Dramatické umění zaujímá ve filosofii Arthura Schopenhauera, Friedricha Schellinga i Georga Wilhelma Friedricha Hegela významné místo. Cílem bakalářské práce je propojit myšlenky o divadle se základními prvky jejich filosofie u každé z nich. Zároveň objasním, proč tento druh umění považují za důležitý. Při psaní budu používat primární i sekundární literaturu.
Annotation in English
The dramatic art occupies an important place in philosophy of Arthur Schopenhauer, Friedrich Schelling and Georg Wilhelm Friedrich Hegel. Aim of this theses is connect thein ideas about a theater with the central components of thein philosophy. I will explain why this kind of art Theky consider to be important. I will use both literature primary and secondary too.
Keywords
Dramatické umění, estetika, filosofie, Hegel, Schelling, Schopenhauer.
Dramatické umění zaujímá ve filosofii Arthura Schopenhauera, Friedricha Schellinga i Georga Wilhelma Friedricha Hegela významné místo. Cílem bakalářské práce je propojit myšlenky o divadle se základními prvky jejich filosofie u každé z nich. Zároveň objasním, proč tento druh umění považují za důležitý. Při psaní budu používat primární i sekundární literaturu.
Annotation in English
The dramatic art occupies an important place in philosophy of Arthur Schopenhauer, Friedrich Schelling and Georg Wilhelm Friedrich Hegel. Aim of this theses is connect thein ideas about a theater with the central components of thein philosophy. I will explain why this kind of art Theky consider to be important. I will use both literature primary and secondary too.
Keywords
Dramatické umění, estetika, filosofie, Hegel, Schelling, Schopenhauer.
Tématem práce bude teorie dramatického umění v německé klasické filosofii (Schelling, Hegel) a u Schopenhauera. Student provede analýzu příslušných primárních textů těchto autorů a jejich interpretaci v širším filosoficko-estetickém kontextu. Metoda: analýza a interpretace primárních a sekundárních textů.
Předběžná struktura práce:
1. úvod
2. dramatické umění podle Schellinga
3. dramatické umění podle Hegela
4. dramatické umění podle Schopenhauera
5. závěr
Research Plan
Tématem práce bude teorie dramatického umění v německé klasické filosofii (Schelling, Hegel) a u Schopenhauera. Student provede analýzu příslušných primárních textů těchto autorů a jejich interpretaci v širším filosoficko-estetickém kontextu. Metoda: analýza a interpretace primárních a sekundárních textů.
Předběžná struktura práce:
1. úvod
2. dramatické umění podle Schellinga
3. dramatické umění podle Hegela
4. dramatické umění podle Schopenhauera
5. závěr
Recommended resources
F. W. J. Schelling: The Philosophy of Art, University of Minnesota Press, Minneapolis, 1989.
G. W. F. Hegel: Estetika sv. I, II, Odeon, Praha 1966.
A. Schopenhauer: Svět jako vůle a představa, Nová tiskárna Pelhřimov, 1996.
A. Závodský, Z. Srna: Úvod do divadelní vědy, Univerzita J.E. Purkyně, Brno, 1972.
L. Major (ed.): Myšlení o divadle I, Herrmann a synové, Praha, 1993.
M. Petříček (ed.): Myšlení o divadle II, Herrmann a synové, Praha, 1993.
Recommended resources
F. W. J. Schelling: The Philosophy of Art, University of Minnesota Press, Minneapolis, 1989.
G. W. F. Hegel: Estetika sv. I, II, Odeon, Praha 1966.
A. Schopenhauer: Svět jako vůle a představa, Nová tiskárna Pelhřimov, 1996.
A. Závodský, Z. Srna: Úvod do divadelní vědy, Univerzita J.E. Purkyně, Brno, 1972.
L. Major (ed.): Myšlení o divadle I, Herrmann a synové, Praha, 1993.
M. Petříček (ed.): Myšlení o divadle II, Herrmann a synové, Praha, 1993.