Bakalářská práce se věnuje tématu ztráty blízkého člověka (člena rodiny), promítnutého do všedních předmětů pozůstalosti (porcelánový servis). Zkoumá jejich emoční potenciál umocněný výtvarným zásahem. Verbální dialog vedený s předměty denní potřeby a reflektující vizuální tvarosloví konkrétního dekoru vytváří specifické významové napětí. Práce představuje jak jistou sociologickou interpretaci, tak přirozeně výtvarnou. Praktické výstupy rezonují s teoretickými závěry a obojí pak tvoří východisko pro didaktické úlohy.
Anotace v angličtině
The Batchelor thesis is dealing with a topic of loss of someone close (a family member) projected in mundane objects of inheritance (crockery). It explores the emotional potential which is emphasized by the artistic intervention. Verbal dialog led with the items of daily use is reflecting visual morphology of a specific decor and creates a particular tension in the meaning. The work represents a certain sociological interpretation but also an artistic one. The actual resulting artifact resonates with the theoretical conclusions and both are creating the foundation for the didactic assignments.
Klíčová slova
ztráta blízkého člověka, pozůstalost, výtvarná výchova, základní vzdělávání, metody a formy výuky, vzdělávání, motivace, aktivizace
Klíčová slova v angličtině
loss of a close person, inheritance, art education, primary education, methods and forms of teaching, teaching, motivation, activization
Rozsah průvodní práce
str. 61 (110 561 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje tématu ztráty blízkého člověka (člena rodiny), promítnutého do všedních předmětů pozůstalosti (porcelánový servis). Zkoumá jejich emoční potenciál umocněný výtvarným zásahem. Verbální dialog vedený s předměty denní potřeby a reflektující vizuální tvarosloví konkrétního dekoru vytváří specifické významové napětí. Práce představuje jak jistou sociologickou interpretaci, tak přirozeně výtvarnou. Praktické výstupy rezonují s teoretickými závěry a obojí pak tvoří východisko pro didaktické úlohy.
Anotace v angličtině
The Batchelor thesis is dealing with a topic of loss of someone close (a family member) projected in mundane objects of inheritance (crockery). It explores the emotional potential which is emphasized by the artistic intervention. Verbal dialog led with the items of daily use is reflecting visual morphology of a specific decor and creates a particular tension in the meaning. The work represents a certain sociological interpretation but also an artistic one. The actual resulting artifact resonates with the theoretical conclusions and both are creating the foundation for the didactic assignments.
Klíčová slova
ztráta blízkého člověka, pozůstalost, výtvarná výchova, základní vzdělávání, metody a formy výuky, vzdělávání, motivace, aktivizace
Klíčová slova v angličtině
loss of a close person, inheritance, art education, primary education, methods and forms of teaching, teaching, motivation, activization
Zásady pro vypracování
1. Výběr tématu a stanovení cílů
2. Příprava a realizace vlastního tvůrčího projektu
3. Průběžné konzultace s vedoucím práce a odborníky z oboru
4. Vypracování teoretické části
5. Vypracování výtvarně-pedagogické části
6. Realizace výtvarně-pedagogické části
7. Závěrečná reflexe, vypracování závěru
8. Odevzdání bakalářské práce
9. Prezentace na výstavě bakalářských a diplomových prací
Zásady pro vypracování
1. Výběr tématu a stanovení cílů
2. Příprava a realizace vlastního tvůrčího projektu
3. Průběžné konzultace s vedoucím práce a odborníky z oboru
4. Vypracování teoretické části
5. Vypracování výtvarně-pedagogické části
6. Realizace výtvarně-pedagogické části
7. Závěrečná reflexe, vypracování závěru
8. Odevzdání bakalářské práce
9. Prezentace na výstavě bakalářských a diplomových prací
Seznam doporučené literatury
GOLDMAN, Linda a Alice ZAVADILOVÁ. Jak s dětmi mluvit o smrti. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0819-8. PETŘÍČEK, Miroslav. Myšlení obrazem: průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Praha: Herrmann, 2009. ISBN 978-80-87054-18-5. ROESELOVÁ, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, [2004]. ISBN 80-902267-5-VANČÁT, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení. (Gnoseologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově.). Univerzita Karlova v Praze: Karolinum, 2000. ISBN 9788071849759.
Seznam doporučené literatury
GOLDMAN, Linda a Alice ZAVADILOVÁ. Jak s dětmi mluvit o smrti. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0819-8. PETŘÍČEK, Miroslav. Myšlení obrazem: průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Praha: Herrmann, 2009. ISBN 978-80-87054-18-5. ROESELOVÁ, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, [2004]. ISBN 80-902267-5-VANČÁT, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení. (Gnoseologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově.). Univerzita Karlova v Praze: Karolinum, 2000. ISBN 9788071849759.