Být první volbou při výběru zaměstnání je pro firmu velkým přínosem, jak pro přilákání potenciálních zaměstnanců, tak pro udržení konkurenceschopnosti. Silná značka zaměstnavatele (ZZ) posiluje pozitivní pohled na dobré jméno firmy v očích potenciálních uchazečů. Pozitivní image, kariérní postup a dobré profesionální prostředí jsou základními podmínkami pro získání těch nejlepších kandidátů. Cílem této práce je identifikovat klíčové hodnoty Employee Value Propostion (EVP), na které by se vybraná banka měla zaměřit, aby se stala první volbou při výběru zaměstnání u potenciálních uchazečů generace Z. Tyto hodnoty byly identifikovány v rámci dotazníkového šetření, jehož se účastnili studenti středních škol se zaměřením na ekonomii. Součástí práce je strukturovaný rozhovor s Talent Acquisition & Development manažerem. K vyhodnocení dotazníků byly využity nástroje popisné statistiky, testy závislosti a testování hypotéz. Výzkum ukazuje, jak je aktuálně vnímána ZZ vybrané banky a jaké hodnoty EVP studenti středních škol upřednostňují. Mezi nejdůležitější faktory, které ovlivňují výběr zaměstnání u studentů patří férovost a důvěra v nadřízeného, který je vzorem pro podřízené a umí pochválit, přátelské vztahy s kolegy a příjemná pracovní atmosféra. V rámci práce je shrnuta aktuální strategie banky a návrh na zlepšení a přizpůsobení se hodnotám generace Z.
Anotace v angličtině
Being the first choice when choosing a job is of great benefit to the company, both for attracting potential employees and for maintaining competitiveness. A strong employer brand (EB) reinforces a positive view of the company's reputation in the eyes of potential applicants. A positive image, career progression and a good professional environment are the basic conditions for getting the best candidates. The aim of this thesis is to identify the key values of the Employee Value Proposition (EVP) that the selected bank should focus on in order to become the first choice when choosing a job for potential applicants of Generation Z. These values were identified in the framework of a questionnaire survey in which students participated secondary schools with a focus on economics. Part of the work is a structured interview with the Talent Acquisition & Development manager. The tools of descriptive statistics, dependency tests and hypothesis testing were used to evaluate the questionnaires. The research shows how the ZZ of the selected bank is currently perceived and which EVP values secondary school students
prefer. Among the most important factors that influence the choice of a job among students are fairness and trust in a superior who is a role model for subordinates and knows how to praise, friendly relations with colleagues and a pleasant working atmosphere. The work summarizes the bank's current strategy and a proposal for improvement and adaptation to the values of generation Z.
Být první volbou při výběru zaměstnání je pro firmu velkým přínosem, jak pro přilákání potenciálních zaměstnanců, tak pro udržení konkurenceschopnosti. Silná značka zaměstnavatele (ZZ) posiluje pozitivní pohled na dobré jméno firmy v očích potenciálních uchazečů. Pozitivní image, kariérní postup a dobré profesionální prostředí jsou základními podmínkami pro získání těch nejlepších kandidátů. Cílem této práce je identifikovat klíčové hodnoty Employee Value Propostion (EVP), na které by se vybraná banka měla zaměřit, aby se stala první volbou při výběru zaměstnání u potenciálních uchazečů generace Z. Tyto hodnoty byly identifikovány v rámci dotazníkového šetření, jehož se účastnili studenti středních škol se zaměřením na ekonomii. Součástí práce je strukturovaný rozhovor s Talent Acquisition & Development manažerem. K vyhodnocení dotazníků byly využity nástroje popisné statistiky, testy závislosti a testování hypotéz. Výzkum ukazuje, jak je aktuálně vnímána ZZ vybrané banky a jaké hodnoty EVP studenti středních škol upřednostňují. Mezi nejdůležitější faktory, které ovlivňují výběr zaměstnání u studentů patří férovost a důvěra v nadřízeného, který je vzorem pro podřízené a umí pochválit, přátelské vztahy s kolegy a příjemná pracovní atmosféra. V rámci práce je shrnuta aktuální strategie banky a návrh na zlepšení a přizpůsobení se hodnotám generace Z.
Anotace v angličtině
Being the first choice when choosing a job is of great benefit to the company, both for attracting potential employees and for maintaining competitiveness. A strong employer brand (EB) reinforces a positive view of the company's reputation in the eyes of potential applicants. A positive image, career progression and a good professional environment are the basic conditions for getting the best candidates. The aim of this thesis is to identify the key values of the Employee Value Proposition (EVP) that the selected bank should focus on in order to become the first choice when choosing a job for potential applicants of Generation Z. These values were identified in the framework of a questionnaire survey in which students participated secondary schools with a focus on economics. Part of the work is a structured interview with the Talent Acquisition & Development manager. The tools of descriptive statistics, dependency tests and hypothesis testing were used to evaluate the questionnaires. The research shows how the ZZ of the selected bank is currently perceived and which EVP values secondary school students
prefer. Among the most important factors that influence the choice of a job among students are fairness and trust in a superior who is a role model for subordinates and knows how to praise, friendly relations with colleagues and a pleasant working atmosphere. The work summarizes the bank's current strategy and a proposal for improvement and adaptation to the values of generation Z.
