- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Kurz asertivního chování (Výukový komiks pro žáky I. stupně ZŠ - asertivita a hendikepovaní v našem okolí)
Hlavní téma v angličtině
The course assertively of behaviour
(Educational comic for primary school pupils of the first degree - assertiveness and handicapped in our neighborhood)
Název dle studenta
Kurz asertivního chování
Název dle studenta v angličtině
-
Souběžný název
-
Podnázev
Výukový komiks pro žáky I. stupně ZŠ - asertivita a hendikepovaní v našem okolí
První část diplomové práce slouží k detekci komunikačních a sociálních obtíží vyplývajících ze společného života hendikepovaných a zdravých jedinců. Následující druhou částí je probádána rovina specifického výtvarného způsobu zobrazení ? komiksu, který má posloužit jakožto médium pro didaktické účely praktické části. Konečné vyústění nabízí grafické zpracování komiksu spojeného s praktickými úkoly pro mladší žáky.
Anotace v angličtině
The first part of the thesis is dedicated to investigate communication and social problems between handicapped and healthy persons in their common life. The next part
is devoted to specific kind of art imaging ? cartoon, which is intended to be device
for didactical purposes, in the practical part of the thesis. Conclusion of the thesis introduces concrete, graphic cartoon which is accompanied with practical tasks for younger pupils.
Klíčová slova
Asertivita, komunikace, hendikep, komiks
Klíčová slova v angličtině
Assertiveness, communication, handicap, comics
Rozsah průvodní práce
63 s. (94029 znaků), 10 s.
Jazyk
CZ
Anotace
První část diplomové práce slouží k detekci komunikačních a sociálních obtíží vyplývajících ze společného života hendikepovaných a zdravých jedinců. Následující druhou částí je probádána rovina specifického výtvarného způsobu zobrazení ? komiksu, který má posloužit jakožto médium pro didaktické účely praktické části. Konečné vyústění nabízí grafické zpracování komiksu spojeného s praktickými úkoly pro mladší žáky.
Anotace v angličtině
The first part of the thesis is dedicated to investigate communication and social problems between handicapped and healthy persons in their common life. The next part
is devoted to specific kind of art imaging ? cartoon, which is intended to be device
for didactical purposes, in the practical part of the thesis. Conclusion of the thesis introduces concrete, graphic cartoon which is accompanied with practical tasks for younger pupils.
Klíčová slova
Asertivita, komunikace, hendikep, komiks
Klíčová slova v angličtině
Assertiveness, communication, handicap, comics
Zásady pro vypracování
1. studium odborné literatury
2. vypracování anketního listu
3. vyhodnocení ankety
4. realizace praktické části diplomové práce
5. využití tématu ve školní praxi
Zásady pro vypracování
1. studium odborné literatury
2. vypracování anketního listu
3. vyhodnocení ankety
4. realizace praktické části diplomové práce
5. využití tématu ve školní praxi
Seznam doporučené literatury
Flusser,V.: Moc obrazu. Výtvarné umění 3-4. Praha 1996
Gonick,L.: Komiksová historie světa. BB art. Praha 2004
Groesnsteen,T.: Stavba komiksu. Host. Brno 2005
kolektiv autorů: Písmo ve výtvarné výchově. SPN. Praha 1989
Zhoř,I.: Proměny soudobého výtvarného umění. SPN. Praha 1992
Vybíral, Z.: Psychologie lidské komunikace. Portál. Praha 2000
Janiš, K., Bártová, Z.: Uplatnění asertivity v sociální komunikaci. Gaudeamus. Hradec Králové. 2005
Nakonečný, M.: Sociální psychologie. Academia. Praha. 1999
Buřvalova, D., Reitmayerová, E.: Tělesně postižený. Vzdělávací institut ochrany dětí. Praha 2007
Vítková, M.: Somatopedické aspekty. Paido. Brno 2006
Novosad, L.: Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Portál. Praha 2009
Pipeková, J.: kapitoly ze speciální pedagogiky. Paido. Brno 1998
Seznam doporučené literatury
Flusser,V.: Moc obrazu. Výtvarné umění 3-4. Praha 1996
Gonick,L.: Komiksová historie světa. BB art. Praha 2004
Groesnsteen,T.: Stavba komiksu. Host. Brno 2005
kolektiv autorů: Písmo ve výtvarné výchově. SPN. Praha 1989
Zhoř,I.: Proměny soudobého výtvarného umění. SPN. Praha 1992
Vybíral, Z.: Psychologie lidské komunikace. Portál. Praha 2000
Janiš, K., Bártová, Z.: Uplatnění asertivity v sociální komunikaci. Gaudeamus. Hradec Králové. 2005
Nakonečný, M.: Sociální psychologie. Academia. Praha. 1999
Buřvalova, D., Reitmayerová, E.: Tělesně postižený. Vzdělávací institut ochrany dětí. Praha 2007
Vítková, M.: Somatopedické aspekty. Paido. Brno 2006
Novosad, L.: Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Portál. Praha 2009
Pipeková, J.: kapitoly ze speciální pedagogiky. Paido. Brno 1998