Bakalářská práce je členěna na dvě části. V teoretické části budou popsány sociálně patologické jevy, jejich vymezení, etiologie, prevalence a bude zaměřena na sociálně patologické jevy u dětí a mládeže. Empirická část práce bude řešena formou obsahové analýzy dokumentů. Bude srovnávat minimální preventivní programy vybraných škol a analyzovat výskyt sociálně patologických jevů na daných školách a jejich shody a rozdíly. Cílem práce bude postihnout škálu sociálně patologických jevů, které se vyskytují na vybraných základních školách.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is divided into two parts. In the teoretical part will be described socio-pathological phenomena, their definition, etiology and ocurrence. This part will be focused on children in the primary schools. Practical part will be solved as analysis of documents. It will be comparation of minimum preventive programs on selected schools and analysis of occurence of socio-pathological phenomena, their similarities and differences. Object of the practical part will be find out the occurrence of socio-pathological phenomena on the selected primary schools.
Klíčová slova
Sociálně patologické jevy, prevence, minimální preventivní program
Klíčová slova v angličtině
Socio-pathological phenomena, prevention, minimum preventive program
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je členěna na dvě části. V teoretické části budou popsány sociálně patologické jevy, jejich vymezení, etiologie, prevalence a bude zaměřena na sociálně patologické jevy u dětí a mládeže. Empirická část práce bude řešena formou obsahové analýzy dokumentů. Bude srovnávat minimální preventivní programy vybraných škol a analyzovat výskyt sociálně patologických jevů na daných školách a jejich shody a rozdíly. Cílem práce bude postihnout škálu sociálně patologických jevů, které se vyskytují na vybraných základních školách.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is divided into two parts. In the teoretical part will be described socio-pathological phenomena, their definition, etiology and ocurrence. This part will be focused on children in the primary schools. Practical part will be solved as analysis of documents. It will be comparation of minimum preventive programs on selected schools and analysis of occurence of socio-pathological phenomena, their similarities and differences. Object of the practical part will be find out the occurrence of socio-pathological phenomena on the selected primary schools.
Klíčová slova
Sociálně patologické jevy, prevence, minimální preventivní program
Klíčová slova v angličtině
Socio-pathological phenomena, prevention, minimum preventive program
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část
V teoretické části budou popsány sociálně patologické jevy, jejich vymezení, etiologie, prevalence a bude zaměřena na sociálně patologické jevy u dětí a mládeže. Dále se bude práce věnovat prevenci sociálně patologických jevů a jejími druhy a základními principy. Na závěr bude popsáno legislativní zakotvení prevence sociálně patologických jevů ve školách.
2. Empirická část
Empirická část práce bude řešena formou obsahové analýzy dokumentů. Bude srovnávat minimální preventivní programy vybraných škol a analyzovat výskyt SPJ na daných školách a jejich shody a rozdíly.
3. Cílem práce bude postihnout škálu sociálně patologických jevů, které se vyskytují na vybraných základních školách, a metod prevence sociálně patologických jevů, které jsou na těchto školách praktikovány.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část
V teoretické části budou popsány sociálně patologické jevy, jejich vymezení, etiologie, prevalence a bude zaměřena na sociálně patologické jevy u dětí a mládeže. Dále se bude práce věnovat prevenci sociálně patologických jevů a jejími druhy a základními principy. Na závěr bude popsáno legislativní zakotvení prevence sociálně patologických jevů ve školách.
2. Empirická část
Empirická část práce bude řešena formou obsahové analýzy dokumentů. Bude srovnávat minimální preventivní programy vybraných škol a analyzovat výskyt SPJ na daných školách a jejich shody a rozdíly.
3. Cílem práce bude postihnout škálu sociálně patologických jevů, které se vyskytují na vybraných základních školách, a metod prevence sociálně patologických jevů, které jsou na těchto školách praktikovány.
Seznam doporučené literatury
BLAHOSLAV, K., HRONCOVÁ, J. a kol.: Sociální patologie. GAUDEAMUS, Hradec Králové 2010. s. 325. ISBN 978-80-7435-080-1.
FISHER, S; ŠKODA, J. Sociální patologie : analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 224 s. ISBN 978-80-247-2781-3.
KALINA, K. aj. Drogy a drogové závislosti.1.a 2. díl. Úřad vlády ČR, 2003. ISBN 80-86734-05-6.
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 336 s.ISBN 80-7178-226-2.
NEŠPOR, K., CSÉMY, L., PERNICOVÁ, H. Jak zůstat fit a předejít závislostem. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-299-8
ŘEZNÍČEK, I. Metody sociální práce. Sociologické nakladatelství, Praha 1994.
ISBN 80-85850-00-1.
Vyhláška 72/2005 Sb o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
Seznam doporučené literatury
BLAHOSLAV, K., HRONCOVÁ, J. a kol.: Sociální patologie. GAUDEAMUS, Hradec Králové 2010. s. 325. ISBN 978-80-7435-080-1.
FISHER, S; ŠKODA, J. Sociální patologie : analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 224 s. ISBN 978-80-247-2781-3.
KALINA, K. aj. Drogy a drogové závislosti.1.a 2. díl. Úřad vlády ČR, 2003. ISBN 80-86734-05-6.
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 336 s.ISBN 80-7178-226-2.
NEŠPOR, K., CSÉMY, L., PERNICOVÁ, H. Jak zůstat fit a předejít závislostem. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-299-8
ŘEZNÍČEK, I. Metody sociální práce. Sociologické nakladatelství, Praha 1994.
ISBN 80-85850-00-1.
Vyhláška 72/2005 Sb o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.