Cílem této práce bylo analyzovat kvalitu poskytované služby v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež z pohledu klientů. Snahou bylo přispět k poskytování kvalitních služeb, které by byly pro klienty přitažlivé a motivující, a to pomocí identifikace problémů a navrhnutí vhodných řešení. Hlavní výzkumnou otázkou bylo, jak klienti vnímají kvalitu poskytované služby v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Pro dosažení tohoto cíle byla využita kvantitativní metoda prostřednictvím dotazníkového šetření klientů. Práce zkoumala různé aspekty kvality poskytovaných služeb, včetně přátelskosti personálu, rozmanitosti aktivit a komunikace. Součástí práce také bylo navrhnutí možných řešení identifikovaných problémů s cílem zlepšení poskytovaných služeb.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis was to analyze the quality of services provided in low threshold facilities for children and youth from the perspective of clients. The aim was to contribute to the provision of quality services that would be attractive and motivating for clients by identifying problems and proposing appropriate solutions. The main research question was how clients perceive the quality of service provided in low threshold facilities for children and youth. To achieve this, a quantitative method was used through a client questionnaire survey. The thesis explored various aspects of the quality of service provided, including staff friendliness, variety of activities and communication. The thesis also included proposing possible solutions to identified problems in order to improve the services provided.
Klíčová slova
nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, kvalita, cílová skupina, sociální služba, standardy kvality
Klíčová slova v angličtině
low-threshold facilities for children and youth, quality, target group, social service, quality standards
Rozsah průvodní práce
55 s. (72 381 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce bylo analyzovat kvalitu poskytované služby v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež z pohledu klientů. Snahou bylo přispět k poskytování kvalitních služeb, které by byly pro klienty přitažlivé a motivující, a to pomocí identifikace problémů a navrhnutí vhodných řešení. Hlavní výzkumnou otázkou bylo, jak klienti vnímají kvalitu poskytované služby v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Pro dosažení tohoto cíle byla využita kvantitativní metoda prostřednictvím dotazníkového šetření klientů. Práce zkoumala různé aspekty kvality poskytovaných služeb, včetně přátelskosti personálu, rozmanitosti aktivit a komunikace. Součástí práce také bylo navrhnutí možných řešení identifikovaných problémů s cílem zlepšení poskytovaných služeb.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis was to analyze the quality of services provided in low threshold facilities for children and youth from the perspective of clients. The aim was to contribute to the provision of quality services that would be attractive and motivating for clients by identifying problems and proposing appropriate solutions. The main research question was how clients perceive the quality of service provided in low threshold facilities for children and youth. To achieve this, a quantitative method was used through a client questionnaire survey. The thesis explored various aspects of the quality of service provided, including staff friendliness, variety of activities and communication. The thesis also included proposing possible solutions to identified problems in order to improve the services provided.
Klíčová slova
nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, kvalita, cílová skupina, sociální služba, standardy kvality
Klíčová slova v angličtině
low-threshold facilities for children and youth, quality, target group, social service, quality standards
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat kvalitu poskytované služby v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež z pohledu klientů. Svou prací bych chtěla přispět k tomu, aby klientům byla poskytována kvalitní služba, kvůli které zařízení navštěvují tím, že mohu poukázat na problémy a navrhnout vhodná řešení. Hlavní výzkumná otázka je: Jak vnímají klienti kvalitu poskytované služby v NZDM? Pro výzkum využiji kvantitativní metodu ve formě dotazníků určených pro klienty nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Doplňkovou technikou bude sekundární analýza dat, kde budu analyzovat obsah zjištění učiněných v rámci inspekcí MPSV.
Struktura práce:
Pojetí kvality v sociální práci a v sociálních službách
Poskytované služby v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
Kvantitativní výzkum realizovaný formou dotazníků pro klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Analýza kvality poskytované služby v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež z pohledu klientů
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat kvalitu poskytované služby v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež z pohledu klientů. Svou prací bych chtěla přispět k tomu, aby klientům byla poskytována kvalitní služba, kvůli které zařízení navštěvují tím, že mohu poukázat na problémy a navrhnout vhodná řešení. Hlavní výzkumná otázka je: Jak vnímají klienti kvalitu poskytované služby v NZDM? Pro výzkum využiji kvantitativní metodu ve formě dotazníků určených pro klienty nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Doplňkovou technikou bude sekundární analýza dat, kde budu analyzovat obsah zjištění učiněných v rámci inspekcí MPSV.
Struktura práce:
Pojetí kvality v sociální práci a v sociálních službách
Poskytované služby v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
Kvantitativní výzkum realizovaný formou dotazníků pro klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Analýza kvality poskytované služby v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež z pohledu klientů
Seznam doporučené literatury
Herzog, A. (2006). Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Praha: streetwork.cz, oborový portál o nízkoprahových službách a zařízeních.
Jedlička, R. et al. (2004). Děti a mládež v obtížných životních situacích: Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Vyd. 1. Praha: Themis. ISBN 80-7312-038-0
Johnová, M. a Čermáková, K. (2002). Zavádění standardů kvality sociálních služeb do praxe. Praha, MPSV. ISBN 80-86552-45-4
Zemanová, V. a Dolejš, M. (2015). Životní spokojenost, sebehodnocení a výskyt rizikového chování u klientů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4492-5
Seznam doporučené literatury
Herzog, A. (2006). Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Praha: streetwork.cz, oborový portál o nízkoprahových službách a zařízeních.
Jedlička, R. et al. (2004). Děti a mládež v obtížných životních situacích: Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Vyd. 1. Praha: Themis. ISBN 80-7312-038-0
Johnová, M. a Čermáková, K. (2002). Zavádění standardů kvality sociálních služeb do praxe. Praha, MPSV. ISBN 80-86552-45-4
Zemanová, V. a Dolejš, M. (2015). Životní spokojenost, sebehodnocení a výskyt rizikového chování u klientů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4492-5