Tato práce je zaměřená na vytvoření metodického materiálu základního plavání
předškolního a mladšího školního věku, který může sloužit jako pomůcka při vedení výuky
plavání pedagogům. V teoretické části jsou stručně charakterizovány pojmy plavání a
charakteristika věkových skupin. Kapitola plavání je roztříděna do podkategorií. V hlavní části jsou vypracovány vybrané základní cviky a hry. Pro názornost je přiložena i fotodokumentace. Následně byla vytvořena brožura, která bude sloužit jako opora při výuce pedagogům.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with compilation of methodology of swimming for
preschool and primary school age children. It can serves as an aid for teachers of
swimming. The theoretical part briefly describes the concepts of swimming and the
characteristics of age groups. The chapter "Swimming" is divided into subcategories. In the practical part, selected basic excercises and games are developed. Photo documentation is also included for illustrative purposes. Subsequently, a booklet was created to serve as a teaching aid for educators.
Klíčová slova
Plavání, výuka plavání, základy plavání pro předškolní a mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
Swimming, swimming basics for preschool and younger school age, swimming lessons
Rozsah průvodní práce
94 s. (95 157 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je zaměřená na vytvoření metodického materiálu základního plavání
předškolního a mladšího školního věku, který může sloužit jako pomůcka při vedení výuky
plavání pedagogům. V teoretické části jsou stručně charakterizovány pojmy plavání a
charakteristika věkových skupin. Kapitola plavání je roztříděna do podkategorií. V hlavní části jsou vypracovány vybrané základní cviky a hry. Pro názornost je přiložena i fotodokumentace. Následně byla vytvořena brožura, která bude sloužit jako opora při výuce pedagogům.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with compilation of methodology of swimming for
preschool and primary school age children. It can serves as an aid for teachers of
swimming. The theoretical part briefly describes the concepts of swimming and the
characteristics of age groups. The chapter "Swimming" is divided into subcategories. In the practical part, selected basic excercises and games are developed. Photo documentation is also included for illustrative purposes. Subsequently, a booklet was created to serve as a teaching aid for educators.
Klíčová slova
Plavání, výuka plavání, základy plavání pro předškolní a mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
Swimming, swimming basics for preschool and younger school age, swimming lessons
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
4. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
5. Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
6. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cílem práce je vytvoření metodického materiálu výuky základního plavání určené především pro děti předškolního a mladšího školního věku. Práce bude směřována na výuku neplavců, formou her ve vodě a nápodobou různých zvířátek. Bude vytvořen zásobník základních plaveckých dovedností, které budou systematicky členěny. Materiály budou doplněny o fotografie pro lepší názornost. Celý metodický materiál bude také dostupný na veřejné webové stránce. V práci budou dále pro pedagogy vytvořeny také přehledné záznamové tabulky k jednotlivým plaveckým dovednostem, které zpřehlední výuku.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
4. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
5. Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
6. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cílem práce je vytvoření metodického materiálu výuky základního plavání určené především pro děti předškolního a mladšího školního věku. Práce bude směřována na výuku neplavců, formou her ve vodě a nápodobou různých zvířátek. Bude vytvořen zásobník základních plaveckých dovedností, které budou systematicky členěny. Materiály budou doplněny o fotografie pro lepší názornost. Celý metodický materiál bude také dostupný na veřejné webové stránce. V práci budou dále pro pedagogy vytvořeny také přehledné záznamové tabulky k jednotlivým plaveckým dovednostem, které zpřehlední výuku.
Seznam doporučené literatury
Bělková-Preislerová, T. (1994). Didaktika plavecké výuky. 3. vyd. Praha: Karolinum.