Být první volbou při výběru zaměstnání je pro firmu velkým přínosem, jak pro přilákání potenciálních zaměstnanců, tak pro udržení konkurenceschopnosti. Silná značka zaměstnavatele (ZZ) posiluje pozitivní pohled na dobré jméno firmy v očích potenciálních uchazečů. Pozitivní image, kariérní postup a dobré profesionální prostředí jsou základními podmínkami pro získání těch nejlepších kandidátů. Cílem této práce je identifikovat klíčové hodnoty Employee Value Propostion (EVP), na které by se vybraná banka měla zaměřit, aby se stala první volbou při výběru zaměstnání u potenciálních uchazečů generace Z. Tyto hodnoty budou identifikovány v rámci dotazníkového šetření, které bude vycházet z výzkumu Samoliuka a kol. (2022), jehož se účastní respondenti středních škol se zaměřením na ekonomii. Samotnému dotazníku bude předcházet rozhovor s HR manažerem vybrané banky. K vyhodnocení dotazníků budou využity nástroje popisné statistiky, testy závislosti a spolehlivosti a testování hypotéz. Šetření pomůže zjistit, jak je aktuálně vnímána ZZ vybrané banky a jaké hodnoty EVP studenti středních škol upřednostňují, aby se firma těmto požadavkům nové generace nastupující na trh práce mohla přizpůsobit.
Zásady pro vypracování
Být první volbou při výběru zaměstnání je pro firmu velkým přínosem, jak pro přilákání potenciálních zaměstnanců, tak pro udržení konkurenceschopnosti. Silná značka zaměstnavatele (ZZ) posiluje pozitivní pohled na dobré jméno firmy v očích potenciálních uchazečů. Pozitivní image, kariérní postup a dobré profesionální prostředí jsou základními podmínkami pro získání těch nejlepších kandidátů. Cílem této práce je identifikovat klíčové hodnoty Employee Value Propostion (EVP), na které by se vybraná banka měla zaměřit, aby se stala první volbou při výběru zaměstnání u potenciálních uchazečů generace Z. Tyto hodnoty budou identifikovány v rámci dotazníkového šetření, které bude vycházet z výzkumu Samoliuka a kol. (2022), jehož se účastní respondenti středních škol se zaměřením na ekonomii. Samotnému dotazníku bude předcházet rozhovor s HR manažerem vybrané banky. K vyhodnocení dotazníků budou využity nástroje popisné statistiky, testy závislosti a spolehlivosti a testování hypotéz. Šetření pomůže zjistit, jak je aktuálně vnímána ZZ vybrané banky a jaké hodnoty EVP studenti středních škol upřednostňují, aby se firma těmto požadavkům nové generace nastupující na trh práce mohla přizpůsobit.
Seznam doporučené literatury
Dalv, D. S. (2021). Employer brand equity and its impact on the application intent of the prospective employees. International Journal of Business Intelligence Research, 12(1), 1-25. https://doi.org/10.4018/IJBIR.20210101.oa1
Samoliuk, N., Bilan, Y., Mishchuk, H., a Mishchuk, V. (2022). Employer brand: Key values influencing the intention to join a company. Management and Marketing, 17(1), 61-72. https://doi.org/10.2478/mmcks-2022-0004
Santos, V. R., Monteiro, B., Martinho, F., dos Reis, I. P., a Sousa, M. J. (2019). Employer branding: The power of attraction in the EB group. Journal of Reviews on Global Economics, 8, 118-129. https://doi.org/10.6000/1929-7092.2019.08.12
Urbancová, H. a Hudáková, H. (2017). Benefits of Employer Brand and the Supporting Trends. Economics and Sociology, 10(4), 41-50. https//doi.org/10.14254/2071-789X.2017/10-4/4
Seznam doporučené literatury
Dalv, D. S. (2021). Employer brand equity and its impact on the application intent of the prospective employees. International Journal of Business Intelligence Research, 12(1), 1-25. https://doi.org/10.4018/IJBIR.20210101.oa1
Samoliuk, N., Bilan, Y., Mishchuk, H., a Mishchuk, V. (2022). Employer brand: Key values influencing the intention to join a company. Management and Marketing, 17(1), 61-72. https://doi.org/10.2478/mmcks-2022-0004
Santos, V. R., Monteiro, B., Martinho, F., dos Reis, I. P., a Sousa, M. J. (2019). Employer branding: The power of attraction in the EB group. Journal of Reviews on Global Economics, 8, 118-129. https://doi.org/10.6000/1929-7092.2019.08.12
Urbancová, H. a Hudáková, H. (2017). Benefits of Employer Brand and the Supporting Trends. Economics and Sociology, 10(4), 41-50. https//doi.org/10.14254/2071-789X.2017/10-4/4