat rizikové oblasti v rodině, které jsou strukturovány do devíti indikátorů. V závěru práce se nalézá vyhodnocení všech oblastí, které se ve zkoumaných rodinách jevily jako rizikové.
Anotace v angličtině
The thesis titled "Influence of parenting style in elementary family on the occurrence of pathological phenomenons in the secondary family." is focused on mapping risk areas in the elementary family, which are transmitted to the secondary family. The theoretical part describes the following chapters: education, family and pathological phenomena that occur most frequently in the family. The practical part consists of qualitative research. This research is reported in the sheet: "Deciding in the interests of the child" (RVZD) with which can be monitored risk areas in the family that are structured into nine indicators. In conclusion, the evaluation finds all areas in the surveyed families that seems risky.
Práce bude rozdělena na dvě části. První část poskytne teoretické zarámování textu, zatímco druhá část bude praktická se zaměřením na výzkum patologických jevů ve vybraných rodinách. Cílem práce je zjistit charakter patologických jevů v prokreační rodině, jež vznikají v důsledku působení orientační rodiny. Předpokladem je, že v prokreačních rodinách existují patologické jevy, které jsou do ní přenášeny v důsledku vlivu rodiny orientační.
V první teoreticko-metodologické kapitole bude nejdříve představena teorie rodiny a výchovné styly. Právě výchovné styly mohou předznamenávat výskyt patologických jevů v chování jedince. Následně bude představena problematika patologických jevů, jejich typologie a klasifikace.
Druhá část práce bude praktická a bude založena na rozhovorech a kazuistikách s vybraným vzorkem respondentů. Po realizaci výzkumu bude následovat jeho vyhodnocení, jehož úkolem bude odhalit vztahy mezi ne/existencí patologických jevů mezi orientační a prokreační rodinou.
Zásady pro vypracování
Práce bude rozdělena na dvě části. První část poskytne teoretické zarámování textu, zatímco druhá část bude praktická se zaměřením na výzkum patologických jevů ve vybraných rodinách. Cílem práce je zjistit charakter patologických jevů v prokreační rodině, jež vznikají v důsledku působení orientační rodiny. Předpokladem je, že v prokreačních rodinách existují patologické jevy, které jsou do ní přenášeny v důsledku vlivu rodiny orientační.
V první teoreticko-metodologické kapitole bude nejdříve představena teorie rodiny a výchovné styly. Právě výchovné styly mohou předznamenávat výskyt patologických jevů v chování jedince. Následně bude představena problematika patologických jevů, jejich typologie a klasifikace.
Druhá část práce bude praktická a bude založena na rozhovorech a kazuistikách s vybraným vzorkem respondentů. Po realizaci výzkumu bude následovat jeho vyhodnocení, jehož úkolem bude odhalit vztahy mezi ne/existencí patologických jevů mezi orientační a prokreační rodinou.
Seznam doporučené literatury
Koukolík, F., Drtilová, J,. Vzpoura deprivantů, Praha: Makropulos, 1996. ISBN80-901776-8-9.
Fischer, S., Škoda, J., Sociální patologie, Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.
Trapková, L., Chvála, V., Rodinná terapie psychosomatických poruch, Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-889-9.
Sobotková, I., Psychologie rodiny, 2. Vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-250-8.
Bechyňová, V,. Konvičková, M,. Sanace rodiny, Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-392-5.
Vágnerová, M,. Psychopatologie pro pomáhající profese, 4. Vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.
Lovasová, L,. Rodinné vztahy, Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. ISBN 80-86991-66-
0.
Seznam doporučené literatury
Koukolík, F., Drtilová, J,. Vzpoura deprivantů, Praha: Makropulos, 1996. ISBN80-901776-8-9.
Fischer, S., Škoda, J., Sociální patologie, Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.
Trapková, L., Chvála, V., Rodinná terapie psychosomatických poruch, Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-889-9.
Sobotková, I., Psychologie rodiny, 2. Vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-250-8.
Bechyňová, V,. Konvičková, M,. Sanace rodiny, Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-392-5.
Vágnerová, M,. Psychopatologie pro pomáhající profese, 4. Vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.
Lovasová, L,. Rodinné vztahy, Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. ISBN 80-86991-66-
0.